Chat

Author Topic: Nollareissujen määrä?  (Read 6321 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaivo

• Guest
Nollareissujen määrä?
« on: February 04, 2004, 09:28:50 »
Olen tullut siihen tulokseen, että tavallisessa ahvenen ja muun sekakalan pilkinnässä on melko vaikeaa jäädä kokonaan ilman kalaa. Olipa syönti miten kehnoa tahansa, ahventa tulee ainakin malliksi asti kunhan kalat ensin sattuu löytämään. En muista, milloin viimeksi olisi joutunut ahvenpilkillä vetämään nollat. Pilkintä tuntuu olevan saalisvarmuudeltaan paras kalastuslaji, mato-onginnan ohella. En kirjoita tätä itseäni kehuakseni, vaan haluaisin kuulla muidenkin kommentteja aiheesta.

Nollareissun riski lienee suurin merellä sekä lohensukuisia kaloja pilkittäessä.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Re:Nollareissujen määrä?
« Reply #1 on: February 04, 2004, 10:44:11 »
Nollareissun riski lienee suurin merellä sekä lohensukuisia kaloja pilkittäessä.

Lampia kiertäneenä voin lisätä tuohon, että pienten lampien ahvenet ovat oikukkaita. Kun yksi ei syö, niin kaverillakaan ei ole nälkä. Sitten kun taas joku päättää syödä, niin kaikilla on nälkä samaan aikaan. Nollareissuja tapahtuu myös pikkulammilla varsin helposti.  (lampea voi tietenkin vaihtaa välillä, mutta yhdestä paikkaa voi ottaa nollat varsin helposti).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Selenius

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: February 04, 2004, 10:45:22 »
Isolla tasarilla merellä käydessä ovat nollat ahvenen pilkinnässä mahdollisia, etenkin heikkona päivänä ja vieraalla alueella.

Jos pulaa syöteillä ja pystyillä, riski katoaa.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

matiaz

• MSN Messenger - matiaz_69@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: February 04, 2004, 15:17:56 »
kyllä nolla reissuja tulee kaikilla aina välillä! Ainakin itelleni... kaks kertaa oon pilkille tänä talvena vaivautunu: ekalla reissulla ei muuta saanu kun paikat jäätymään, toisella kerralla sain pari kiiskeä!
Että kyllä sitä saaliitta ainakin sillon voi jäädä kun on jäätymäisillään avannon viereen....;)
Tosin yhteensä noi pilkkireissut on kestäny ehkä yhden tunnin...;)
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

petsku

• Guest
« Reply #4 on: February 04, 2004, 15:35:31 »
Minullakin on nollareissuja tullut pikkulammilla ja muutaman kerran järvillä, mutta harvoin. Niillä järvillä missä minä pilkin,  on niin suuri ahvenkanta :) ,ettei kalojen saamisesta ole suurta pelkoa.

Peksim

• View Profile
« Reply #5 on: February 04, 2004, 16:33:09 »
Muistaakseni omalle kohdalleni ei ole kertaakaan sattunut nollareissua.
Tuo johtuu kyllä siitä että yleensä pilkin pystyillä/tapsipilkeillä.
Toki usein on parin kalan reissuja ollut järvellä ja merellä.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

visa

• Guest
« Reply #6 on: February 04, 2004, 16:36:42 »
Tänä vuonna on ollut kaksi >:(, pilkillä olen ollut jotain 10 kertaa. Viime talvena ei ollut yhtään nollareissua :)

Haugi

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: February 05, 2004, 12:20:10 »
Tälle talvelle eivät munat ole vielä pataan joutuneet. Lähellä kuitenkin on ollut kertaalleen, kun talven tähän saakka ainoalla kirjolohi-reissulla saaliiksi tuli vain 3 ahventa.
- Haugi -

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: February 05, 2004, 14:22:32 »
Joskus on tiukkoja päiviä että sen yhdenki saminene on vaikeaa,
mutta niissä vesissä missä itse pilkin ,nollareissuja tulee melko harvoin,aina se pelastava kiiski jostain tulee, ja ei joudu munat pataan

Hata

• Lampiruutanoiden kokeilija
    • View Profile
    • Kalabongausta minun tapaan
    • Email
« Reply #9 on: February 16, 2004, 14:51:21 »
Eipä ole tänä talvena vielä tullut kertaakaan nollareissua.

