Chat

Author Topic: luvat madekoukuille  (Read 4234 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
luvat madekoukuille
« on: January 17, 2004, 22:17:35 »
tervehdys,
olen ajatellut kokeilla ensi kertaa kalastaa madetta normaalin pilkkimisen ohella myos madekoukuilla.

Kysymys kuuluu:

Kuinka paljon lupa per koukku maksaa ja mista sen saa hankittua?

Aikomus on kokeilla Kotkan merialueelta josta olen melko mukavasti kalaa pilkiten saanut mutta nyt on himo iskenyt kokeilla koukutustakin.

Muutenkin jos alan ammattilaisilla on neuvoja aloittelevalla koukuttajalle olisin hyvin kiitollinen kaikista avuista.

Maderikasta keskitalvea kaikille!

-Koukuttaja-

pilkkiä

• MSN Messenger - v_Arola@hotmail.com
    • View Profile
Re:luvat madekoukuille
« Reply #1 on: January 19, 2004, 13:52:19 »
Ei mun mielestä ainakaan merellä tarvii lupaa!!!
---_Ville_--- = ent. FisherMan

Anonymous

• Guest
« Reply #2 on: January 20, 2004, 08:03:12 »
Kyllä tarvitsee luvat, valtion kalastuskortin sekä koukkuluvat.
Täällä Espoon merialueella pyytävät 10e / lupa joka oikeuttaa 10:een koukkuun.
Käy kysymässä Salakalasta, varmasti tietävät mitä maksaa ja mistä saa.

Anonymous

• Guest
« Reply #3 on: January 20, 2004, 21:38:02 »
Terve Juha JP ja kiitos vastauksesta, hyva tietaa etta luvat on oltava jottei kalapoliisi vie kalliita koukkuja (ja kaloja) mukanaan. Salakalahan tosiaan on Kotkan alueen varmasti parhaimpia paikkoja tietojen saantiin, enpa tullut moista ajatelleeksi kun tuon viestin kirjoitin. Oletko itse jo aloittanut madekoukkusesongin ja jos olet niin onko kalaa jo noussut?
Itse olin kokeilemassa madepilkkia tanaan laihoin tuloksin mutta loppuviikosta sitten koukut mereen ja toivottavasti tulee muutakin kuin ruohoa ja mutaa...
Muutenkin olen edelleen hyvin halukas kuulemaan jos jollakulla on "puolisalaisia" vinkkeja koukkukalastukseen erityisesti madetta ajatellen joita uskaltaisi laittaa julkisesti nakyviin jotta me muut kokemattomammat saisimme hiukan tajua koukutuksen saloista.

-Koukuttaja-

Anonymous

• Guest
« Reply #4 on: January 21, 2004, 08:05:06 »
Niin, en ole mikään kokenut koukuttaja mateen osalta. TÄnä talvena olen vasta aloitellut. Yhden 1,5kgn mateen olen saanut ja 5 koukkua on ollut 2 vkoa. TÄytyy vaihtaa niiden paikkaa. Ongelma on kun en tunne Espoon vesiä niin tämä on vähän hakuammuntaa.

Kalastuslupia voit katsoa onko Kotkan puhelinluettelossa Kotkan kaupungin kohdalla mainintaa luvista. Saattaa hyvinkin olla.
J

raimo

• Guest
« Reply #5 on: January 21, 2004, 10:44:51 »
Entä tietääkö kukaan tarviiko pyhäjoessa madekoukuille lupia (ja iskukoukuille).

Anonymous

• Guest
Matikkakoukut + luvat
« Reply #6 on: February 28, 2004, 11:04:29 »
Mitä 'lisälupia' tarvitsen jos haluan laittaa matikkakoukun/-koukut erääseen järveen?

Anonymous

• Guest
Re:Matikkakoukut + luvat
« Reply #7 on: February 29, 2004, 11:10:16 »
Mitäs tarkoitat "lisäluvilla? Eli valtion kalastuksenhoitomaksu oltava suoritettu, ja paikallisesta kalastuskunnasta/kalastusalueesta varmistettava miten suhtautuvat (made)koukkupyyntiin. Tavallisesti esim. yhdellä verkkomerkillä saa pitää 5 - 50 matikkakoukkua. Tosin eipä niiden koukkujen valvonta taida ketään kiinnostaa (hankalaa ihan käytännössäkin), mutta ainahan on se teoreettinen mahdollisuus että joku taho kiinnostuu... ja saapahan levollisemman mielen. Ja jos vaikka tulisi jotain mikä ilmoittaa johonkin kilpailuun...

Niin, aikasemminkin oli jotain juttua:

edit: yhdistin nämä kaksi threadia

center>