Chat

Author Topic: Kuusamon uistimet  (Read 67839 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Superi

• View Profile
Kuusamon kuha
« Reply #60 on: July 08, 2004, 16:00:44 »
Juu haukea olen saanut ainoastaan. Ihan hyvä lusikka!  :)

Kuusamon kuha
« Reply #61 on: July 08, 2004, 23:30:24 »
Kiitoksia!
Ha-Ve on hyve.... www.have.fi
Sanokaa Lotto kun haluatte kirreä!!!!!
www.trabucco.it   www.sensas.com
www.seniorivaappu.fi

Ernesti

• "Näin on."
    • MSN Messenger - kysy@vaikka.minulta.fi
    • View Profile
Kuusamon kuha
« Reply #62 on: July 09, 2004, 11:24:48 »
Se on ovela se lusikka ku se helmi on vähä siel vasemmassa laidassa.
Jos sen nimi on kuha, niin luulis kuhalle kelpaavan.

Anonymous

• Guest
Kuusamo Hauki: mielipiteitä?
« Reply #63 on: July 20, 2004, 15:37:41 »
mulla on 2 hauki-kuusamoa ja 1 sieppari. hauella näyttäisi olevan kyllä hyvinkin kiinnostava uinti mutta kalasaldo näyttää nollaa. Sieppari on mielestäni ehkä Kuusamon uistimen epäonnistunein lusikka, enkä ole sitä kaupoissakaan nähnyt kovin suuria määriä. en suosittele ostamaan :x

Anonymous

• Guest
« Reply #64 on: July 20, 2004, 20:39:31 »
Haesta en tiedä, mutta sieppari on surkea.

jaba88

• Guest
« Reply #65 on: July 22, 2004, 08:33:31 »

legenda

• View Profile
Kuusamo Taimen, kokemuksia?
« Reply #66 on: April 05, 2005, 22:26:49 »
Oletteko saanet mitään kyseisellä uistimella, onko se hyvä?

Haspeli

• View Profile
« Reply #67 on: April 06, 2005, 23:13:15 »
Tarkoitatko kuusamon kuf-lippaa? Hyvä uistin taimenen kalastuksessa. Itselläni tosin oli kiinni viime kesänä, mutta karkasi rannassa.

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - joonasmantere988@hotmail.com
    • View Profile
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Email
« Reply #68 on: April 07, 2005, 11:21:35 »
http://www.angelfire.com/dc/hirvari86/lusikat1.htm

Legenda tarkoittaa varmaankin tuolta tuota Taimen-Lusikkaa

Löytyy varmaan kuusamon uistimen sivuilta mutta näillä koulun koneilla ei toimi noi sivut.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

legenda

• View Profile
« Reply #69 on: April 07, 2005, 15:29:02 »
joo juuri tuota kirjotin vahingossa siihen että uistin

Zounatan

• View Profile
Kuusamo Taimen Super
« Reply #70 on: June 09, 2005, 10:13:50 »
Niin mitä olette mieltä tosta lusikasta? Ite omistan yhden kappaleen, jota ei hirveän ahkerasti ole tullu käytettyä ja siksi ei ole saalistakaan sillä tullu. Mutta luulis kyllä pelittävän hyvin, uinti on ainakin ihan mahottoman voimakasta koukintaa.

Onkohan siitä keskellä olevasta läpykästä hyötyä? Perus Taimen-lusikkahan on muuten sama, mutta se läpyskä puuttuu.

kaivo

• Guest
Kuusamo Taimen Super
« Reply #71 on: June 09, 2005, 10:25:53 »
Ei ole kokemusta. Veikkaisinpa kalaa tulevan yhtä hyvin sekä Super-versiolla että tavallisella, enemmän ratkaisee uistimen väri. Molemmissa ottipelin edellytykset lienevät olemassa: sopivasti painoa jotta heittäminen sujuu, ja uintiliikekin kohdallaan.

Kolima

• Guest
Kuusamo Taimen Super
« Reply #72 on: June 09, 2005, 10:43:44 »
Kaverilla ja enolla on parikin Super Taimen lusikkaa,ja olen itse nähnyt miten molemmat jätkät nostaa niillä Lapväärtinjoesta +3kg Meritaimenen,että kyllä toimii!

Itsellä on papukaijan värinen,mutta se ei oikein ole saanut ikinä luottoa,vaikka sillä olen saanutkin yhden n.kilon taimenen sekä yhden kirjolohen....

Valmet 412

• View Profile
Kuusamo Taimen Super
« Reply #73 on: June 09, 2005, 17:49:55 »
Itellä on ollu mutta en ole saanu en niin hevon v****a.
Olen kokeillut sekä koskellä että haukipuuhissa järvellä mutta ilman tulosta. Eli ei kuulu luotto-uistimiin.

