Mikko ja muut: Enpä taida opiskella. Nimittäin jos joku on niin fanaattisesti jotain mieltä jostain asiasta, että kirjoittaa siitä kirjan tai kirjaan, useimmiten hän saa monet uskomaan itseään jo sillä lujalla asenteella, mikä kirjoituksessa loistaa, vaikkei siinä lopuksi olisikaan mitään oikeaa asiaa. Mä en oikeastikaan yhtään halua lukea mitään sellaista kirjallisuutta, missä ollaan Jeesusta ja Jumalaa ja raamattua vastaan. Voihan olla ja onkin, että niistä aina silloin tällöin löytyy näitä "todisteita" evolutiolle ym., siltikään en itse niihin usko, uskon että ennemmin tai myöhemmin tai viimeistään sitten aikojen lopussa näille löytyy vastaukset, jotka todistavat ne vääriksi.
Itse olen saanut niin eläviä todisteita Jumalan rakkaudesta ja Jeesuksen ristinkuolemasta että en halua lukea mitään evoluutio-oppia, koska raamattu ei sellaisista puhu. Evoluutio on ihmisen lihasta syntynyt oppi, ja raamattu sanoo jossain en muista missä: "mikä on lihasta syntynyt on lihaa, mikä on Hengestä syntynyt on Henkeä." Jos uskomattomat eivät nyt tuota käsittäneet niin liha tarkoittaa siis ihmistä, ihminen itsessäänhän on läpeensä syntinen, niin uskovat kuin uskomattomat, mutta "Henki yksin tekee eläväksi" sanoo raamattu. Ja Henki on niille annettu jotka uskovat.
Eilen olin taas Hengellisessä kokouksessa, rukoiltiin yhdessä ja siunailtiin toisiamme, eräs iäkkäämpi nainen täyttyi Pyhällä Hengellä niin että koko loppuillan hän itki eikä kyennyt puhumaan suomea, vaan ylisti Jumalaa uusilla kielillä, jotka Jumala hänelle siinä antoi. (Oli muuten hauskaa katsella) ja oli ihan tajuttoman iloinen. Mikä muu voi saada aikaan kuin Jumalan Henki? Kielillä puhuminenhan (useimmiten sellaisilla kielillä joita ei itse ymmärrä) kuuluu armolahjoihin, joista muistaakseni korinttilaiskirje puhuu. Siinä mainitaan merkkejä, jotka seuraavat niitä jotka uskovat. Yksi niistä on juuri puhe kielillä. Kaikki uskovia seuraavat merkit ovat nimenomaan Pyhän Hengen aikaansaannosta.
Selitinköhän jo tuosta Pyhästä Hengestä? Pyhä Henkihän annettiin uskoville, kun Jeesus nousi taivaaseen. Se annettiin juuri todistamaan Jeesuksesta ja palauttamaan uskovien mieleen kaiken mitä Jeesus opetti. Hengen vaikuttamat armolahjat todistavat Jeesuksesta. Nämä kaikki löytyy raamatusta, en mä näitä omasta päästäni keksi. Mulla vaan ei oo raamattua mukana tässä koulussa, niin en voi paikkoja pistää. Parantamisen armolahja on myös sellainen, joka todistaa vahvasti Jeesuksesta. Mä olen nähnyt niin monet kerrat omin silmin miten sairaat paranee, etten mä voisi olla uskomatta, että kaikki se on Jumalan aikaansaannosta. Esim. olen nähnyt miten astmainen juoksee korttelia ympäri niin kuin ei mitään, olen nähnyt miten kävelysauvojen varassa kulkevat heittävät sauvat menemään. Oman isäni lyhyempi jalka kasvoi täysimittaiseksi rukoiltaessa. Se on jo sellainen juttu, että eipä enää varsin epäilytä että mikä tän sai aikaan. Siis kasvoi siinä meidän silmien edessä.
Ja mikko: niinhän se moderaattori vastaa. Vaikutat muuten ihan mukavalta tyypiltä ja teet upeita vaappuja, mutta niistä vaapuistapa ei taida hirveesti olla hyötyä siinä vaiheessa kun Jeesus tulee hakemaan omansa pois. "Ette te ole tuoneet mukananne maailmaan mitään ettekä voi viedä mitään täältä pois." Joo kyllä mäkin teen vaappuja en mä sitä sano! ...Hmm? Alkaa ajatus harhailla. Pitänee lopettaa.
\ Krisse