Chat

Author Topic: Kelluvat jiginpäät  (Read 4140 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Antti

• Guest
Kelluvat jiginpäät
« on: June 21, 2002, 15:33:48 »
Onko kellään kokemusta noista kelluvista päistä.
Kertoilkaa kokemuksia jos niitä on ? ???

Salmo

• Guest
Re: Kelluvat jiginpäät
« Reply #1 on: June 23, 2002, 17:24:06 »
Minulla on yksi kelluva jigipää. Ison jigin kanssa se vajoaa kohtalaisen nopeasti, mutta pienen kanssa hissukseen...Ei ole ollut paljoa käytössä, joten en ole vielä saanut mitään.

• View Profile
« Reply #2 on: June 23, 2002, 19:52:32 »
Onko se kelluvajigipää tarkoitettu spinfluga kalastuskseen? ??? Ainakin niin voisi kuvitella.?  ??? 8)

Salmo

• Guest
« Reply #3 on: June 23, 2002, 20:37:19 »
Enpä tiedä? ??? Ostin sen joskus Tampereen Kalastustarvikkeesta kun olin "jigi-kaupoilla".

stealy

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: July 01, 2002, 18:39:17 »
Joo, kelluvia jigipäitä käytetään just spinfluga-tyyliin. Ite en oo kokeillut mutta Erä-lehdessä joku oli saanut pienellä jigillä helteellä kirjolohia!

Liquid Snake

• View Profile
Re:Kelluvat jiginpäät
« Reply #5 on: June 12, 2003, 19:10:22 »
No oon kuullu mut itellä ei ole yhtäkään ja en usko että saisin kalaa vaikka oliskin.
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

Mä mies

• View Profile
« Reply #6 on: June 13, 2003, 17:35:54 »
Mökki naapurimme antoi minulle yhden tuollaisen kelluvan jigipään, mutta en ole saanut sillä mitään-

kaivo

• Guest
« Reply #7 on: June 15, 2003, 13:36:39 »
Kelluvaa jigiä käytetään nimenomaan apupainon kanssa, esim. laittamalla siimaan liukupaino jonka etupuolelle sidotaan leikari estämään painon liukuminen jigiin asti. Ko. menetelmällä pystyy kalastamaan hyvin hitaasti pohjan lähellä, mikä on ERÄ:n mukaan tehokasta esim. jalokaloille kylmän veden aikaan. Omaa kokemusta ei ole.

center>