Kersantti

• View Profile
    • Email
Kuusamo Taimen Super
« Reply #74 on: June 25, 2005, 03:08:11 »
Quote from: Steelhead
Itellä on ollu mutta en ole saanu en niin hevon v****a.
Olen kokeillut sekä koskellä että haukipuuhissa järvellä mutta ilman tulosta. Eli ei kuulu luotto-uistimiin.

Mulla sama homma vaikka en ookkaan mitenkään hirveästi uittanu. Jossaki lehdessä tais olla että Super-Taimen on yllättävän hyvä myös hauelle. Vaikka luupäällehän kelpaa vähä vaikka mikä  :roll:

Zounatan

• View Profile
Kuusamo Taimen Super
« Reply #75 on: June 26, 2005, 22:06:22 »
Nyt voin itse todistaa että toimiihan se. Veli sai viime torstaina 2 haukea neljästä tuolla uistimella. Ja ne kaksi oli kaikkein isoimmat. Värinä oli papukaija. :D

simpuli

• MSN Messenger - leader_of_cox
    • View Profile
Kuusamo Taimen Super
« Reply #76 on: June 27, 2005, 02:33:59 »
juu mulla on yks taimen super mut en raaski käyttää ku san sen rippilahjaks ja se on viä sen vuosiuistin et kokemusta ei oo :cry:

Anonymous

• Guest
Kuusamo Taimen Super
« Reply #77 on: June 30, 2005, 21:52:04 »
Sehä on iha heleveti hyvä uistin! Oulujoesta sain samalla reissulla muistaakseni 3 taimenta (isoin reilu 2kg) ja kiiminkijoesta yhen (sieltä ei kyllä saa mitää tavallisesti)

´Matziki`

• View Profile
Kuusamo Taimen Super
« Reply #78 on: June 30, 2005, 23:26:28 »
joo hyvä on eritoten papukaija hyvä esimerkki on kun näin viime keväänä kalastusleirillä ku toinen vetäjä nosti sillä semmosen 5kg hauen ja se hauki oli vieläpä hänen ensimmäinen virvelikalansa :D  ja meinsi vielä karata muttä vetäjähän hyppäsi perään ja otti sen kiinni vaan oli siinä sitten homma kuivata sen kamat  :twisted:
Kalle kustaa korkki muniansa sorkki, munat meni rikki ja kalle sitä itki. Äiti osti uudet, oli liian suuret, sisko antoi omat, oli liian somat, isä teki puusta ja kusi tuli suusta !

(vaihdoin nimen ennen olin kalajäbä93)

kaivo

• Guest
Kuusamo Taimen Super
« Reply #79 on: July 01, 2005, 11:27:29 »
Tämänkin uistimen suhteen pätee se, että pyytävyydestä on hankalaa saada käsitystä jos viehettä on käytössä vain yksi kappale.

Tällöin ei ole ensinnäkään mahdollista testata eri värejä. Värin vaihtelu on tunnetusti melko olennainen juttu kalansaannin kannalta. Omaan pakkiin voi sattua myös huonosti pyytävä vieheyksilö. Lusikatkaan eivät ole keskenään samanlaisia, esim. painoeroja "samanlaisissa" vieheissä saattaa olla grammatolkulla. Joka uistinta kannattaisikin hommata useampia kappaleita erityyppisinä väreinä, sekä opetella ennenkaikkea viehemallille paras uittotapa (oma vakio-kelaustyyli ei sovi joka uistimelle), ja sopivat käyttötilanteet.

Käytön myötä voi ruveta arvioimaan sitä, onko tämä tietty uistinmerkki "hyvä" juuri omassa kalastuksessani. Tyypillistä on ostaa esim. jossain alan lehdessä kehuttu ottiviehe, joka ei kuitenkaan välttämättä sovellu omaan käyttöön. Sitten ihmetellään, "miksi tätä on niin paljon kehuttu vaikkei tällä tule mitään", vaikka syytä huonoon kalantuloon saisi usein etsiä uistimen sijaan sieltä siiman kuivemmasta päästä.

Uistimet ovat enempi-vähempi kalliita, ja jotain uutta uistinta kokeiltaessa ei välttämättä raskisi ostaa niitä heti useampaa kerralla. Tämän takia olisikin hyvä miettiä jo etukäteen omia kalavesiään, omaa kalastustyyliään eli sitä, millaiset uistimet olisivat juuri omaan käyttöön sopivia. Tällöin säästää selvää rahaa, kun sitten kaupan uistinhyllyllä hetken mielijohteesta tehdyt heräteostokset jäävät (enimmäkseen) :) tekemättä. Näillä "heräteuistimilla" on ikävän usein taipumus jäädä sinne pakin pohjalle lojumaan.

Samamies

• Guest
Millaisia kokemuksia Kuusamon Hauki -uistimesta?
« Reply #80 on: July 04, 2005, 18:35:11 »
Olen saanut sellaisella sinisellä alle 500g ahuen., ja ainut on ollutkin...
Jossain lehdissä on lukenut että hyvä hauelle, niinpä aattelin että onko muut saanut joitakin vähän isompia.?

