Mitkä sakset ?

Started by Petri, March 07, 2004, 20:56:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Petri

Mitä saksia suosittelisitte perhonsidontaan ? Saksien käyttö kohde olisi ihan kaikessa perus sidonnassa,itseltäni löytyy jo vähä "huonommat sakset kaikkien karkeempien materaalien leikkaamiseen kuten tinseleihin. Silmäkirurgin sakset olisivat varmasti aika hyvät mutta kovin hinnakkaita myös, olen katsellut myös finnish fur flyn silmäkiruginsaksia joiden hinta oli noin 20 euroa onko näistä kokemusta. Kertokaa mitä saksia itse käytätte ja suosittelette.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Hota

Fiskarsin teräväkärkisiä punakahvasia ompelusaksia tullut käytettyä.
Nuo saa ainakin tarvittaessa helposti teroitettua.
Hinnasta ei tietoa mitä maksavat.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

galastelija

itselläni on myös silmäkirurginsakset ja ovat toimineet hyvin mutta eivät taida olla samat kuin mistä puhuit :D

matiaz

Itse käytän kaksia eri saksia sidonnan aikana:
Fiskarssin semmoisia "melko isoja" saksia, jos vertaa normaaleihin sidontasaksiin. Nillä saksin kaikki vähän karkeammat materiaalit...
Sitten käytän sellaisia pieniä ja teräviä käyräteräisiä saksia, joilla silppuan sitten kaikki tarkuutta vaativat kohteet.
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Hota

AS-sakset tuli ostettua ja täytyy kehua.
Minun näppeihin ainakin sopii.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

flyfisher14

Minä käytän semmoisen sidontasetin mukana tulleita saksia jotka on aika pienikokoiset ja ihan hyvät. Vaikka ne ovatkin jotkut merkittömät ne on pysyneet terävänä ja muutenkin olleet hyvät. Mutta silmäkirurgin sakset ovat ehdottomasti parhaat.

erästäjä

Minulla pienet fiskarsin sakset, jotka on ihan riittävän terävät minulle. Ne on äidin entiset ompelusakset.
-Kala Eemeli-

KalaKaapo

Kokeilkaapa joskus sellasia pienehköjä kirurgiveitsen teriä jos saatte käsiinne ;) ne on aika näppäriä joissain tilanteissa. Ite käytän saksina sellasia kaarevapäisiä vanhoja kynsisaksia, merkistä en tiiä
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

visa

Mäkin käytän fiskarsin oransseja kynsisaksia vahvempiin materiaaleihin ja metallilankoihin. Muihin sitten sellaisia setin mukana tulleita suorakärkisiä pienempiä saksia, ja molemmat toimii ihan riittävästi mun tarkoituksiin :)

Järväri

Mulla on käytössä kahdet firskarssin oranssit kynsisakset. Ykdet metallilangoille, tinseleille yms. ja toiset muille materiaaleille. Ovat kyllä tosi hyvät juuri tähän perhonsidontaan, kun ovat niin helppo teroituttaa.