Tasapainot "koukut väärinpäin"

Started by Pete, January 11, 2004, 14:47:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pete

Olisi tuossa mahdollisuus tehdä muotissa vaikka 1000 kpl tasapainoja. Kysyisinkin että kannattaako osa tehdä sillä tavalla että koukut olisi ns.väärinpäin, eli kärki siiman kiinnityslenkistä katsottuna alaspäin?

En ole niitä kuin joskus kokeillut, ilman mitään suurempa saalista, joten omat kokemukset puuttuu. Olen antanut itselleni kertoa että sellaisella koukulla varustetut eivä jää reiän alareunaan niin helposti kiinni.

Kertokaa + ja - puolia jos tiedätte.

knookala

Voisi olla jopa aika hyvä keksintö sillä n. 90% kaloista on yleensä kiinni siinä tasurin alla olevassa kolmihaarakoukussa joka kannattaa olla värikoukku.

panumies

Juttuahan pohdittiin uusimmassa ERÄssä, itselläkin mielessä samat jutut eli:

+ pilkki ei jää avannon alareunaan
-  kala ei tartu niin hyvin päätykoukkuihin ?

Kannattaa kokeilla jos sinulla on noin hyvä mahdollisuus valmistaa itse "puntareita". Tuosta päätykoukkujen tartuttavuudesta on vaikea tehdä päätöstä, ei se kyllä paljoa eroa ylöspäin olevasta, kun koukku tarttuu kalan ala-leukaan.

Pete

Joo, vielä sellainen että kannattaako pyrstö tehdä muovilevystä vai sitoa karvasta.

Helvetinmoinen työmaa siitä tulee kuitenkin. Meinasin laittaa n. puoleen karvaa ja sitten loppuihin taivuttelen muovin.

Viritykseen ottaisin myös ohjeita. Uistimet/vaaput vielä virittää mutta pilkeissä eka kerta.

Mikko_-Procyon-

Taivuttelet itse muovit? Siinä sitä työmaata riittää.. itse ostan laiskana valmiita muovipyrstöjä samfishingistä ja modailen sitten niistä sopivia.

Itse olen saanut muovipyrstöllisillä ja karvapyrstöllisillä ihan yhtä hyvin (tosin pystypilkkikäyttäjän sana tässä asiassa tuskin paljoa painaa). Eroa lienee ainoastaan uintiliikkeen laajuudessa. Muovilla tehdään isompaa kuviota ja karvalla vähemmän.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

panumies

Ja muovipyrstön uintiliike on terävämpää kuin karvapyrstön. Kestävyyksissäkin on eroja, muovipyrstö voi haljeta, karvapyrstö voi katketa. Karvapyrstö helppo sitoa perhonsidonta välineillä, muovipyrstö vaikeampi valmistaa toimivaksi jos itse alat taivuttelemaan.

Pete

Tarkoitus oli kanssa tilata noita muovipyrstöjä jostain ja sitten viritellä ne kiinni.
Sillä karvapyrstöllä tosiaan tulee hieman kapeempi siitä uinnista ja liikkeestä.
Ainut on tosiaan tuo että se muovipyrstö voi tietysti haljeta syystä tai toisesta.

1200 kappaletta tulee runkoja. Yritetään 800 ylöspäin olevaa koukkua ja 400 alaspäin olevaa.
Ja en myy pois ainuttakaan, näin oli sopimus ennenkuin aloitettiin. Katsotaan minkälaisia tulee maalauksen jälkeen vai sulatetaanko kaikki yhdeksi möykyksi verkon painoksi.

Maalaus sessiostakin tulee melkoinen, mutta ei noita kaikkia tarvitse tehdä valmiiksi. Ylimääräiset menee takas sulatukseen.