T:Hata

SledgeHammerFIN

• MSN Messenger - jeanbabymagnet@msn.com
    • View Profile
    • http://www.freewebs.com/sledgehammerfin
« Reply #10 on: February 16, 2004, 14:59:00 »
Mulla on joka kerta, johtuu pitkälti siitä että joki jäätyi viime talvena pohjaan asti ja kalakanta romahti :(
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

Anonymous

• Guest
« Reply #11 on: February 18, 2004, 16:19:00 »
On tänä talvena yksi nollareissu tullut... johtuen omasta tyhmyydestä. Ei tullut kiinnitettyä kairan terää kunnolla ja se oli ekan reiän jälkeen kalojen luona. Oma hölmöys vit*tti niin paljon, että lähdin kokeilematta poies.

Siinäpä teille makea naurun aihe...

jaba88

• Guest
« Reply #12 on: February 19, 2004, 10:28:23 »
no tänä talvena ei ole nolla-reissua ollutkaan vaikka olenkin käynyt enemmän kun muina talvina pilkillä :).
mutta huonoja reissuja saaliiden kannalta on ollut,
viime viikonloppuna sain vain 2 kiiskeä ja 2 ahventa >:(.

kaivo

• Guest
« Reply #13 on: February 19, 2004, 11:04:00 »
Aiheesta tai aiheen vierestä; nyt viime sunnuntaina oli käytännössä niin heikko reissu Oulun edustan merialueella, että henkisesti se tuntui nollareissulta: kolmisen tuntia pilkintää tuotti messevät puoli kiloa ahventa, ehkä 15 kalaa. Sehän tekee viitisen kalaa per tunti. Yhtään paremman kokoista kalaa ei sattunut tutuilta ottipaikoilta löytymään, suurin taisi jäädä n. 70 grammaan. No, saipahan sentään kokemusta ja raitista ilmaa....

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
« Reply #14 on: February 20, 2004, 07:36:23 »
Talven ensimmäinen puhdas nollareissu tuli sitten käytyä tiistaina.
 Toki tiedossa oli jo lähtiessä, että pienet metsälammet eivät näin keskitalvella vielä saata saalista antaa.

Viimekevään muutaman huipureissun innottamana piti käydä kuitenkin kokeilemassa, eikä mitän. Paksulti lunta ja vielä vettä jäällä.
 Todella hankalaa liikkua .
  Kymmenkunta reikää kairasin ja kun ei tasuriin yrittänytkään mikään lähdin kotiin .

Näinkin käy joskus, myöhemmin keväällä kuitenkin uusia yrityksiä. ;)

Peksim

• View Profile
« Reply #15 on: February 20, 2004, 09:54:34 »
Mulla oli eilen nollareissu aika lähellä. Pilkillä olin n. 2 tuntia ja saaliina huimat viisi ahventa, yksi kiiski ja yksi särki.
Eipä ole pitkään aikaan tuollaista järvellä sattunut...
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

raimo

• Guest
« Reply #16 on: February 21, 2004, 16:40:07 »
Kymmenisen nollareissua ollut, nyt alkaa vasta kalaa tuleen.

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #17 on: February 21, 2004, 16:45:15 »
Nollareissujen määrä on kyllä 0.

