Chat

Author Topic: Morri värit  (Read 19107 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkk@

• View Profile
    • Email
Morri värit
« on: October 25, 2002, 08:34:05 »
Minkä värisiin morreihin ahven ottaa.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Re: Morri värit
« Reply #1 on: October 25, 2002, 09:06:02 »
Ratkaisevasti lyhyempi kysymys olisi se, että minkä väriseen morriin ahven ei ota. Itse olen kokeillut montaa eri kokoa ja väriä. Kaikilla niillä on tullut. Siispä alkuperäiskysymyksen vastaus olisi: kaikkiin väreihin. Omaani taas vastaus: en tiedä. Jos joku on vilpittömästi sitä mieltä, että jollain värillä EI saa ahvenia, kertokoot sen täällä ja heti!
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Selenius

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: October 25, 2002, 09:35:44 »
Joka värillä varmasti saa ahvenia, mutta samoin kuin värikoukku onginssa on morrinkin värillä väliä. Värit taas ovat päivä ja vesistö kohtaisia juttuja, eikä niillä ole väliä kuin kisatessa. Hupipilkillä voi rauhassa etsiä oikeaa väriä, tai tyytyä 1/5 pienenpään saaliiseen.

MUTTA jos värit kiinnostaa kannattaa jättää kaikki syötit vaikkapa 10 reissulla kotiin ja hommata kunnolliset värikoukkupilkit ja koukkuja. Saa melko paljon lisää mielenkiintoa harrastukseen vaikkei suurahvenia lähijärvillä olisikaan. Ja oppiipahan jotain uutta...
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Jake

• View Profile
    • Email
« Reply #3 on: October 27, 2002, 16:33:07 »
:PKaiken värisillä saa jotenkin, mutta mielestäni hopealla saa parhaiten.
KUHAn jottae...

Anonymous

• Guest
« Reply #4 on: November 22, 2002, 11:04:08 »
pilkin ahventa melkein aina morrilla ja minun mielestä paras morrin väri on hopea ja koukun tyvessä punainen tai oranssi täplä.. ja kilpallessa sellaisissa kilpailuissa missä voi saada paljon isoja särkiä niin vuodenajasta riippuen joko täysin lyijyn tai hopean värinen tai sitten täysin punainen morri ja syötiksi kärpäsentoukka ja pari surviaista..sen yhdistelmän olen todennut parhaaksi :)

villeta

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: February 27, 2003, 19:15:30 »
kyllä punanen ja kulta on ne parhaat värit vaikka muillakin tulee
-villeta-

Reaper

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: February 27, 2003, 21:01:06 »
SININEN! Siinä on niin hyvä väri morrille, et.... Ja toinen hyvä väri on vihreä.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
Vs: Morri värit
« Reply #7 on: February 11, 2009, 16:35:09 »
Morrin väri kannattaa valita paikan ja olosuhteiden mukaan.

Mutta jos jotain mainitsisin, niin kulta, hopea, kupari ja punainen ovat olleet ainakin toimivia.
Noiden maininta johtuu siitä, koska olen uittanut ko. värisiä eniten.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
« Reply #8 on: February 11, 2009, 16:45:44 »
Kaikilla tapaamillani papoilla on aina oranssi morri, sitä minäkin olen alkanut käyttämään.

JuP3

• Heikki Vihinen ULIULI
  • Rajaseudun Rambo
    • MSN Messenger - jupe89@luukku.com
    • View Profile
« Reply #9 on: February 11, 2009, 16:55:19 »
Tumma vesi: Punainen,oranssi,kupari,keltainen,pinkki,kulta
Kirkas vesi: Sininen,musta,hopea,vihreä,violetti,messinki

Omasta mielestäni, jos halutaaan saada täysi teho irti siitä väristä.Syöttihän se päähoukutin on...
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Hakala

• jep...
    • View Profile
    • Email
« Reply #10 on: February 11, 2009, 18:06:20 »
itse käytän hopeaa ja ¨kultaista¨ morria (snadeja ), hyvin kelpaavat kunhan on hieman syöttiä (matalissa vesissä).

syvemmällä saa olla iso morri ja hieman räikeämmät värit.
Menneisyys on historiaa, tulevaisuus utopiaa.

