Hmm, Niin mitähän mun piti kirjottaa? Unohdin jo. Noh, kesälomallahan ei mitään pidäkkään muistaa.

Hmm, Niinjoo, munhan piti avautua siitä, kuinka tälläkin keskustelufoorumilla olevista topiceista on 90% aloitettu.... noh, suoraansanoen huonosti.
Esimerkkeinä muutama aloitusviesti:
Kerro hyvä uistin kuhalle?Kun aloitusviesti on tämmöinen, myös vastaukset ovat samaa luokkaa.Paras esimerkki samasta threadistä;
Kuha jokuSeuraavassa kysellään sitten mitä kalaa tulee kalastettua useiten:
Itse kalastan haukea ja ahventa eniten lähinnä huonolla menestyksellä. Hyviä taimenvieheitä etsitään koskelle:
mikä koko?
mikä väri ?
ja muutakin asialla ois vähän kiire!!!!!! Yllättäen tämmöisellä avauksella on saatu hyvä vastaus.
Ymmärrän kyllä, että kaikille aiheille on vaikeahkoa keksiä ns.tarinaa, mitä kertoisin topicin avausviestissä, mutta jotain muuta kannattaa yrittää sisällöittää(voiks noin kirjottaa?), kuin vain ja ainoastaan pelkkä kysymys. Mä ainakin vastaan mielummin kunnon kysymykseen, jonka laatimiseen on selkeästi edes yritetty panostaa.
Mun mielestä moderaattorit vois ottaa vähän tiukemman otteen...
Esimerkkinä aiheeseen "mitä kalaa kalastat useiten"
Aloitusviestiin olisi hyvin voinut kertoa esimerkiksi missä päin kalastelee, heittokalastus, vetokalastus, perhokalastus, vaiko onkiminen tyylinä.... yms
http://localhost/forum/viewtopic . php?t=7282Lukekaahan!
Niin ja vielä tuosta ylläolevasta linkistä sen verran, että siellä kehoitetaan haun käyttöön...;
Vanhoja keskustelujahan voi hakea "Etsi!" -toiminnolla.Kumma kyllä, vaikka itse olen ollut Kalassa.netin jäsenenä melkein puolisentoista vuotta, ja lueskellut keskusteluja sitäkin ennen, en vieläkään osaa käyttää hakua

Neuvoisin siis enemmänkin lueskelemaan aiheita, kuin käyttämään hakua.
Niin ja sitten asiasta seittemänteen... Reaperkin mainitsi niistä
turhista viesteistäEilen (vai olikohan se tänään...hmm

) ilmestyi kalassa.nettiin muutama aivan järjetön aihe, missä ei selkeästikään oltu edes yritetty kysyä mitään järkevää. Niihinkin oli jo muutama vastaus ehtinyt tulla ennen kuin moderaattorit poistivat aiheet. Jos ja kun semmoisia järjettömiäkin aiheita keskustelufoorumille tulee, niin niihin tuskin tarvitsee rynnätä ilmoittamaan, että "pitäisköhän tämä viesti poistaa", koska kyllä moderaattorit varmasti tajuavat asian.
Eriasia on ilmoittaa vaikkapa linkki sivulle, jolla kyseisestä aiheesta on jo keskusteltu.
Eikai sitte tällä kertaa muuta.
EDIT. niin ja vielä. Ne uudet käyttäjät jotka eivät mahdollisesti ole foorumia pidempään selanneet, mutta ehdottomasti tarvitsevat nopean avun kysymykseensä, varmasti kannattaa kurkistaa kalassa.netin irc-kanavalle, johon pääsee ilman mitään ihme ohjelmia. Siellä se apu tulee nopeasti
http://www.kalassa.net/irc/