Chat

Author Topic: Montako ja mitä kaloja perättäisillä heitoilla?  (Read 16010 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
Vs: Montako ja mitä kaloja perättäisillä heitoilla?
« Reply #30 on: June 20, 2012, 18:10:38 »
Lue vaikka se viesti ensin ennenku kysyt. Voin kertoo sulle monta tapaa:

1. Laitat tarpeeksi monta koukkua
2. Heität vaikka verkot/katiskan/muun pyydyksen järveen
3. Et laske heittojasi heitoksi, vaan lasket ne vaan jigin veden pudottamiseksi.

Itse sain ahvenia tällä vaihtoehdolla 3. En vaan oikeen tiedä mikä lasketaan heittokalastukseksi, onko jo uistimen veteen pudottaminen heittokalastusta?
Olen kalastelijapoika!

k3du

• Etulenkin säätäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #31 on: July 02, 2012, 12:01:31 »
Jaa no minä määrittelen heiton semmoiseksi että uistin paiskataan veteen vähän kauemmas sitten viehe kelataan sisään ja siinä tulee kala tai ei. Ja katiskalla ei voi saada kaloja heittämällä. Eli kos jigin pudottaa vain veteen niin se on lähempänä onkimista kuin heittelyä ja tässä kysyttiin nimenomaan heittelemällä. Ainut vaihtoehto on tuo monta koukkua mutta sekin on aika epätodennäköistä että periaatteessa se on kala per heitto.
Fishing for the win

pilkkiäijä

• View Profile
« Reply #32 on: July 08, 2012, 09:55:09 »
No kyllähän minä ongellakin ollessa sen syötin sinne veteen heitän.. Ja itse olen onginnan käsittänyt syötillä tapahtuvaksi kalastukseksi. Ja onko se sitten ongintaa, jos heitän vieheeni veteen, kelaan sen rantaan ja jätän siihen. Silloin saadut kalani pitäisi kirjoittaa onginta puolelle? Vai Omat kalastuslajit osioon? Minä ainakin lasken sen samalla lailla heittokalastukseksi, vähän vain lyhyemmillä heitoilla. Ja kyllä niitä ahvenia tulee vaikkapa litkalla, jossa on kolme koukkua, niin useinkin 3kpl kerrallaan. Kunhan ei vaan kelaa onkea ylös heti kun ensimmäisen kerran tärppää.
Olen kalastelijapoika!

Nipz

• Iloinen ja terve juuri reserviin päässy nuorukainen.
  • Yön Ritari
    • View Profile
    • Email
« Reply #33 on: August 13, 2012, 16:29:02 »
Taitaapi olla 6 kalaa ennätykseni, 4 ahventa 100-450g ja 2 kuhaa 30cm ja 43cm. :-)
Peräkkäisillä heitoilla ja sitten loppui syönti kuin seinään, omasta mielestä ihan hyvin sisävesillä ilman kaikua.

Harrastelija

• View Profile
« Reply #34 on: August 14, 2012, 07:24:48 »
Kuha ennätys on 3 43-45cm. Ahventa ja haukea on tullut kalastettua noin 25v. Noin 5 kalaa on tullut peräkäisillä heitoilla.
Mikään ei ole niin tärkeätä kuin kalastus,
eikä sekään ole kovin tärkeätä.

Zalbeer

• View Profile
« Reply #35 on: August 14, 2012, 10:45:31 »
Joskus jigillä tuli n. 10 heitolla n. 50 ahventa. Joka heiton jälkeen rantaan seurasi parvi, josta "dippaamalla" nousi aina jonkun verran kalaa.
Ja usein tulee 10-20 ahventa peräkkäisillä heitoilla, ja jos ei satu tulemaan ahventa, niin ainakin joku kala.

Kerroppa mullekkin miten saa yhellä heitolla 5 ahventa?
Mitä lie sitten tarkottaakaan.. :O
Zalbeer, created by nature

pilkkiäijä

• View Profile
« Reply #36 on: August 15, 2012, 14:59:12 »
Eli jigiä ei tarvinnut kuin pikaisesti käyttää vedessä kun kala oli jo kiinni.
Olen kalastelijapoika!

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • View Profile
« Reply #37 on: January 04, 2013, 17:02:15 »
Taimenia peräkkäisillä heitoilla n. 10 (purotaimenia). Samasta joesta mutta hiukan ylempää 5 haukee 5 hetolla. Peräkkäisten ahventen ennätysmäärä on n. 10.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #38 on: January 06, 2013, 15:02:46 »
Kolme heittoa 25 kalaa, mikäs on viehe?>> Koukkuja 10kpl ja ei syöttejä siis silakkalitkaakin voi heittää jos räsänen painona.... taitaapi mennä vielä virvelikalastuksen piikkiin sekin :-P......toisaalta tusinan verran yli 250gr "koskiahvenia" tuli muuan joen rannasta nypittyä shad rapilla ajan ja paikan osuessa kohilleen.....sitten vielä ne turskat ja seiti jne...norjanmeren helmet nii johan olis lukuja joilla voi elvistellä :wink:.....kolkyt kiloo ja viijellä peräkkäisellä fileenä.... :-D

Tuo taimenen puromalli on tosiaan aika hanakka ruokailemaan.....kuusingilla muistan n. 23v sitten tyhmyyttäni ja kokemattomana minäkin niitä kiusanneeni>> kävivät pikkumustan karvan kimppuun ku sika limppuun...  en isompia osannut kai pyytääkään :-P ....nykyisin pyrin jättämään poikas alueet rauhaan vaikka tammukkaa ruokakalana/ankarana taistelijana arvostan siinä missä muitakin syötäviä.

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #39 on: April 01, 2013, 14:46:56 »
Haukiahan tulee useasti, paras mahdollinen mitä saanut on kaksi hyvänkokoista kuhaa viime kesänä perättäisillä heitoilla ;).
"rocky has left the building"

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • View Profile
« Reply #40 on: April 28, 2013, 19:00:44 »
Taimenia: n. 10 kappaletta Mepps Fluo 3 lipalla värissä papukaija. Paikkana eräs pieni joki.
Haukia: 5 kappaletta samalla Meppsillä kuin taimenet ja samalla joella mutta hieman eri paikassa.
Ahvenia: n. 15 kappaletta Kuusamon 10 grammaisella Volframilipalla Suomussalmella olevalta järveltä.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

center>