Chat

Author Topic: Kalassa Posiolla  (Read 7065 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

duppelt

• View Profile
    • Email
Kalassa Posiolla
« on: December 08, 2003, 22:19:25 »
Kertokaapa missäpäin ootte siellä käyneet?.Monet varmaan livojoella?
Tietääkö joku hyviä kalapaikkoja MOURUSALMEN lähellä(12km keskustasta kuusamoon)?Entä korouoma?

hk

• View Profile
    • Email
Re:Kalassa Posiolla
« Reply #1 on: December 13, 2003, 15:30:16 »
Oon kalastellu kitkajärvellä, mutta en mourusalmen kohdalla, vaan kuusamon puolella.
Jepulis

duppelt

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: December 23, 2003, 01:39:48 »
Jaa´a. Kerropas vähän tarkemmin millasilla välineillä jne...

devilsown

• View Profile
    • Email
« Reply #3 on: April 03, 2004, 00:24:11 »
Posiolla oon käyny paljo kalassa isännän kans ku se on kotosin sieltä. morusalmen lähellä on tietenki kitkajärvi mut ei oikein muita! Korouomassa on monmia lampia joihin on istutettu kalaa, mut lampien  kalastamiseen tarttee vuokata mökki samalla, joyka ovat kovalla käytöllä! Kannattaa käydä posiolla kalassa! ;)

Saraj

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: April 05, 2004, 15:00:42 »
Posion nettisivuilta löytyy hyvä kartta ohjelma mistä voi käydä paikkoja kattelee http://www.posio.fi/matkailu/karttaohjelma/map.html. Iso ja pikku kuuleajärvet löytyy Ranuan tien varresta, sinne ei tarvi mökkiä vuokrata, muistaakseni kirjolohta ovat istuttaneet ainaki iso kuuleajärveen. Luvat täytyy tietenki ostaa, Neste tais myydä niitä... Itse tykkään mieluiten kulkea kesäsin suolijärvellä.

devilsown

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: April 07, 2004, 16:21:32 »
Kuuleajärvellä kävin toissa kesänä kalassa, mut ei näyttäny olevan muitaku haukia siellä ;)  :( , mut on sinne istutettu kirree. En usko et on niin hirveen hyvät mhdollisuudet saafda kirree sieltä. mut Livojärvestä oon saanu muutaman taimenen uistelemalla ja se on pirun hieno järvi, mut aika iso
Kannattaa käydä

Antti J.

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: May 17, 2004, 12:31:18 »
Itse tykkään mieluiten kulkea kesäsin suolijärvellä.

Terves

Voitko kertoa tarkemmin tuosta Suolijärven kalastuksesta. Minkälaisilla välineillä, minkätyyppisiä kaloja. Olen menossa noille nurkille ja kaikki tiedon jyväset ovat tervetulleita.

Saraj

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: May 26, 2004, 12:50:58 »
Uistelemalla oon taimenta saanut. Suolijärvellä ehkä paras paikka on murtoselkä, mutta kanavia pitkin pääsee niemijärvelle, vierusjävelle ja irnijärvelle. Irnijärvi oli ainakin viimekesänä paras paikka. Eri järviin johtavissa kanavissa ei kannata uistella ainakaan taimenta, ne on haukia täynnä, meni nimittäin muutama uistin niitten takia viimekesänä. Jos haukia haluaa pyydeskellä niin niemijärven ja vierusjärven välinen kanava on siihen hommaan paras paikka. Käy kattoo tuolta posion nettisivuilta tuo kartta homma niin pääset jyvälle järvistä ja kanavista. Itse olen heinäkuussa aika tiiviisti suolijärvellä joten ilmoitteleppa jos niihin aikoihin olet siellä.

Antti J.

• View Profile
    • Email
« Reply #8 on: June 02, 2004, 20:26:36 »
Tuli jokunen tunti heiteltyä perhoa Suolijärvellä tuossa helatorstain nurkilla. Saaliilla ei pääse tälläkään kertaa kehumaan, joten tarvii yrittää uusiksi joskus tulevaisuudessa. Onko yleensä heittovälinen kuinka todennäköistä törmätä jalompiin kaloihin tuolla järvellä?

Saraj

• View Profile
    • Email
« Reply #9 on: June 02, 2004, 20:53:51 »
Kävin itekin heittelemässä helatorstaina, eipä sieltä ihmeitä saatu kaverilla otti pari pientä tanea kiinni mutta laitoimma ne takasi kasvamaan. Juhannuksen jälkeen ois tarkotus lähteä uistelemaan. Kävitkö missäpäin heittelemässä?

duppelt

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: June 15, 2004, 13:45:54 »
Kertokaas mitkä uistimet ja mitkä värit on pelittäneet suolijärven ympäristössä.

Saraj

• View Profile
    • Email
« Reply #11 on: June 16, 2004, 08:30:56 »
Parhaiten viimekesänä otti sinivihreään ässä vaappuun ja punakeltavalkea kosto jossa mustia täpliä, myös kuusamon supertaimeniin otti aika hyvin.

Anonymous

• Guest
Kalassa Posiolla
« Reply #12 on: September 16, 2004, 21:55:23 »
olen käyny suolijärven papinlammella muutaman kerran heittelemässä, ja oikeastaan mitään muuta ei tullut kuin haukea, sekin uistattelemalla.. ja vieheenä oli vihreät jigit..

center>