PP1 ongelmia

Started by Anonymous, January 30, 2004, 23:07:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Moikka

Selasin ketjuja läpi, mutta suoria vastauksia en löytänyt, joten kysyn näin. Älkää ottako hernettä nenuun, vaikka vastaus olisi jossain "lähellä".

Onko siiman katkeaminen jotenkin ehkäistävissä? Muutaman kerran Sähkölinjalla 5 min kisassa on kaikki vieheet kalan matkassa ja aikaakin parhaimmillaan ollut melkein 3 min jäljellä. Eli pystyykö sitä jotenkin ehkäisemään?

Lisäksi millaisilla vieheillä mitäkin kalaa kannattaa yrittää? Lähinnä kirjolohta (yhden vaivaisen saanut morrilla) en tahdo saada ylös mistään ja millään. Siialle käy morri kuten taimenellekin, ahvenelle käy kaikki, hauelle tasuri... muuten on vain harmaita hiuksia ja kokemusta karttunut.

Nimim: pian erittäin kokenut pilkkijä.

Peksim

No koitetaan nyt vastata.
Onko siiman katkeaminen jotenkin ehkäistävissä? Muutaman kerran Sähkölinjalla 5 min kisassa on kaikki vieheet kalan matkassa ja aikaakin parhaimmillaan ollut melkein 3 min jäljellä. Eli pystyykö sitä jotenkin ehkäisemään?

En usko että sitä siimojen katkeamista voi ehkäistä millään tavalla(tai en itse ainakaan ole sitä keksinyt) Eikä tuo nyt mielestäni niin erikoista ole, että 2:ssa minuutissa kaikki pilkit ovat viety, niin minulle on käynyt muutaman kerran.

Lisäksi millaisilla vieheillä mitäkin kalaa kannattaa yrittää? Lähinnä kirjolohta (yhden vaivaisen saanut morrilla) en tahdo saada ylös mistään ja millään. Siialle käy morri kuten taimenellekin, ahvenelle käy kaikki, hauelle tasuri... muuten on vain harmaita hiuksia ja kokemusta karttunut.

Tasuriin nappaa kaikki muut paitsi särjen sukuiset kalat.
Kirreä jos haluat saada niin mene ruuhijärveen ja pilki tasurilla ja pystyllä.
Haukea, ahventa, kirreä, taimenta ja siikaa saa kaikilla pilkeillä.
Toivottavasti oli edes jotain apua. ;)
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

visa

Jos siis kirjolohta kaipaat niin mee tosiaan Ruuhelle ja siellä ihan siihen alemman roskiksen juurelle ja siitä sentti, pari ylöspäin. Niisä mä oon ainakin aina kisat voittanu :) Ja kirjolle kelpaa pystäri parhaiten ;)

Mikko_-Procyon-

QuoteJa kirjolle kelpaa pystäri parhaiten

...tuo ei muuten pidä AINA paikkaansa ;)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

Kiitokset kaikille vastauksista.

Nyt noita kirrejäkin alkaa tulla.