Anonymous

• Guest
« Reply #18 on: February 22, 2004, 21:25:15 »
olen aika tyytyväinen :D itseeni.sain kerran kolme kiiskeä.olin vain 8 tuntia ;)

mo1654

• View Profile
« Reply #19 on: February 29, 2004, 20:36:02 »
Miulla nollareissuja enemmän kuin kalansaantireissuja. Tänäkin viikonloppuna kaksi nollareissua. Mutta en masennu, tärkeintä on yritys ja ulkoilu. Minna

martti

• MSN Messenger - molva_91@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #20 on: February 29, 2004, 21:03:40 »
Olen ollut 2 kertaa pilkillä noin 10 kalaa tuli molempina kertoina.Aika pieni järvi missä kalastan.
kalastus on ihanaaa

Anonymous

• Guest
« Reply #21 on: February 29, 2004, 22:17:06 »
Menkää käymään ne jotka saa AINA kalaa niin Enontekiön pilkkiviikolla ja siel on pari lätäkköö jossa on tosi hyvät mahikset vetää puhdas nolla!

Aloittelija

• View Profile
    • Ohjelmistotalo Arkki
« Reply #22 on: March 03, 2004, 13:09:29 »

Terve

Itse aloitin pilkkimisen tänä talvena, lapsena käytyjä kertoja lukuunottamatta, ja nolla-kertoja on ollut kolme viidestä(3/5).
Olen harrastanut kesäkalastusta ihan jokin verran, mutta siitä ei paljoa hyötyä tuntunut olevan.

kaivo

• Guest
« Reply #23 on: March 03, 2004, 15:52:15 »
Normaalisti ahvenpilkillä menestys on ikävän usein suhteessa tehtyjen reikien määrään. Samalla reiällä pitkään istuminen on harvoin tehokkain vaihtoehto. Hukkareikien ja -reissujen määrä vähenee myös kokemuksen karttuessa, kun oppii paikan päällä päättelemään mahdollisia ottialueita joihin kairausponnistelut kannattaisi suunnata, näin etenkin oudon vesistön ollessa kyseessä. Tutuissa vesistöissä oppii myös tuntemaan alueet, joissa ahventa esiintyy enemmän tai vähemmän talvesta toiseen.

Anonymous

• Guest
« Reply #24 on: March 04, 2004, 08:12:53 »
Pilkkikisoja 20 vuotta kiertäneenä kerran on käynyt etten saanut yhtään kalaa. Tosin voittajalakaan ei ollut kuin yksi ahven ja yksi siika.
Tosin lohipilkillä on tullut tyhjää niin kesällä kuin talvellakin. :D

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger - juha_moisio7@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #25 on: March 08, 2004, 11:08:33 »
Aika usein tulee nolla reissuja ainakin Leppäsjärvellä. Mut Kyrösjärvella ainakin 1 kiiski tulee yleensä jos ei mitään muuta saa.
Poltinkoski

pilkkiä

• MSN Messenger - v_Arola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #26 on: March 08, 2004, 12:53:51 »
Niitä on tullut tänä vuonna aivan liikaa!!!!!!
---_Ville_--- = ent. FisherMan

Grouse

• MSN Messenger - mikkovalim@hotmail.com
    • View Profile
    • http://mbnet.fi/vk_seura/Index.htm
    • Email
« Reply #27 on: March 09, 2004, 11:08:39 »
Särkeä näkee merellä liian harvoin  :(
Ahventa tulee aina, mutta kylminä yli -20 asteen pakkasilla syönti vähenee.
|KALAVALE|

-:tonttu:-

• Guest
« Reply #28 on: March 09, 2004, 15:47:29 »
Eipä oo ahven pilkillä tullu yhtään nolla reissua,mutta lähellä on ollu,pikku sintti pelasti viime hetkellä.
Lohikaloja pyydettäessä on tullu kyllä pari nolla reissua.

Runtu

• View Profile
« Reply #29 on: March 26, 2004, 09:35:25 »
Huonoin reissu tänä vuonna 14ahventa/tuntia. lunta tuli vaakatasossa, paikkana haukijärvi kouvolan ja mikkelin välis.
NO AJA!!!

center>