Chat

Author Topic: Minkälaisia artikkeleja haluaisitte Kalassa.nettiin?  (Read 107220 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perhosmies

• Guest
Re:Minkälaisia artikkeleja haluaisitte Kalassa.nettiin?
« Reply #60 on: March 07, 2004, 14:22:33 »

Tervehdys kaikille
Minua kiinnostaisi  perhoartikkelit n.s seisovanveden paikoista.Suomestahan löytyy paljon hyviä perhopaikkoja,merestä,järvistä kuin pikkulammistakin.On paljon seutuja joissa ei virtavettä lähituntumasta löydy.Useimmilla perhomiehillä on sellainen käsitys,että perhostelu vaatii virtavettä ja
ei ole tietoa miten haastavaa voi virtaamattoman veden perhostus olla.Tämä laji kehittää myös heittotaitoa ja antaa lisäpotkua harrastukseen.Toki joissakin alan lehdissä on ollut hyviäkin artikkeleita,mutta pääsääntöisesti ne käsittelevät virtavedenkalastusta.Eli hyvä isohko artikkeli perhoista,tekniikoista ,välineistä ja ennenkaikkea kalapaikoista
Tämä on minun ajatukseni. :D

Jigi

• Guest
« Reply #61 on: March 07, 2004, 21:19:06 »
Kisolle, milloinkahan se uusi vaapun rakennus artikkeli olisi tulossa? Pistä siihen, jos mahdollista, rutkasti hyviä kuvia...Älyää niistä selostuksistakin jotain.  ;)

kiso

• MSN Messenger - kisonen@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #62 on: March 08, 2004, 07:23:50 »
Kisolle, milloinkahan se uusi vaapun rakennus artikkeli olisi tulossa? Pistä siihen, jos mahdollista, rutkasti hyviä kuvia...Älyää niistä selostuksistakin jotain.  ;)
Procyn kanssa olemme ajatelleet, juuri KUVALLISTA artikkelia, ihan selvyyden vuoksi.
Aikataulu on tosin hiukka epäselvä, mutta eiköhän täällä siitä ilmoitella.
TEAM PUTKO FISHING

Petri

• View Profile
« Reply #63 on: March 10, 2004, 18:26:54 »
Itseäni kiinnostaisi "lajikalastus" artiikelit esim. Kuhan perhokalastus, karpin kalastaminen virvelillä tai harjuksen perhokalastus. Ja näihin tietoa kyseisistä kaloista, ottipaikoista, ottivieheistä ja tietoa mahdollisimman paljon. Myös kalapaikka artikkelit kiinnostaisivat varsinkin pk-seudun paikat.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Ipe

• View Profile
    • Email
« Reply #64 on: March 10, 2004, 18:52:23 »
Oliskos liitsin teko artikkelille "kysyntää" ,kun mä voisin selasen vääntää.
Ipe

otto

• Guest
« Reply #65 on: March 10, 2004, 19:07:29 »
Juu, mua ainakin toi liitsi juttu kiinnostaa!!

Jani2

• View Profile
« Reply #66 on: March 10, 2004, 20:25:10 »
Mä alan nyt tekemään koulussa perhohaavia, että kiinostaiskos sellasesta KUVALLINEN kertomus?

Yritän kyllä sitten tehdä mahdollisimman selkeän, nimittäin, kun jostain vanhasta Erä-lehdestä olen kattonut perhohaavin teko-ohjeita, niin ne olivat vähän epäselvät, ainakin mulle. Tosin näitä ohjeita käytän apuna rakentamisessa. Artikkeli kuitenkin tulisi olemaan itse kirjoitettu, ei yhtään lehdestä matkittu.

Varaan siis sen artikkelin, jos joku ilmottaa, että sellanen on kiinnostava. Tosin se olisi valmis vasta siinä kesän alussa, kun kerran teen sen koulussa, eli vain 3h viikossa.

edit: Pieleen meni (lue alempaa)
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Ipe

• View Profile
    • Email
« Reply #67 on: March 10, 2004, 20:30:27 »
Juu tee vaan jani se artikkeli.
Mäkin teen (jos teen) siitä liitsin teko artikkelista kuvalisen.
Ipe

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger - juha_moisio7@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #68 on: March 11, 2004, 21:14:17 »
Meneeköhön tammukka samalla kuin taimen voisin nimittäin kirjoittaa artikkelin tammukasta. Tai sitten haluisin tehdä kirjolohesta kummatkin kiinnostaa jos saisin kirjoittaa niin lähettäkää mulle pikaviestyinä ja osote jonne sne sää lähettää sit kun se on valmis.  :D ;) :)
Poltinkoski

eepe

• Guest
« Reply #69 on: April 03, 2004, 22:10:55 »
mielenkiintoista olisi lukea juttuja tunnetuimmista pilkkipaikoistamme suomessa kuten esim.raippaluoto jne.....!!! :)

