Chat

Author Topic: Pilkkipönttö vai reppu?  (Read 117904 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

duunari-91

• View Profile
Vs: pilkki pönttö vai reppu
« Reply #90 on: July 21, 2007, 11:05:21 »
aina reppujakkaraa

Kiiskinen

• View Profile
« Reply #91 on: July 21, 2007, 14:47:30 »
Merelle lähtiessä reppu ja järvelle mennessä pönttö. :-D

Väenö.

• View Profile
« Reply #92 on: July 21, 2007, 19:35:34 »
Mitäs väliä sillä on milloin näihin aiheisiin vastailee, kun nythän on tosiaan hyvää aikaa vastailla ja kehitellä kaikkea juttuja pilkkireppuihin ja pönttöihin. Itsekin olen kehitellyt tässä reppuuni sellaista vapa koteloa että ne vavat eivät olisi aina sekaisin. Itse siis käytän tällä hetkellä stormin isoa pilkkijakkaraa ja on toiminut ihan hyvin. Onkos kenelläkään tietoa mitä tuollainen hyvä pilkkipönttö maksaa muuten?
Pöntön voi tehdä itse AIV liuos kanisterista.Niitä on peltojen laidalla näin kesällä,eikä maanviljelijät niistä paljoa veloita,jos vain käy kysymässä.

Tosimies

• Guest
« Reply #93 on: July 21, 2007, 19:40:32 »
Mitäs väliä sillä on milloin näihin aiheisiin vastailee, kun nythän on tosiaan hyvää aikaa vastailla ja kehitellä kaikkea juttuja pilkkireppuihin ja pönttöihin. Itsekin olen kehitellyt tässä reppuuni sellaista vapa koteloa että ne vavat eivät olisi aina sekaisin. Itse siis käytän tällä hetkellä stormin isoa pilkkijakkaraa ja on toiminut ihan hyvin. Onkos kenelläkään tietoa mitä tuollainen hyvä pilkkipönttö maksaa muuten?
Pöntön voi tehdä itse AIV liuos kanisterista.Niitä on peltojen laidalla näin kesällä,eikä maanviljelijät niistä paljoa veloita,jos vain käy kysymässä.

Laita tänne ohje kuinka se tehdään  :-o
Elkää muutan menkö vaan ottamaan niitä sieltä pellolta.. Niistä saa maanviljelijät rahaa, kun palauttavat ne.

Väenö.

• View Profile
« Reply #94 on: July 22, 2007, 16:26:45 »

Laita tänne ohje kuinka se tehdään  :-o
Elkää muutan menkö vaan ottamaan niitä sieltä pellolta.. Niistä saa maanviljelijät rahaa, kun palauttavat ne.
En käskenytkään ottaa ilman lupaa,mutta palautushinta maanviljelijöille on symboolinen,niin jotta eivät he varmaan halua niistä paljon.Minun pönttö maksoi peräti yhden euron.
  Minä tein pönttöni seuraavalla tavalla.Sahasin pöntön poikki tavallisella pienihampaisella pistosahalla yläpäästä siitä,missä pönttö alkaa supistua.Tein 10 mm. vesivanerista kauluksen,joka menee tiiviisti pöntön sisään.Kauluksen jätin myös kymmenmilliseksi,eli pöntön suun sisäpuolelta kiertää 10x10 mm kaulus.Kauluksen kiinnitin joka sivulta kahdella puuruuvilla pöntön yläpinnan tasalle.Sitten vain 5 mm vanerista kansi päälle,jonka jokainen voi tehdä niin pehmeillä toppauksilla,kuin vain haluaa.Minulla on 8 mm vaahtokumi ja aitoa nahkaa päällä,jonka liimasin mattoliimalla teunoistaan alapintaan kiinni reunoistaan.Sisälle voi tehdä väliseinän,jos haluaa.Kylkeen reiän,jos haluaa.Henkselit tai olkahihna myös.Minulla on säädettävä olkahihna,jonka olen säätänyt kantorivaksi.Niin vielä kannesta.Kansi kiinnitetään yhdeltä sivultaan kahdella pienellä saranalla kaulukseen ja siinä on hyvä olla vastapuolella jonkinlainen lukitus.Minulla on sellainen muovinen puristeltava salpa,joita on mm. nykyisissä repuissa ,ym. vehkeissä.Laitoin sen kiinni parilla remminpätkällä,jotka kiinnitin toisen kanteen ja toisen pöntönkylkeen.

