Chat

Author Topic: Pilkkipönttö vai reppu?  (Read 118079 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

petsku

• Guest
Re:pilkki pönttö vai reppu
« Reply #30 on: January 21, 2004, 18:14:52 »
Reppua käytän, koska siinä on parempi istua, mukavampi kujettaa (saa kuljettaa selässä), parempi istua(on vähän pehmeempi), mahtuu enemmän tavaraa(taskuja enemmän).

Kun istuu pöntön päällä pitää nousta seisomaan (sillon kun haluaa sieltä tavaraa) ja irrottaa kansi, kun taas repulla istuu niin saa vain kääntyä ja ottaa tarvittavat kamat.
No eihän siinä  seisaalleen nousemisessä kova homma ole  ;)

matiaz

• MSN Messenger - matiaz_69@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #31 on: January 22, 2004, 16:19:52 »
Pilkki reppuu, mukavampi istua...ja mahtuu enemmä kampetta sisään(yleensä)...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

knookala

• Guest
« Reply #32 on: January 23, 2004, 17:15:05 »
Reppuhan se on paras heppu...  :)

Joona90

• MSN Messenger - jooqa@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #33 on: January 24, 2004, 21:07:18 »
miulla on nyt reppu mutta teen koulus pönttöä. oon kyllä kokeillu pönttöä mut reppu on ehkä himpun verran perempi. :)
Tässä olen kun en muuta voi...

lykra

• MSN Messenger - lykra_@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #34 on: February 16, 2004, 23:05:40 »
Joo kyllä se reppu vie voiton... kertokaas joku hyvä vinkki miten voin laittaa pienen kopan repun sisään johon olisi hyvä laittaa kalat
><((((*> Ei se aina lähe <*))))><

Mäoonahvena

• View Profile
« Reply #35 on: February 24, 2004, 13:20:13 »
Joo kyllä se reppu vie voiton... kertokaas joku hyvä vinkki miten voin laittaa pienen kopan repun sisään johon olisi hyvä laittaa kalat
Iso neliskanttinen tonkka etolasta jonka kannen leikkaat auki tai teet eteen n.10cm halkaisijan omaavan aukon, riippuen reppusi mallista.
Mulla on 10l etanoli tonkka, yläosa leikattuna pois

Ipe

• View Profile
    • Email
« Reply #36 on: February 24, 2004, 13:25:07 »
Ehdottomasti reppu syyt:mahtuu enemmän tavaraa,parempi istua,helpompi kantaa.
Ipe

vjäärner

• View Profile
« Reply #37 on: February 24, 2004, 13:47:21 »
reppuun jää koukut kiinni niin se ottaa päähän aina eli pönttö on paree ;)
HASTA LA VISTA

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger - juha_moisio7@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #38 on: March 08, 2004, 11:09:56 »
Itellä on reppu. Mutta rakennan tollaista pilkki boxsia josta on juttu etusivulla.
Poltinkoski

Anonymous

• Guest
« Reply #39 on: March 08, 2004, 12:48:58 »
Reput on helpompi kuljettaa autossa kuin pöntöt. Ainakin jos samassa kyydissä kulkee viisi henkilöä.
Pönttöjä näkyy kilpailuissa olevan noin joka kymmenennellä pilkkijällä.
itse olen ainakin tottunut reppuun ja sopiihan siihen kaloja ainakin 20 kiloa.

nenone

• MSN Messenger - Aleksi_26@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #40 on: March 16, 2004, 18:40:26 »
Mulla on molemmat mut reppu on parempi. Enemmän tilaa.
Tosin pönttöön ei jää pilkit kiinni. Mutta olen kyllä repun kannalla.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Vs: pilkki pönttö vai reppu
« Reply #41 on: January 05, 2007, 23:03:23 »
Mulla on omatekemä pilkkipakki. Kalaa siihen mahtuu niiden koosta riippuen 6-7,5 kg. Haarukkavapoja saa menemään 8 kpl pelkästään onkiosastoon. "Normaali"vapoja saa menemään varmaan yli tuplasti enemmän. Reppujakkaraakin olen ajatellut käyttää, muttei vielä toistaiseksi ole ollut mitään suurempaa syytä vaihtaa. Suunnitelmissa on kyllä tehdä reppujakkara, johon kalaa mahtuisi noin 15 kiloa.

