Kapeen ottiperhot?

Started by Kitte, November 04, 2003, 13:45:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kitte

Voisiko joku kertoa mitä perhoja kannattaisi käyttää Kapeella. Olen menossa sinne ennen rauhotuksen loppua ja joitain ohjeita pitäis saaha. Kalastan pääasiassa harjusta.

eräsuoli

tere! mä olin siel nyt lauantaina 1.11. Harjusta ja taimenta tuli hyvin!    homma oli vaan ihmeellinen, nimittäin oikeastaan kaikki kalat. harjukset ja tanet otti pieniin valkosiin pintaperhoihin.... et sillälailla! vaan yks äijä tais saada mittatanen leechillä! mustat ja valkoset toimii tosi hyvin! eli täsää perhoja sinne: streamerit, leechit, larvat, pinturit ja sillee !!!!       kireitä siimoja!

matiaz

Mudlerpäätinseli ja oranssi perus nymfi!
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Kitte

Ei ollu teiän ottiperhoista apua.

fly_fisher

Kitte oliskohan sit kalastajassa vika? nimittäin aina kun mä oon ollu siellä niin kalaa on saatu mm:mustalla nymfillä,puna-mustalla leechillä,vihreillä/oransseilla pupilla ja ties minkä näkösillä. Mut ite oon saanu puna-mustalla leechillä ja ruskealla nymfillä sieltä taimenia parhaiten

Anonymous

itse olin kapeella eilen eli sunnuntaina 9.11. Sain saaliiksi kolme taimenta (isoin 15 kg). Kaikki luonnonkaloja ja hyvässä kunnossa. Kalat tuli ma-minileech päihin itsesidotuilla leecheillä. väreinä valkonen ja musta toimivat. Kukaan muu ei saanut kalaa kuin minä. Heitin tosin leechejä spinfluga tyylillä ja raskaalla puntilla...Luijan niskalata tuli kaksi ja kärmekosken "välisuvannosta" se isoin.

Anonymous

vaikka se 15 kg taimen olisikin hieno saalis. jäi se silti 1,5 kg taimeneen.....!!

Kitte

Kyllä sieltä kalaa tuli mutta ei niillä "ottiperhoilla" vaan malluaisjäljitelmällä yks taimen ja 4 harjusta (pieniä), larvalla pari ja noin 13 cm streamerilla karkuutin kaks mitta kalaa arviolta 42 cm ja 50-60 cm taimenta. Siellä ei ois saanu ottaa luontasia!!! Jyri.

fly_fisher

Ottaa välillä vähän hermoon nuo jotka ei lue sääntöjä tai noudata niitä :( olin ite kerran siellä kalassa ja jotkut oli tullu asuntovaunulla ja ne sano siin alussa et saatiin eilen 10 taimenta!ja sit se näytti ne mulle niin kaikki oli alamittasia :( Arviolta 20-35cm

Anonymous

Kitte:
Jotkut sentään saa kalaa.....Säännöthän on tehty rikottaviksi!!!
heh heee!!!

Kitte

monta mittasta oot saanu ja kui kaua oot kalastellu?Saamamies

Deathis

Ottaa välillä vähän hermoon nuo jotka ei lue sääntöjä tai noudata niitä :( olin ite kerran siellä kalassa ja jotkut oli tullu asuntovaunulla ja ne sano siin alussa et saatiin eilen 10 taimenta!ja sit se näytti ne mulle niin kaikki oli alamittasia :( Arviolta 20-35cm

Pitäisi kyllä minun mielestäni laskea kaikki alamittaiset kalat ja ottaa vain sen verran mitä syö! >:(

Anonymous

kuule varmaan enemmän kuin sinä "KITTE", kalastus-uraa takana 20 vuotta ja mittataimenia satoja!!!!!

Kitte

Oon kalastanu perholla elokuun puolvälistä asti ja oon saanu kaks mitta taimenta ja kaks mitta harjusta. Alamittasia on kertyny noin parisataa. Aika hyvin mun mielestä koska jotkut saa mittataimenen vasta neljän kalastus vuoden kuluttua!

Anonymous

maililla voin lähettäää, sori en viitzi huudella kaikille :)