Mistä kunnon morrit ?

Started by Anonymous, August 16, 2002, 11:41:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Kertokaapa mistä sais kunnon morreja, ei mitään Kuusamolaisia.

napa

Tilaa Olkkolan Elmolta Toholammelta, Suomen maajoukkuemorristaja. Varmaan Suomen eniten myydyt morrit ja varmasti laadukkaita!
Kala ei katko siimaa vaan mies.

epa

noi karismaxin morrit on aika hyviä. muuten mitä vikaa kuusamossa on ???

Anonymous

Ennen Kuusamolaisissa oli sentään kunnon koukut.
Kokeileppa  siipikirpun kokukkua se on kuin rautalankaa.

Mikko_-Procyon-

Kuusamon morreista menee koukut poikki... ja tylsyvät nopeasti. Jos on virtaa vaihtaa morria pari kertaa reissun aikana (ja nakata vanha mäkeen) ne kyllä on ihan hyviä... Muutoin ne on kyllä varsin kalastavia.

Ja pieni yksityiskohta... Paikalliset asukkaat sanovat tuolla päin maailmaa "Toholampilainen"...Tai ehkäpä joku "Lamppilainen" menisi myös läpi. Toholammelta ei kuulosta (heidän mielestään) oikealta.  ;)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

paulinho

Venäjältä, venäläiset oparhaita, tai ainakinkin halvimpia...

epa

anna mun nauraa! nehän on ihan perseestä! maalit rapistuu heti, eikä muutenkaa oo kalastavuudessa kehuttavaa.

paulinho

MÄ saan venäläisillä ihan yhtä hyvin, ku kuusamolaisilla...

Mun morreja ei muuten ole maalattu, mutta ruostuvat/menevät käyttökelvottomiksi helpost... Ja niistä kanaattaa viilata tai hioa vähän sitä siima reiän alkua kummaltakin puolelta, koska ne leikkaa äkkiä siiman

ps. Nyt mulla on huippu morreja!!! Ne on jotain kivikangas OYn wolframi morreja ja niillä tulee ERTITTÄIN hyvin kalaa, ja ovat hyvässä asennossa, vaikka miten siimaan sitois...

pps. Eikäös ne venäläiset keksiny morrit???

Tornio_River

kyllähän ne paranovi poijjat muistaaneksi ne keksi,mut voin kyll sanoa et venäläisistä morreista löytyy kyllä erinomaisa yksilöitä,jotak vetävät vertoja ihan suomalaisille lajitovereillen.itse oeln saalistanut pari 2 sijaa ja muutaman 10 sakin sisäle sijoittuvan ,ja melkein aina siimoisa on roikkunt joku venäläisten kehitelemä tuote ;)  

ulkonäköhän voi niissä morreissa pettäää,mutta moni kakku päältä kaunis...

Putte

mistäs noita olkkolan elmon morreja voi tilata?

Eci

Itse käytin joskus ryssän morrreja mutta koukut surkeita joten vanhemmiten olen viisastunut ja antanut vanjapoikien pyydysten olla......Korhoselta Värepilkistä saa melko laadukkaita tapsimorreja todella terävällä koukulla ja värivaihtoehtojakin on kohtalaisesti.....värepilkistä saa myös wolframeja jos onkii pelkällä morrilla....
Ehkä otin, ehkä en!

Anonymous

voiko siltä elmolta tilata jonkun "katalogin" tai onko sillä nettisivuja?

Eci

Kattele erälehestä kuvia....muistaakseni parin vuoden takainen lehti joka oli melkein täynnä morriasiaa!
Ehkä otin, ehkä en!

Henkk@

Ilpon katiskan Volframi morrit TEXTRULEZ

Harjus

Mun mielestä morrin tärkein ominaisuus on hyvä koukku.
--harjus

JanneH

Morrit on helppo väsätä itsekin. Koska se minulta onnistuu niin onnistuu se muiltakin. Kirkkaita, lattapäisiä Kamasanin koukkuja saa vaikkapa Rialinnasta ja lisäksi tarvitaan juotostinaa ja kolvi... tietty morreihin tarvitaan "kupit", ja ne saa tehtyä ohuesta kuparipellistä. Pyöreällä päällä jollain painaa montun ja sitten vaikka nahkapaskalla irrottelee sen "kupin" pellistä. Neulalla reikä keskelle jne. Pitäis saada kuvat niin vois selittää paremmin mut helppoo se on kuitenkin.
#kalastus @ ircnet

goa_1000

;)Mitä värijauhetta kannattaisi käyttää morriteossa? Ajattelin jos kokeilisi tehdä itsekin niitä.

jakoivur

suosittelen Metsävainion morreja. Tekee ehdottomasti maailman parhaita morreja. Koukut on teräviä ja hinta on n. 2 euroa kpl. Ne on pirun suosittuja pohjoisessa.
Tuotanto ei ole niin suurta ja myynti tapahtuu yleensä kilpailuissa.
Nuuskakairan kairaajat ry:n puheenjohtaja

Narwi

Olen nyt pari talvea käyttänyt Lindroosin morreja. Värivalikoima on todella hyvä, koukku on jämäkkä ja hinta alle 3 euroa ! Omistan myös Kari Hirvon morrin ja se on pelannut myös hyvin.
"Kannattaa pyytää vaikkei saiskaan, sellainen kala lohi on"
-Freud, Marx, Engels & Jung - Viski ja naiset

Putte

taidan vielä pysytellä korhosen marton morreissa. erittäin laadukkaita ja hintaa tasan eero. kyllä jos hinta rupeaa olemaan lähempänä 3 erkkiä, minä ainakin taidan jättää väliin..

Anonymous

tapsimorria saapi minultakin, kertokaa vaan mitä väriä, niillä on voitettu etelän kisoissa vaikka mitä. Pieniä, nuppineulan nupin kokoisia, teräviä ja kestäviä, siimalle lenkki, koukku 90 ast. kulmassa.

Kyselkää lisää.

Henkk@

napa

Saa kai niitä morreja halvalla, mutta onko ne wolframia. Ei taida kovin monesta kaupasta hyvää wolframimorria saada alle 2,5 euron.
Kala ei katko siimaa vaan mies.

Putte

aijuu, te puhuittekin wolframimorreista. ite aattelin lähinnä noita tapsimorreja joihin ei minun mielestä tarvitse wolframia.. ainakaan painon takia. wolframimorrit onkin varmasti lähelle 3 erkkiä/kpl.

Anonymous

QuotePaljon nuo morrit maksaa?

2 Euroa kipales

Henkk@

fizuztaja

Mää voin tarjota noita tapsimorrikokosia morreja 1,5e kappale valmiisiin tapseihin sidottuna? Jos oot kiinnostunu ni lähetä vaikka postia osoitteeseen. [email protected]

Gormy85

Seppo Rudenbergin valmistamat Mil-Joona morrit on parhaita.. tietääkseni viime voitettiin sm-kultaa yleisessä sarjassa niillä..
Juhana Repo

Juba90

Miks ei kuusamolaisia nehän on parhaita!
Kalastaminen on kivaa. Koita sinäkin niin tulet kyllä huomaamaan ettei se ole mitään turhaa ajanvietettä ;)

Putte

´kuusamolaiset... niissä ei taida olla kemiallisesti terotettuja koukuja? korjatkaa, jos olen väärässä.
miljoonamorrit.. tänään satuin vahingossa näkemään, mutta... jokin niissä vain ei iskeny..