Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kalastusko rahalla leikkimistä?

Started by Haltianpolun_tallaaja, March 20, 2004, 23:05:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Haltianpolun_tallaaja

Minusta tuntuu että ainakin minulla alkaa karata käsistä tämä rakas harrastukseni. Kaikenlaisia välineitä tulee ostettua koko ajan ja niittekin on oltava tottakai "testivoittajia". On aivan pakko hankkia gps, kaiku ja kaikki välineet jotka vain helpottavat ja periaatteessa vievät mielenkiinnon harrastuksesta. Kamerapuhelimet ja digikamerat ovat vakiovarustusta kalaretkellä. Välillä miettii hetkeä jolloin soutelisi yksin hiljaisuudessa isolla järven selällä ilman mitään "turhia" elektronisia vempaimia. Uistelisin tietenkin sillä yhdellä vanhalla, ajan kuluttamalla kelalla jonka olen perinyt isovaariltani aikoja sitten. Veneessä haisisi terva ja veneen pohjalla olisi kuivikkeena olkia.
Tälläistä tulee mietittyä välillä!
Mutta kai sitä on edettävä ja elettävä tässä elektronisessa maailmassa sen ehdoilla??

jaba88

no on kai mikä tahansa laji/harrastus rahalla leikkimistä jos sen antaa mennä siihen  :),en kiellä että en itse ostelisi vaikka mitä kalastukseen liittyvää,mutta jokainenhan itse päättää minkä verran mihinkin hommaan laittaa rahaa...

jos katsotaan esim. jääkiekkoa niin siinähän menee kans tajuttomasti rahaa pidemmän päälle ja onhan niitä muitakin lajeja jotka ovat ainakin osaksi väline urheilua kuten rallin tai sen muut "alalajit"...

ja voihan kalastus vehekeet tienata tavallaan takaisin kun myy kalat jos on ostajia ja saalista.

KalaKaapo

Raha on luotu kiertämään!! :). Kyllä sitä tulee osteltua kaiken laista ja jotkut kaverit ihmettelee miten mulla voi olla noin paljon kamaa, mutta eihän sille mitään voi jos on vihkiytynyt kalastukselle :).
Oishan se ihan kiva, että lompakossa ois välillä hiukka ylimäärästä, mutta en valita.

Hyvät välineet, parempi mieli, vai mitä? :D
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

MRI

Ei väliä kuinka paljonrahaa pistää välineisiin, kunhan ei ala vaatimaan, että minulla on etuoikeus kalastukseen, koska olen satsannut siihen näin paljon. Väliin tuntuu, että näin jotkut ajattelevat.

Monni

Kyllähän sitä tulee aina törsättyä rahaa kalastus kamoihin. Melkein aina kun menee kauppaan nin sieltä jokun vaappu tarttuu käteen, ja mukaan kassan kautta... Ja nyt keväällä ostan Daiwan Lagunan...
Poltinkoski

Salmo

Itse olen ehkä vähän turhankin perfektionisti kalastusvälineiden suhteen. Mutta toisaalta kalan saannin kannalta penkin alle mennyt reissukin tuntuu mukavalta, jos on itseä mielyttävät välineet.

Tässä kun on tullut elettyä vielä "vanhempien siivellä", niin välinehankintoja on tullut aika paljon tehtyä. Tai no, mikä nyt on paljon? Kuitenkin viimeistään sitten jos/kun lähden opiskelemaan jonnekin, tulee tahti varmasti hidastumaan. Mutta siinäkin mielessä on hyvä, että nyt hankkii hyvät vehkeet.

Galamiäs

Eniten tulee ostettua erilaisia vieheitä. Sama vapa on ollut jo "vuosia" mutta toimii etelleen. Siimakin n tullut ostettua. Välillä tuntuu, että tulee ostettua joskus vähän liikaa...
Se mikä ei tapa sattuu v*tusti!

kaivo

Kuten joka harrastuksessa, myös kalavehkeisiin saa varmasti uppoamaan rahaa vaikka kuinka, jos siihen rumbaan alkaa.

Omalla kohdallani välinehankinnat ovat aina pysyneet melko maltillisina. Nykyisin tulee ostettua lähinnä uistimia silloin-tällöin, sitten tietenkin siimaa, leikareita yms. kulutustavaraa, talvisin pilkkisyöttejä jne. Isompia hankintoja ei ole tullut tehtyä vuosiin. Tosin nyt kymmenen UL-kalastusvuoden jälkeen alkaisi hieman järeämmän virvelin hankinta näyttää ajankohtaiselta...

|Fisherman|

Itelläni ei oo toi elektroniikka päässyt tulemaan kalastukseen, koska ei oo rahaa millä ostaa! Kun ostan jotain ostan yleensä vieheitä! Mutta nyt tulevana kesänä on tarkotus ostaa uus VIRVELI! :D
Oletko koskaan kuullut kaverista, joka ei ole ikinä kalastanut?

K0lkkaaja

Siitähän se nimenomaa on kiinni kuinka paljon harrastukseen viittii itse sijoittaa. Jos ei oo paljoa muita harrastuksia ni kyllähän sitte tulee kaikenlaista ostettua.

Itse oon pitänyt vähän taukoa kalastuksesta, en ole ostanut mitään kalastukseen liittyvää ehkä noin puoleen vuoteen. :)

Nyt taas kalastuksen alotellu, mut en aio silti kauheasti rahoja siihen sijoittaa.

Kala_Jökke

Isoja hankintoja en oo tehnyy pitkään aikaan. Tosin melkein joka kerta tulee ostettua jotain pikkutavaraa, mutta harvoin jotain kallista :)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Reaper

Minulla meni tähän harrastukseen sillon aloitus aikoina TODELLA paljon rahaa. Varmaan joka ikinen markka tai euro tuli laitettua kalastukseen. Nyt olen kyllä jo ruvennut vähäsen säästämään, kun alkaa olla tuota kaikenmaan tavaraa joka nurkassa jo siihen malliin ettei kaikkia edes kerkiä käyttää.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"