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #42 on: January 05, 2007, 23:19:41 »
Kummassakin on hyvät puolensa, itselläni on reppujakkara. Pönttö on yksinkertaisempi ja käytännöllisempi, jos haluaa pilkkiä nopeasti. Selästä pois, vapa esiin ja siinä se, ei edes haittaa vaikka olisi viehe kiinni, ei tartu. Reppu on tilavampi ja siinä on mukava istua, mutta lukuisia kertoja olen joutunut irrottelemaan tasureita puukolla ja prkeleillä, joten siinä on oppinut laittamaan vieheet joko kukkaroon tai Nykyn tai tasuridelfinin viehekoteloon.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

« Reply #43 on: January 07, 2007, 13:38:30 »
Reppua tulee käytettyä
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

esal

• View Profile
« Reply #44 on: January 07, 2007, 17:35:59 »
Yleensä reppua, harvemmin pönttöä.

NikoK.

• View Profile
    • Email
« Reply #45 on: January 07, 2007, 17:41:16 »
Mulla on omatekemä pilkkipakki. Kalaa siihen mahtuu niiden koosta riippuen 6-7,5 kg. Haarukkavapoja saa menemään 8 kpl pelkästään onkiosastoon. "Normaali"vapoja saa menemään varmaan yli tuplasti enemmän. Reppujakkaraakin olen ajatellut käyttää, muttei vielä toistaiseksi ole ollut mitään suurempaa syytä vaihtaa. Suunnitelmissa on kyllä tehdä reppujakkara, johon kalaa mahtuisi noin 15 kiloa.

Miten meinasit ite tehä???

mava

• View Profile
    • Email
« Reply #46 on: January 07, 2007, 18:35:53 »
Reppua käytän. Helppo kantaa ja siinä kulkee mukavasti kaikki tarvittava.

iso <><

• täh???
    • View Profile
« Reply #47 on: January 07, 2007, 19:52:06 »
Reppu!!! :-)
Anna miehelle kala mies on tyytyväinen lopunpäivää.
Opeta mies kalastamaan hän on tyytyväinen lopun elämäänsä.

Väenö.

• View Profile
« Reply #48 on: January 07, 2007, 20:39:19 »

Minulla on yksi konsti,jolla olen toteuttanut oman pöntön valmistuksen.Tein sen näin.Hain tutulta maanviljelijä kaverilta tuorerehuliuos kanisterin.Sahasin yläpään pois siitä,mistä pönttö alkaa supistua.20 mm.vesivanerista sahasin 20 mm kauluksen sisäpuolelle,jonka kiinnitin ruuveilla yläreunan tasalle.Ohuesta vesivanerista valmistin kannen,johon liimasin ohuen vaahtomuovin,jonka sitten päällystin vanhalla sohvan aidolla nahalla.Laitoin kannen yhdeltä kantilta kiinni kaulukseen pienillä saranoilla ja vastakkaiselle puolen remmin ja lukon,jolla kannen voi sulkea.Laitoin siihen säädettävän kantohihnan,mutta siihen voi laittaa myös henkselit,jos haluaa kantaa pönttöä selässä.Sisälle laitoin väliseinän 3 mm. vanerista,joten siinä on eväsosa ja pilkkivarusteosa.Eväsosan ulkoseinään voi myös tehdä reiän,jos haluaa pönttöä käyttää saalisastiana.Minä en käytä.Näin saa hyvän ja tukevan pöntön ja kestää istua.Kanisteri on paksua kovaa muovia ja tilavuudeltaan jotain 20-30 litraa.

lohen pyytäjä

• Mikä tuo oikee on?
    • AOL Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • Yahoo Instant Messenger - lohen+pyytäjä
    • View Profile
    • -
« Reply #49 on: January 07, 2007, 21:33:44 »
Reppujakkaraa käytän,en oikeen pidä pilkkipöntöstä. Ja eihän pilkkipönttöön termari mene.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Jussi_

• Guest
« Reply #50 on: January 07, 2007, 22:16:17 »