Joukka

• View Profile
« Reply #95 on: July 25, 2007, 23:03:14 »
Ennen käytin Retki Finlandin -pilkkireppua johon olin muuten tyytyväinen mutta se ärsytti suunnattomasti että vavat olivat aina sekaisin, koukut repun pohjassa kiinni jne. joten tein itse pilkki "laatikon". Eli aihiona toimi korkeamman mallinen lihalaatikko. Siihen alle minisukset ja kanneksi kaksi saranoilla aukeavaa vanerinpalaa jotka päällystin solumuovilla. Lisäksi jaoin laatikon keskeltä kahteen osaan vanerilla. Toiseen päähän saa laittaa kalat ja eväät ja toiseen päähän pilkkivavat sun muut emmeet. Lisäksi vielä vetonaru laatikkoon kiinni. Laatikko on melko kevyt(tietenkin saaliin määrästä riippuen :-P) joten tulee kevyesti perässä. Yhden talven olen tätä käyttänyt ja olen erittäin tyytyväinen.

Pilkkijä90

• Guest
« Reply #96 on: July 29, 2007, 15:29:37 »
Mielenkiintoinen ja ajankohtainenkin aihe näin heti juhannuksen jälkeen  :-o
Miksi ihmeessä näiden aiheiden pitäisi olla täysin kuolleita, vaikka kesä olisikin? Monilla varmasti on hinku tälläkin hetkellä päästä pilkkimään, tyydyttäköön sitä hinkuaan sitten täällä, eikö niin?

"Parempi olla vastaamatta, jos ei ole järkevää vastattavaa."

Itse käytän pilkkipönttöä, en kuitenkaan ole tyytyväinen siihen, aion myös tehdä/ostaa repun, se on mielestäni käytännöllisempi, mahtuu kalaa enemmän, tavarat saa paremmin järjestykseen ym.

« Reply #97 on: October 18, 2007, 17:58:28 »
Reppua käytän, mutta en ole vieläkään löytänyt sopivaa vaikka valikoima on aika laaja. Pönttöä en ole käyttänyt koskaan joten jätän siitä kommentoimisen siitä asiasta muille.
Kohta pilkille!!!

osmanhauki

• Guest
« Reply #98 on: October 18, 2007, 18:11:08 »
Olen aina käytellyt reppua, mutta täytyy tehdä testi, kun tulee jäät niin silloin tietää kumpaa kannattaa käyttää.  :mrgreen:

PäSSi

• View Profile
« Reply #99 on: November 04, 2007, 12:59:39 »
Minä käytän ämpäriä ja/tai pilkki reppua. ämpäri vaan tahtoo kovalla pakkasella paukahtaa rikki kun siinä istuu. Ämpäri on siitä hyvä että sinne mahtuu paljon pilkki vapoja :wink:
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

kalastan_kaikkea

• Guest
« Reply #100 on: November 06, 2007, 17:44:02 »
iso reppu on suosikkini

Vs: Pilkkipönttö vai reppu?
« Reply #101 on: December 06, 2007, 16:46:26 »
tähän mennessä olen käyttänyt vain reppua mutta kun nyt täytyy ostaa uusi niin päätin ostaa pöntön :mrgreen:

Crice

• View Profile
« Reply #102 on: December 06, 2007, 19:11:59 »
Ei ole kumpaakaan mutta teen koulussa teknisen työn tunneilla pilkki pönttöä alumiinista :-)
O_o

Juseli

• MSN Messenger - jusek@luukku.com
    • View Profile
« Reply #103 on: December 06, 2007, 19:25:16 »
Reppujakkaran omistan. Tavarat kulkevat kätevästi repun taskuissa.  :wink:

Arska_1

• Kirurgi
    • View Profile
« Reply #104 on: December 06, 2007, 20:02:18 »
Reppujakkarallahan sitä mennään kun en edes omista pilkkipönttöä. :-)
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Paita_Nousee

• Guest
« Reply #105 on: December 06, 2007, 20:11:38 »
Reppujakkaraa käytän...

