Hei!

Etsin tietoa Nokian pohjoisen puolen pienistä järvistä: alinenjäri, ylinenjärvi, porrasjärvi, pieni porrasjärvi, juottojärvi, heinijärvet, kalliojärvi, pitkälammi, toivasjärvi, ruokejärvi, koukkujärvi ja kivikesku. Tietoa löytyi hieman kalassa.netin sivuilta ja muulta internetistä, mutta tieto oli hajanaista ja vanhaa. Varsinaista aihetta koskien näitä järviä ei vielä ollut, joten perustin uuden aiheen. Olen itse tehnyt pari reissua kyseisille järville, mutta lähes tuloksitta. Ylinenjärvi ja porrasjärvi antoivat pari haukea ja ahventa. Järvet vaikuttavat päältä päin houkuttelevilta ja kuuleman mukaan niistä on myös noussut isompaakin ahventa. Kalastuspaine vaikuttaa olevan kohtalainen. Kalakanta ilmeisesti koostuu hauista ja ahvenista. Sattuuko kenelläkään olemaan kokemuksia tai lisätietoja näistä järvistä? Miten järvi käyttäytyy talvella ja kesällä? Onko tullut saalista? Mistä päin olette järviä kalastaneet? Millä välineellä ja vieheellä on tullut kalaa ja millä ei? Minkä on järvien historia ja miten tilanne on muuttunut? Mitkä järvistä ovat kalaisimpia? Järvet ilmeisesti luonnonsuojelualueita? Onko lupia saatavilla? Onko järvilä veneitä tai venepaikkoja? Mikä ja kenen mökki on ylisenjärven saaressa? Minkä syvyisiä järvet ovat ja löytyykö vedenalaisia matalikkoja yms.? Sen sijaan että pidätte tiedot itsellänne niin jakakaa ne myös muiden kanssa. Autatte minua, itseänne ja muita kasvattamaan saaliita ja parantamaan kalareissuja. Kaikki tieto on tärkeää ja vähäisetkin kokemukset ja tiedot auttavat. Älkää pelätkö, kyllä siellä kaloja riittää kaikille. Kiitos jo etukäteen!!
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=344&map.y=275&e=312255&n=6825026&scale=40000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&tool=siirra&lang=fi