Spotti

• View Profile
« Reply #70 on: April 06, 2004, 16:13:39 »
Itse kaipasin eräänlaista värikarttaa jossa kerrottaisiin eri värien toimivuudesta erivärisissä vesissä. Eihän sitä suoraan voi sanoa, että mikä ottaa missäkin, mutta suuntaa antava lista olisi ihan hyvä.

kaivo

• Guest
« Reply #71 on: April 07, 2004, 11:13:00 »
mielenkiintoista olisi lukea juttuja tunnetuimmista pilkkipaikoistamme suomessa kuten esim.raippaluoto jne.....!!! :)
Kannatetaan. Asiantuntevat ja sujuvat kalapaikkaesittelyt olisivat mielenkiintoista luettavaa.

Eli jos henkilökohtaisesti tunnet jonkin laajemmaltikin hyväksi tunnetun kalapaikan kalastuksen ja haluat jakaa tietosi muiden kanssa, kirjota ihmeessä kohteesta artikkeli!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #72 on: April 07, 2004, 11:34:06 »
Ilmoituksena, että valmisteilla on "Lehmilampipilkki 2004" -artikkeli. Tiivis paketti kisatunnelmista siis lähiaikoina luettavissa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Reaper

• View Profile
    • Email
« Reply #73 on: April 09, 2004, 15:17:40 »
Jooh, tuotah... Millä ohjelmalla pitäis kirjottaa se artikkeli jos kirjoittaisin yhden artikkelin???    

Mikon lehmilampipilkki artikkelia pitää kyl innolla oottaa. Viime kertanen oli huippu!
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

visa

• Guest
« Reply #74 on: April 09, 2004, 15:24:48 »
Jooh, tuotah... Millä ohjelmalla pitäis kirjottaa se artikkeli jos kirjoittaisin yhden artikkelin???    

Mä kirjotin Wordillä, ainakin se Jussille kelpas :)

Putte

• 3,21cm myötätuulessa ja alamäessä
    • View Profile
    • Email
« Reply #75 on: April 10, 2004, 20:42:21 »
Voispa tuota kirjotella jonkunlaisen reissuraportin/artikkelin kirjotella täkyonkimisesta elävällä syöttikalalla talvella. Kuvia pitäs olla riittävästi ja tekstit hyvässä muistissa pään sisällä. ilmotellaan myöhemmin jos tulee mitään valmista.

Jani2

• View Profile
« Reply #76 on: April 12, 2004, 21:13:54 »
Mun mielestäni tällaisista "tunnetuista" kalapaikoista (Merikarvianjoki) voisi kirjoittaa vain tällaisia niinkuin esittelyjä (paikkoja, kuvia, vieheitä, historiaa...). Tosin paikkoja ja vieheitä ei tule kertoa kovin tarkasti.

Reissuraportteja voisi kertoa sitten, kun menee vaikkapa kiertelemään eri kalastusalueita. (Ulkomaat, Käsivarsi...)

TAI hei!, mitäs, jos voisi tällaisen kalapaikka "esittelyn" perään lisätä reissuraportteja?

kaivo

• Guest
« Reply #77 on: April 13, 2004, 16:47:59 »
Näin kevään kunniaksi ja muutenkin: erittäin hyödyllinen artikkeli saataisiin kelojen perushuollosta. Voitaisiin käydä läpi eri kelatyypit vaikkapa omina juttuinaan, mukaan selkeät kuvasarjat työvaiheista jne. Itse olen huoltanut elämässäni vain paria suhteellisen pitkäikäistä avokelaa enkä osaa lisätä kuvia nettiin, mutta jos joku taitavampi pystyisi tämän toteuttamaan, olisi siitä varmasti hyötyä monelle. Uskoihin myös, että kelojen huoltaminen lyödään melko usein laimin. Tietämättömyyttä, laiskuutta vai molempia?

Artikkeleista pitäisi tehdä yleisluontoiset koska kelamerkkejä on tuhottomasti, sen voisi kertoa artikkelin yhteydessä. Ja loppujen lopuksi kelatyyppien perusrakenteet lienevät merkistä riippumatta suurinpiirtein samat?

