Kiiskeä?

Started by pilkkiä, April 13, 2004, 21:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pilkkiä

Tänään kaverin kanssa kävin kiiski pilkillä pari tuntia olttin siinä niin n.100 kappaletta kumpikin vedettiin ylös yhteensä 3 kiloa!!!!!!

Kalastatteko koskaan kiiskeä?
Mikä on suurin kiiski saaliinne? (kpl)
Oliko kukaan sm-kiiski pilkissä?
---_Ville_--- = ent. FisherMan

Kala_Jökke

Yleensä kun olen pilkillä ja ensin reiästä tulee ahventa. Melkein aina samasta reiästä alkaa nouseen kiiskeä. Vaihdan silloin aina reikää, joten ei oikein innosta pilkkiä pelkkää kiiskeä, tosin jos on huono syönti niin voihan sitä nostella. :)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

kaivo

Eipä tule kiiskiä pilkittyä muuten kuin aina kerran talvessa: Oulun Maratonpilkeissä saalis koostuu lähes täysin kiiskistä. Kilpailupaikka on muuten sama kuin tämän vuoden kiiski-SM-kisoissa, joten kalaa alueella riittää. Kappalemääriä en ole laskenut...

Reaper

Jooh, kiiskeä en ole kovin hanakka ainakaan pilkkimään. Viime kiisken taisin itseasiassa saamaan pari vuotta sitten. Oli tosi huono syönti vielä silloin ja silloin sitten tulikin sitä kiiskeä.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

napa

Kiiski on tullu kala, täälläpäin monet kisatkin voitetaan yksinomaan kiiskellä. Henkilökohtainen kiiskiennätykseni on kisoissa vähän yli 8 kiloa. Niin ja vielä, Sm-kiiskessä olin ja voitinkin nuoret alle 18-vuotiaat, tulos vaan jäi vähän vaatimattomaksi.
Kala ei katko siimaa vaan mies.

Anonymous

Ennen kiiskeä oli enemmän. Nykyisin se on jostain syystä vähentynyt huomattavasti ainakin täällä Pohjois-Savossa.
Uljuan tekoaltaassa näkyy vielä kiiskeä riittävän ihan kiitettävästi.
Kymmenisen vuotta sitten joissakin järvissä oli pikkukiiskeä pilkittävästi vaikka tuhat kappaletta samasta reiästä.
Tänäpäivänä (2.5.)  muuten lähti lähimmästä järvestä jäät ja lähilammesta ne sulavat varmaan huomenna.

Zarpov

No tuleehan tuota kiiskeä silloin tällöin kisoissa pyydettyä siinä muiden kalojen sivussa. Suurin kiiskisaalis on vain vähän päälle kaks kiloa. Sm-kiiskessä olin pari vuotta sitte ja mitaleille pääsin

Grouse

kavereiden kanssa vedettiin kuukausi sitte n.200 kiiskeä 2h
(En ollut, mutta kyseisistä kavereista yksi oli sm-kisoissa)
|KALAVALE|

durra

Kiiski on hyvä ruokakala, kannattaa kokeilla nuotiolla paistettuna, nam nam!

kala90

en mä noin muute ota kiiskeä mutta joskus kisoissa saaliini koostuu melkein kokonaan kiiskestä 8)
kukaan ei ole täydellinen minä olen täydellinen esimerkki siitä

TIIMU

Kyllä sitä kiiskeä sillon tällön tulee pilkittyä. Järvi jossa käyn enitenpilkillä oli joskus "täynnä"  kiiskeä mutta happikadon jälkeen kiisket katos enkä oo saanu niitä enään yhtään.

marabou

ei oo pahemmin tullu pilkittyä kiiskeä.

Paitsi joskus kisoissa.

Cordon -Mikko T-

Heh ei kiisken nykiminen paljoo kiinnosta ku tarjolla on ruokakalaksikin kelpaavaa eli kuhaa ja ahventa :D
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

jaba88

Cordon:toisin sanoen SINÄ et saa kiiskestä millään muotoa maistuvaa sapuskaa?Kiiskestä saa kyllä hyvää ruokaa kun tietää mitä on tekemässä.

En tosin itsekkään kiiskeä pahemmin pilkkiä tykkää,kun niitä on sen verran vähän ja ahvenia on helpompi ruokakalaksi käyttää kun ne on isompia.
Viimevuoden saamani isoin kiiski oli muuten 130g :) .Sattuma kala.

Anonymous

Kiisken mäti on ainoa arvokas osa kalassa, mut sillon niitä kiiskiä pitää saada parikytkiloo et siin on mitää jakoo.. Kuhaa täs ois tarkotus mennä pilkkii heti ku jäitä on 10cm.

