Chat

Author Topic: Omituiset sidontamateriaalit...  (Read 9652 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perhopoika

• View Profile
    • Email
Omituiset sidontamateriaalit...
« on: March 28, 2004, 16:58:35 »
Mitä erillaisia sidontamateriaaleja löytyy ''joka kodista''? Esim. villalankaa...
Hölömö.

erästäjä

• MSN Messenger - ana11_11@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Re:Omituiset sidontamateriaalit...
« Reply #1 on: March 28, 2004, 17:01:09 »
Erilaisia muoveja esim larvojen selkiin.
-Kala Eemeli-

visa

• Guest
Re:Omituiset sidontamateriaalit...
« Reply #2 on: March 28, 2004, 17:51:07 »
Mä oon vääntäny johonkin larvoihin kumilenkeistä ja kumihanskan suikaleista ruumiita ;)

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Omituiset sidontamateriaalit...
« Reply #3 on: December 21, 2008, 00:47:14 »
Tällänen tarttus kun selailin arkistoa

Elikkäs sillon kun omat sidontamateriaalit olivat hyvin rajalliset, tuli kyllä revitty niitä matskuja ihan jokapuolelta. Nykyäänhän on tavaraa on vaikka muille jakaa. Koppeloiden ja kumppaneiden höyhenillä lämmittäis takkaa monta tuntia :roll:

Larvoihin sai hyvät selkäkilvet kumihanskasta tai muovipussista. Vinylribbi korvaantui paksulla monofiilisiimalla.
Dubbinkien värimaailmaa kartutettiin olkkarinmattoa ja villasukkia nyppimällä.
Mutsin talvitakin kauluksesta lähti jotain tekokuitua vaikka millä mitalla. Koirastakin saa sitä rasvasta ja kankeaa karvaa niin paljon kun jaksaa harjata. Tää on mutualismia, molemmin puolista hyötysuhdetta. Rakille hyvä olo ja miehelle sidontamatskua. Frendi nykäsikin mun koirankarvaperholla Merikarvialta 45cm taimenen 8-)

Omasta untuva tyynystä lähti improvisointi CDC:tä ...eihän se kovin hyvin kellu mutta tulipas tehtyä silti.
Kuparilankaa tulee vanhoja sähköjohtoja kynimmällä. Putkiperhoja oon sitonu pumpulipuikon putkeen.
Joo ja nyt on taas se aika kun joulukuuset notkuu aarteita. Fläsää ja korvikkeita on kuusi täynnä, monta haukisutia saa sidottua. Tiskialtaan ketjut on lähteny kävelemään jo kauan sitten.
Pääsiäisenä ne trullien tyrkyttämät risut kannattaa kans hyödyntää. Monta pakettia marabouta on niihin sotkettu.

sukkahousu + styroxi ---> aineet emergenttiin/pinturiin, joka ei uppoa koskaan. Kumilangastakin saa ThinSkinin tapaisen rungon, joskin kumi hapertuu nopeasti.

Tällästä nyt tulee nopeesti mieleen, kaikkea ei voi muistaa nyt keskiyöllä :-)
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Tonnimiäs

• View Profile
    • Tarvaisen vaappu ja vehje
    • Email
« Reply #4 on: December 21, 2008, 00:53:28 »
Fläsää ja korvikkeita on kuusi täynnä, monta haukisutia saa sidottua.

Tänään juuri ostin yli puoli metriä pitkän "tinselikukon satulan"...Hirveesti sitä "tinseliä" siinä. Riittää minulle loppu iäksi, aivan varmasti. Ja hintaa tuolle pitkän tähtäimen suurelle hankinnalle kertyi tasan 90 senttiä! Kassalla kiitin myyjää...ihan vaan riemusta. Ja ne "satulat" olivat väriltään kultaisia ja hopeisia. Että tällaista tällä kertaa. :-)

E: ja alunperin varmaankin joulukoristeeksi tarkoitettu.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #5 on: December 22, 2008, 10:42:08 »
Tokmannilta ostin viime joulun jälkeen "flashabouta". Siinä oli yhdessä pussissa jotain 30 cm pätkiä yhdessä kasassa ja ne piti sitten itse asetella kuuseen. Nitä oli kultaa, hopeaa, rukseaa ja punaista. Yksi pussi maksoi 10 senttiä. Möin huuto.netissä yhden hopean ja yhden punaisen kymmenellä eurolla.
Joskus sidontauran alussa lähti pikkusiskon nuken hiuksia ja barbien hiuksia mukaan tarvikelootaan. Kaikki pääsiäis-sulat otettiin talteen, villasukkia nypittiin ja pumpuliakin löysin.
Joku vuosi sitten heittelin niitä "käyttökelvottomia" tavaroita roskiin ja nyt olen ajatellut, että oishan siellä jotain ollut, mitä olis voinut jättää, esim. villalangat. Nyt onkin käyty katsomassa uudestaan villalankoja, mutta tälläkertaa äiskän varastosta, missä riittää erilaisia lankoja.

Mutumaniac

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: March 01, 2009, 15:47:30 »
Minä taas olen kayttänyt oman koirani irtokarvoja monissa perhoissani, kerran tein perhon pelkästään koirankarvasta ja sillä on tullut paljon kalaa 7-9 (melkein kaikki harjuksia)

KOIRANKARVA TOIMII
 mutta älkää nylkikö Mustia aivan karvattomaksi. :wink:

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
Vs: Re:Omituiset sidontamateriaalit...
« Reply #7 on: March 01, 2009, 16:22:59 »
kortonkeista saa hyvin kans näitä selkiä,löytyy eri värejä ja makujakin,lisäksi jos monen moista juovaa ja nystyrää .tulee muuten hyviä larvoja

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
Vs: Re:Omituiset sidontamateriaalit...
« Reply #8 on: March 01, 2009, 16:29:59 »
kortonkeista saa hyvin kans näitä selkiä,löytyy eri värejä ja makujakin,lisäksi jos monen moista juovaa ja nystyrää .tulee muuten hyviä larvoja
Kohta lukee larva resepteissä "selkä: vadelman makuinen kortonki"

Mutta joo, näitä villalankojahan tulee hyödynnettyä ja jouluna tulee sitä lametta varastoitua vuodeksi.. Mitäköhän tuosta norjan harmaasta hirvikoiran karvasta sais aikaseks?
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

KalaMies--94

• MSN Messenger - reijo_kuuva@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #9 on: June 16, 2009, 11:29:02 »
Korvatulpista tulee boobeja tehtyä :-D
Ei sitä tiedä, jos ei kokeile.

Jarskimo

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: October 23, 2009, 14:42:37 »
Onko kukaan kokeillut käyttää tupakan filtteriä sidontamateriaalina?

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #11 on: October 23, 2009, 15:00:47 »
Onko kukaan kokeillut käyttää tupakan filtteriä sidontamateriaalina?

Itse suunnitellut käyttäväni mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Mulla kun noita lyhyitä filttereitä on tossa kolme pussia ja itse käytän vain pitkiä sätkissäni. Luultavasti saisi hyvänkin rungon tehtyä siitä ja sehän kelluukin jo valmiiksi. Voisi kotiin päästyä kokeilla, että miten käy. Tai jos ehdit ensin niin laita kuvaa.

Emäntä löysi lampaanvillaa, jota ajattelin koittaa dubbingiksi

Jarskimo

• View Profile
    • Email
« Reply #12 on: October 23, 2009, 15:06:48 »
Jos se kelluu hyvin vois kokeilla tehdä pintaperhoihin siipiä

Jarskimo

• View Profile
    • Email
« Reply #13 on: October 23, 2009, 17:08:29 »