Laku

• Loop Adventure
    • View Profile
    • Email
Vs: Re: Morri värit
« Reply #11 on: February 26, 2009, 10:22:53 »
Ratkaisevasti lyhyempi kysymys olisi se, että minkä väriseen morriin ahven ei ota. Itse olen kokeillut montaa eri kokoa ja väriä. Kaikilla niillä on tullut. Siispä alkuperäiskysymyksen vastaus olisi: kaikkiin väreihin. Omaani taas vastaus: en tiedä. Jos joku on vilpittömästi sitä mieltä, että jollain värillä EI saa ahvenia, kertokoot sen täällä ja heti!

Niin, Mikko vastasi ihan hyvin. Mutta tässäkin on taas yksi mutta. Sitten tulee taas sanomista kun joku laittaa, että  punaisella morrilla ei tule ( ja hän pilkkii joessa ). Sitten joku (esim.meressä pilkkivä) vastaa taas että ookko ihan tyhmä? Punaisella morrilla vetelen kaloja joka päivä.

Joten olisi hyvä jos kaikki laittaisivat vastaukseensa mukaan että millaisessa vesistössä on havainnut jonkun värin (morrin) toimimattomuuden.

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
Vs: Re: Morri värit
« Reply #12 on: February 26, 2009, 18:01:43 »

Täyttä totta, vaikka se morri olisi läpinäkyvä niin viimeistään sen madon,toukan ym laittaa sen ottamaan,kaikille tulee toisilla enemmän toisilla vähemmän,ja vaikka ei ottaisi niin ei aina
ole kalasyönnillään ei edes joka kerta

Acke

• View Profile
« Reply #13 on: March 03, 2009, 22:06:22 »
Täälläpäin sininen on toiminut ahvenelle hyvin.

Arska_1

• Kirurgi
    • View Profile
« Reply #14 on: March 04, 2009, 08:10:58 »
Itse en ole hirveästi morria käyttänyt, mutta silloin kun tuli enemmän käytettyä niin sen verran sain tuntumaan, että punainen tuntui olevan tehokas peli. En tiedä sitten olisiko joku toinen ollut parempi, mutta tuo ainakin toimi täällä. Harmi vain kun tuokin upposi kerran väkästä myöten sormeen niin tk:ssä joutuivat katkaisemaan sen koukun..
Kirkas vetisessä järvessä siis todettu tämän toimivuus.

-Arska_1
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #15 on: March 04, 2009, 09:18:34 »
Kutuahvenelle keväällä merellä toiminut parhaiten punainen ja kulta. Viime keväällä, kun oli paljon merellä sohjoa jään alla punainen ei toiminut laisinkaan, vain kultainen. Jotain päätelmiä olen vetännyt, että kulta toimisi tuolla missä minä pilkin paremmin, kun valoisuus ei ole vielä kovin kova veden alla, ja punainen taas sitten kun valoa on enemmän. Iltahämärissä neon vihreä on pelettänyt, mutta sen aika on vasta, kun ilta alkaa hämärtämään. Tällaisia kokemuksia minulla merelle on ollut. :-)

Hyvän päivän sattuessa näillä ohjeilla, voi käydä näin: Keskipaino 299g
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #16 on: March 04, 2009, 17:19:59 »
Oranssi-keltainen on oma suosikki volframi morreista, mutta tapsimorrina kultainen morri on ollut toimivin.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

verpil

• View Profile
« Reply #17 on: March 05, 2009, 12:28:02 »
Pappa käyttää ainakin kultasta morria ja saalista kiitettävästi !

center>