Mikko_-Procyon-

Jaba: Kerroppas varsin joku resepti, miten laitat kiiskistä ruokaa. Kiinnostaisi kokeilla, jos niitä joskus saisi tarpeeksi asti.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kaivo

Quote from: Mikko_-Procyon-Jaba: Kerroppas varsin joku resepti, miten laitat kiiskistä ruokaa. Kiinnostaisi kokeilla, jos niitä joskus saisi tarpeeksi asti.
Kiiskiä voi paistaa kuin ahvenia (tämän varmaan tiesitkin): leivitetään kalat ruisjauho-suola -seoksessa ja pannulle voin kera. Toinen tapahan olisi tehdä perinteinen kalaliemi, jonka tekemisestä allkeirjoittaneella ei tosin ole mitään hajua :)

HalDi

Kiiskethän on kaikista halveksittavampia kalalajeja! Niistäkö tehään ruokaa? Kertoisivat jo mitenkä.

Mutta kerran tuli Seinäjoen Kyrkkäriltä semmonen vaaksan (about 15 cm) mittanen kiiski. Oli muuten aikas peto! Itse pidän kiiskeä merkkinä siitä, että on parempi vaihtaa paikkaa. Tuosta  SM-Kiiskestä en oo vielä kuullukaa. Mahtaa olla huumoria mukana siinä tapahtumassa!
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Peze90

Yks niksi on jos tulee kiiskeä.. ja haluaa ahventa.. Itse käytän seuraavaa: ensinmäisen kiisken jälkeen.. No tuli siinä enemmänkin kiiskee mutta...kelaan siimaa 30-40cm ylöspäin.. sitten alko tulee ahvenia!  Ainakin minulla... :wink:

suspi

viime kesänä tuli pilkittyä sellasia pikkurillin mittasia kiiskiä laiturilta.
se oli ihan hauskaa ku siellä oli vesi niin kirkasta ja ilma 25 astetta lämmintä.
:D

Anonymous

minä ooon saanu tuurilla kiiskiä en tiiä miten saa hyvi

edit: poistettu 23 turhaa hymiötä

Koskikara

Mitenhän nuo kiiskijutut ottaisi?Joskus pikkupoikana Pohjoiskarjalassa tuli kiiskejä mato-ongella riesaksi asti.Joskus sai selkäevän piikin sormeen,ja se teki tosi kipeää.Pilkillä jopa sielläkin kiiski oli aika harvinainen,vaikka niitä kotijärvessä oli tuhottomasti.2/3 osaa elämästäni olen asunut Ruotsissa.Täällä en ole muistaakseni saanut ainuttakaan kiiskeä pilkillä.Yleensäkin ehkä yhden kappaleen.

Kansainvälisissä tutkimuksissa on todettu että Suomalaiset ovat maailman rehellisintä kansaa.Sinä joka olet puhunut asian vierestä kun on kysymys kiski saaliista:  Käsi ylös.

kaivo

Omakohtaisesti täytyy todeta, että ihmeen vähän kiiskiä tulee ahvenpilkillä. Tilanne on samankaltainen, pilkinpä pystypilkillä tai morrilla: muutama kiiski tai ei yhtään per reissu. Epäilisin syyksi sitä, että kiisket ja ahvenet oleilevat vesistössä hieman erityyppisissä paikoissa.

Kunnon ahvenpaikalta kiiskiä ei juuri tule. Ehkä muutamat harvat kiisket eivät ehdi tai uskalla napata, kun reiän alla ahvenparvi hyörii hurjana? Yleensä reiästä tulee kiiski tai pari vasta siinä vaiheessa, kun ahventen syönti hiipuu. Tällöin on itselläni tapana vaihtaa paikkaa.

Vastaavasti, satuttaessa kunnon kiiskireiälle ei ahventa juuri tule.

Koskikara

Quote from: perzamä saan talven aikana tavallisesti ehkä 10 kiiskeä. johtunee varmaan siitä ku mun morrikin on jo "melkein" kiiskin kokoinen.  :D
nii ja viime talvena sain 2viikkoa ennen sm-kisoja n.100g kiiskin kivijärveltä oli mun ennätys.
:wink:

Kyllä tuo Suomalaisten rehellisyys on pakko pistää kyseenalaiseksi.Oletko varma ettei se ollut kuhan poikanen?Ne on melko samannäköisiä.

--PROFESSOR--i

Noh, tätä kiiskeä on kyllä pilkillä tullut, mutta huomattavasti enemmän sitä olen kyllä sitä ongella saanut, kuitenkaan en sentään ole sitä sitä kiusaksi asti...Luulen kuitenkin, että lähitulevaisuudessa alkaa ikävä kyllä kiiskiäkin tuleen pilkkireiästä :( ...
MADE in Finland...

Stimppa

Kiiskestä ei ole muuta ku haittaa! Ne kuuluu tappaa ja heittää laiturin alle, ja kovaa!   :lol:
Uskomatonta, että kaikki kalat ovat mätiä ennen syntymistään.