Minulla on yksi konsti,jolla olen toteuttanut oman pöntön valmistuksen.Tein sen näin.Hain tutulta maanviljelijä kaverilta tuorerehuliuos kanisterin.Sahasin yläpään pois siitä,mistä pönttö alkaa supistua.20 mm.vesivanerista sahasin 20 mm kauluksen sisäpuolelle,jonka kiinnitin ruuveilla yläreunan tasalle.Ohuesta vesivanerista valmistin kannen,johon liimasin ohuen vaahtomuovin,jonka sitten päällystin vanhalla sohvan aidolla nahalla.Laitoin kannen yhdeltä kantilta kiinni kaulukseen pienillä saranoilla ja vastakkaiselle puolen remmin ja lukon,jolla kannen voi sulkea.Laitoin siihen säädettävän kantohihnan,mutta siihen voi laittaa myös henkselit,jos haluaa kantaa pönttöä selässä.Sisälle laitoin väliseinän 3 mm. vanerista,joten siinä on eväsosa ja pilkkivarusteosa.Eväsosan ulkoseinään voi myös tehdä reiän,jos haluaa pönttöä käyttää saalisastiana.Minä en käytä.Näin saa hyvän ja tukevan pöntön ja kestää istua.Kanisteri on paksua kovaa muovia ja tilavuudeltaan jotain 20-30 litraa.
Vähän tähän tapaan:
http://www.kalassa.net/artikkelit/pilkkiboxi/pilkkiboxi.shtml

Juza_

• MSN Messenger - jussi.65@hotmail.com
    • View Profile
    • Kalastajan.info
    • Email
« Reply #51 on: January 07, 2007, 23:41:55 »
Muutaman vuoden ollut ja pärjännyt. Master 25 pilkkipönttö + reppu. Että mahtuu termarikin. No mitä nyt lisäpehmustetta vähän lisännyt routamatosta.

NikoK.

• View Profile
    • Email
« Reply #52 on: January 08, 2007, 08:48:44 »

Vähän tähän tapaan:
http://www.kalassa.net/artikkelit/pilkkiboxi/pilkkiboxi.shtml

Tiiän mie miten pönttö tehdään mutta reppu voi olla jo vähän vaikeampi valmistaa niin että siitä saisi vielä kunnollisen.

Ruutti

• Neulepuikon vääntäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #53 on: January 08, 2007, 09:53:13 »
Reppujakkaraa tullut käytettyä viimeset 2 vuotta. Todella tyytyväinen olen ollut. Helppo kuljettaa + mahtuu ihan mukavasti kalaa. Repun sisällä on muovinen boxi johon mahtuu noin 8kg kaloja.

KalaVille

• View Profile
    • Email
« Reply #54 on: January 08, 2007, 20:34:58 »
Ite käytän pönttöä mihin olen väsännyt vapatelineen. Sohjokauha ja muut vavat saa otettua siitä kätevästi. Ja näissä uusissa pöntöissä on teline siinä kannen alla termarille.
Sanon siis että pönttö.
« Last Edit: January 08, 2007, 20:38:54 by KalaVille »

Ville R.

• View Profile
« Reply #55 on: January 08, 2007, 22:24:44 »
Mulla on käytössä TervaSportin tankero special-reppu, siellä sisällä on 20 litran pänttö kaloille ja pienempi boksi vavoille. Repussa on minun mielestä hyvää sen iso koko, ja se että siinä on riittävä määrä taskuja johon mahtuu juomapullot ja esim. varaterä kairaan.

Fiskare

• View Profile
    • Email
« Reply #56 on: January 11, 2007, 20:54:40 »
Kyllä mä reppua mieluummin kannan ku sinne menee kaikki kamat kätevämmin.

K.A.T.I.S.K.A

• View Profile
« Reply #57 on: January 13, 2007, 20:46:28 »
Ja reppu on paljon kevyempi.
Ja helpompi kuljetettava...
Kalastusta vuodesta -98!

Sir.Milo

• thx Pete
    • MSN Messenger - Trabucc0@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #58 on: January 13, 2007, 22:09:59 »
.......... perusteluja kiitos.

Ja reppu on paljon kevyempi.
Ja helpompi kuljetettava...

Kevyempi? Toki marketin halppisjakkara saatta olla tyhjänä kavyempi.
Mikäli repusta haluaa, kunnolla toimivan pitää sen sisään myös pistää jonkinlainen purkki, jolloin se vie saman tilan. Eli missä mielessä helpompi kuljettaa?

Kyllä mä reppua mieluummin kannan ku sinne menee kaikki kamat kätevämmin.

Miten niin? Pistätkö kaikki mukaan ottamasi tavarat repun isoon puoleen? Jos et, niin mitä eroa jakkaralla on esim. Maksimaisen pönttöön?

Suikkis

• View Profile
« Reply #59 on: January 15, 2007, 17:38:47 »
Hiukan OT mutta kertoisitteko mikä reppujakkara kannattaisi ostaa? hintaa max 40e ja koko mahdollisimman suuri...

center>