Deathis

• View Profile
« Reply #78 on: April 16, 2004, 18:19:27 »
Trooppisista jättiläiskaloista (Esim.tarponista) olisi mukava lukea artikkeli!

Jigi

• Guest
« Reply #79 on: April 16, 2004, 18:24:31 »
Milloinkahan alkaa rocyonin ja kison vaapun teko artikkeli olla valmis? Odottelen innolla sitä.

kaivo

• Guest
« Reply #80 on: April 18, 2004, 14:12:57 »
Miten olisi juttu kalan käsittelystä ja säilytyksestä kalareissun aikana? Tunnetusti verestämätön kala pilaantuu muovikassissa nopeammin kuin verestetty ja jäähdytetty kala.

Ainakin kalaharrastuksen alkutaipaleella olevalle olisi iloa myös kalan jatkokäsittelyä eli perkaamista, nylkemistä ja fileointia käsittelevästä artikkelista. Jos rehellisiä ollaan, mm. allekirjoittaneelle ei tekisi pahaa saada fileointiniksejä.. :)

wh0p

• MSN Messenger - vs_aulen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #81 on: April 18, 2004, 19:59:54 »
Mua kiinnostais artikkeli keväisestä hauenkalastuksesta sisävesillä. Siin vois olla niinku vaikkapa hyviä vieheitä, minkälaisista paikoista niitä saa jne.
Tällasta tänään...

nigsu

• View Profile
« Reply #82 on: April 29, 2004, 08:23:12 »
Kilpaonginnasta!!!

Välineistöä ja mäskäystietoutta. Ehkä kisaraportteja tms. Kelaonginnasta olisi mukava saada tietoa.

Ehkä Bremes osaisi?
kalastus...hmph

Joel

• View Profile
    • Email
« Reply #83 on: May 25, 2004, 10:05:09 »
Minulla oli kysymys tosta kalassa netin pääsivusta niistä tiedonjyvistä miksi siinä pyörii koko ajan samat eikö kukaan keksi uusia?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #84 on: May 25, 2004, 10:25:17 »
Vaappuartikkelista:

Tekeillä on 70:n vaapun sarja. Ottelen kuvia projektin aikana ja kirjoitan niiden tueksi tekstiä. Eli sellainen perusartikkeli "kuinka teen vaapun" on tekeillä.

Tarkempia artikkeleita tyyliin:

-Maalit ja lakat
-Eri runkomateriaalit
-Leukaläpän muoto/sijainti ja uintiliike
-Maalaustekniikat
-Ruiskun käyttö ja ilmanpainelähteet

yms yms.

Näitä pitää sitten kirjoitella sen jälkeen... Jospa tuo .netin uudistus joskus vielä valmistuisi ja pääsisi tekemään sitä virallista "rakentelu" -osiota  sinne.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Jani2

• View Profile
« Reply #85 on: May 30, 2004, 22:01:56 »
Lupailin tuolla perhohaaviartikkelia. Tässä kävi niin, etten muisanut ottaa strategisilla hetkillä sitä kameraa mukaan. Eikä kuvatonta artikkelia ole mielestäni, ainakaan tuosta aiheesta, järkeä tehdä, sillä ei siitä olisi kenellekkään hyötyä.

Lupaan kyllä tehdä, (jos kukaan muu ei ole ehtinyt) artikkelin perhohaavin rakentamisesta, kun aloitan uuden haavin. On se niin mukavaa sitä tehdä. :D Olisi sitten seuraavalla kerralla taitoakin vähän enemmän..

Mä mies

• View Profile
« Reply #86 on: June 03, 2004, 21:05:01 »
Mulle kelpaisi artikkelit, jossa käsitellään tee-se-itse asioita ja arvostelut olisi mukavia.

Anonymous

• Guest
« Reply #87 on: June 03, 2004, 23:05:20 »
Tehkääpäs noita raportteja useemmin, kun viiminen on jo viimevuoden puolelta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #88 on: June 04, 2004, 07:54:57 »
Tehkääpäs noita raportteja useemmin, kun viiminen on jo viimevuoden puolelta.

Meillä ei ole virallista "toimitusta" artikkelien suhteen, joten jokainen käyttäjä on vapaa niitä kirjoittamaan.

En tiedä mihin raporttiin viittaat, mutta kyllä esim. Lehmilampipilkki 2004 on tämän vuoden puolella kirjoitettu. Tosin linkki puuttui artikkelisivulta joku hetki sitten...

Anonymous

• Guest
« Reply #89 on: June 06, 2004, 15:08:32 »
:) hyvistä uistimista

center>