Galamiäs

• MSN Messenger - esp_90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #81 on: July 05, 2005, 12:30:58 »
Ite en oo kokeillu mut kaverin kertoo uistimen olevan aika... huono.  :?
Noh, en tiä ku en oo itte kokeillu tai ikinä nähny sillä kalastettavan. Paha sanoa.
Se mikä ei tapa sattuu v*tusti!

Anonymous

• Guest
« Reply #82 on: July 12, 2005, 15:08:02 »
Kyllä mä oon itte ainaki saanu paljo yli 3kg haukia kyseisellä uistimella.

kossi

• MSN Messenger - jtsjtjtajt
    • AOL Instant Messenger - hrarejsjaw
    • Yahoo Instant Messenger - jtjtjatyj
    • View Profile
kuusamon sieppari kokemuksia..
« Reply #83 on: October 19, 2005, 15:15:34 »
Selailin haulla mut ei löytyny (poistakaa jos on turha)ja sitte asiaan:Niin onks toi kuusamon sieppari hyvä sellaseen 2-4 metriä syvään lampeen siis pelkästään hauille niillä kokoa on 0,8-4,0.. Kertokaas kun oon kuullu et sitä on paljo haukuttu mut..Kokemuksia?Siis lampi on kirkas vetinen.
-kossi-

kaivo

• Guest
« Reply #84 on: November 23, 2005, 17:01:03 »
Vastataas vähän myöhässä :) Kuusamon Uistimen Sieppari ( http://www.kuusamonuistin.fi/uistimet/uistimet.html -> "Muut lusikat" ) soveltunee mainitsemaasi tarkoitukseen ihan hyvin. Omaa kokemusta Siepparista ei ole, mutta mittojensa 9,5 cm / 20 grammaa puolesta heittäminen onnistuu ihan mukavasti. Lusikka uinee normaalikelauksella noin metrin-puolentoista syvyydessä, joten lammen syvemmissä paikoissa kannattaa vajottaa uistin heiton päätteeksi pohjan lähelle, tai käyttää mieluummin syväkulkuisempia uistimia. Mikäli lusikan etukoukulla on taipumusta sotkeutua heitoissa perukkeeseen ja siimaan, se kannattaa poistaa samoin kuin esim. Professoreista. Heittolusikoissa etukoukusta ei ole oikeastaan merkittävämpää hyötyä, mikäli peräkoukku on tarpeeksi kookas ja ennen kaikkea kunnolla terävä.

Siepparin kaikki viisi värivaihtoehtoa näyttävät ihan hyviltä. Lammen saaliskalastoa tuntematta valitsisin kirkkaaseen veteen yleisväreiksi vaaleansinisen ja taustapuolelta hopeisen (BL/BLU-S), sekä violetti-hopean (Li/S-S). Mikäli lammessa on ahventa (veikkaisinpa olevan), myös vihreä Sieppari (GR-S) lähtisi mukaan.

HalDi

• Hiihtävä haltimies
    • View Profile
    • Email
« Reply #85 on: November 25, 2005, 22:24:34 »
Taitaa olla kieltämätön tosiasia, että kyseinen Kuusamon Sieppari on vedetty markkinoilta. Harmin paikka, erään kaverini kautta siitä on välittynyt mulle lähinnä positiivinen kuva. Oon mettästäny sellaista jo pari kesää, mutta mistään ei löydy. Väri kaverillani oli se perus sininen hunajakennokuviolla (BLU-C sen väripaletin mukaan) ja sellaisen itsekin haluaisin käsiini.

Esimerkkinä mainittakoon vielä. Oltuamme erään päivän Sääksjärvellä, Kullaalla lienee, kaveri oli vetänyt tuolla kuvalla 13 haukea. Monet jopa mukaanottokelpoisia. Siinä on ihan hyvä saalis soutuveneestä ja pelkästään heitellen.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

kuhan_narraaja

• View Profile
    • Email
kuusamon taimen- ja taímen super?
« Reply #86 on: July 27, 2006, 14:44:20 »
onko kukaan saanu kyseisillä uistimilla taimenia?

simojärvi

• View Profile
Vs: kuusamon taimen- ja taímen super?
« Reply #87 on: July 27, 2006, 16:48:19 »
onpa tullu taimen superia vedettyä mutta ei ole tullu mitään

rtd

• View Profile
« Reply #88 on: August 07, 2006, 15:55:44 »
Taimenta ei ole tullut, mutta ahvenia ja haukia hyvin...   :-)

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #89 on: August 07, 2006, 16:27:08 »
Tuolla Taimen-mallilla on hopeanvärisenä joku taimen tullut. Samoin sellaisena sini/vihreän-sekalaisella värillä kevät taimenta.

center>