« Reply #106 on: December 08, 2007, 10:06:40 »
ite laitoin pilkki reppuun puolikkaan kanisterin ja siihen pussin niin kalat voi pistää reppuun niin ettei reppu likaannu :mrgreen:

« Reply #107 on: December 08, 2007, 11:28:42 »
kanisteri pitää pussin paremmin auki :mrgreen:

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
« Reply #108 on: December 08, 2007, 11:36:33 »
Kanisteri on aina mukana mökillä, se on hyvä.

Timpe

• Guest
« Reply #109 on: December 08, 2007, 14:33:41 »
ite laitoin pilkki reppuun puolikkaan kanisterin ja siihen pussin niin kalat voi pistää reppuun niin ettei reppu likaannu :mrgreen:

Itse kanssa olen väkertäny kisoihin vähän saman tyylisen eli 10 litran kanisterin kanteen reiän, kuitenkin niin että kahva on tallella jolloin kanisteri on helppo nostaa pois repusta, ja yleensä tuo kanisterin koko on riittäny koko kisan ajaksi, siihen menee melkein 10 kiloa kalaa. Siitä ne on sitten helppo kaataa puntarille tai pussiin. Nyt olisi tarkoitus vielä tehdä vavoille kotelot kanisterin kylkiin.
"huvi"pilkillä taasen yleensä olen tyytynyt pelkkään muovipussiin..

hexxi

• Guest
« Reply #110 on: December 08, 2007, 16:15:26 »
En ole käyttänyt muuta kuin reppujakkaraa joten kokemusta pöntöstä ei ole.  :-P

simo

• View Profile
« Reply #111 on: December 08, 2007, 21:29:17 »
Merelle mentäessä molemmat (pulkassa).Järville pelkkä pilkkipönttö, koska reppuni sattuvat oleen niin pienii että pitää istua jalat korvissa.

« Reply #112 on: December 08, 2007, 21:44:23 »
kyllä joskus made pilkillä reppu mukana koska siellä on eväät :wink:

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #113 on: December 08, 2007, 22:57:59 »
Reppujakkaraa käytän...
Samalla mennään...
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
« Reply #114 on: December 14, 2007, 17:54:05 »
Pilkkireppu, koska on kätevämpi kuljettaa. Ja on siinä monta muutakin syytä. :-D
oe
« Last Edit: October 15, 2008, 14:54:07 by El Barto »

puupää

• [NP]
    • View Profile
« Reply #115 on: December 17, 2007, 20:26:10 »
pilkkirepulla mennään :-D
Hooked on Fishing :D

Kuha-Eki

• View Profile
« Reply #116 on: December 17, 2007, 20:33:23 »
Kumpikin! Molempia tarttee.
Koukuttaako?

markus91

• View Profile
« Reply #117 on: December 18, 2007, 12:14:08 »
Pilkkijakkara , koska sitä on kätevä kuljettaa selässä ja vavat pysyvät järjestyksessä.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #118 on: December 18, 2007, 13:43:18 »
Pilkkijakkara , koska sitä on kätevä kuljettaa selässä ja vavat pysyvät järjestyksessä.
Eikö pöntössä sitten pysy vavat järjestyksessä ja eikö sitä saa selkään?
Kyllä itellä ainkain pysyy vavat ihan hyvin järjestyksessä ja selässäkin tuota kantelen sekä eväätkin sinne mahtuu. Kalojakin mahtuis jos niitä vain saisi.

Itellä on 8 vuotta sitten tehty pilkkipönttö käytössä. Se on tehty Tollasesta isosta oiskohan 30litraa kanisterista että tilaa ainakin on.
Mun mielestä se on vielä varsin kevyt kannettava. Siihen olen tehnyt selkähihnat ja on siinä kanto hihnakin, mutta eipä sitä ole tarvinnut. Siinä on aukeava kansi sekä reikä mistä saa kalat survottua helposti sisään(eipä tule tätäkään paljoa käytettyä, kun heitän kalat aina jäälle.)

« Last Edit: December 18, 2007, 13:51:31 by perza »
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

markus91

• View Profile
« Reply #119 on: December 18, 2007, 16:45:45 »
No kyllähän sitäkin voi selässä kantaa, mutta itse tykästynyt tuohon reppuun vain paljon enemmän...toiset tykkää naisista ja toiset miehistä ja jotkut tykkäävät molemmista.

center>