Pilkkireiän suurennus?

Started by visa, February 03, 2004, 18:50:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

visa

Miten teillä onnistuu pilkkireiän suurennus kun kairaatte viereen toisen reiän? Mulla näin harjoitellessa on joka kerta tapahtunut niin, että väkisinkin kaira luiskahtaa valmiiseen reikään, eikä ihan viereen saa toista. Ei ole kiva jos sitten tositilanteessa menettää ison kalan taitamattomuuden takia :( Niin ja kairani oli siis 5 tuumanen Mora expert.

Jani2

Ei tosin auta sua ellet hanki UR:ää, mutta Erä-lehdessä (uusin?), näytettiin UR:rän "viereenkairausterä". Siinä on sellainen pienempi terä päässä, joka pureutuu ensin jäähän. Onko kellään kokemuksia tästä?
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Ipe

Ei taida onistua suurenus ilman ohjakaira terää. Moraan ei vissiin saa edes em. terää?
Ipe

visa

Pihkat! >:(  Ois se iskä nyt ostanu vaan UR:rän viime talvena, mutta ei kun Mora on halvempi! Tässä sitä nyt ollaan :( No, vastoin kaikkia kalamiesten periaatteita täytyy nyt vain toivoa ettei tulisi isoja, pilkillä >:(

Järväri

Saahan Moraan kai sentään isompia teriä. 6" terällä saa kyllä jo aika isot ylös asti ja 8":sen luulisi ainakin riittävän.

visa

Järväri: Tiedätkös saako ne isommat terät kiinni vitosen runkoon, eli onko ruuvin reikien väli normi kaikissa?

Järväri

En tiiä morasta ,mutta itselläni on 4" UR ja siihen saa ainakin 6 tuuman terän kiinni.

Jigi

Kyllä ainakin olen onnistunut tuossa 6" UR:llä ja 4" Vanaja-merkkisellä kairalla :). Vanaja on muuten palvellut isää yli 20 vuotta, että taitaa olla ihan kelpo kaira... Ja kyllä minun mielestä pitäisi saada isompi terä vitosen runkoon,ei nyt ihan varma tieto...