Nautelankoski

Started by jami, April 20, 2004, 12:49:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cmon Catch and releace

Toki eräs kaveri on saanut käydä syksyllä vierulla, 2008 se sieltä sai 12.750kg merilohen että. Lohta ja taimenta niissä syksyllä on. Mutta luvat täytyy kysyä, meinaan olen satavarma että kalavehkeet lähtee jos siellä luvatta huidotaan.
Kireitä!

kalle124

Ku mää ja mun kaveri mentii vierul tos viime vuonna, ja kysyttiin silt omistajalt et saisko tänne tulla kalastamaan. Mies vastasi meille ettei se ole sallittua... että täällä on kalastus kielletty! :-o Kun siinä vielä jokune minuutti keskusteltiin, niin katsoin sieltä ylämäeltä ku perhosiima näkyi vispaavan edes takas. En viitsinyt kysyä, että mitäs toi virppamies tuolla tekee... Lähdimme vain suosiolla pois päin.... Eli kysymys kuuluu saako siellä kalastaa?!?

:?

Cmon Catch and releace

Joskus saa joskus ei, oon ite ollu kerran ja sen enempää en oo sitte kysellykkää.  Se riippuu ihan maanomistajan fiiliksestä. Joskus se sanoo ilkeestikkin suoraan päi naamaa, joskus myöntävästi. Miten milloinki, toinen auttaa kans asiaa onko sulla minkäänlaisia suhteita maanomistajaan. Sano sitten että saako siellä kalastaa.
Kireitä!

kalle124

Olin tänää heittämäs perhoo nautelas kaveri kaa ku puskast hyppäs "kalapoliisi"... Siinä sitte se kysys lupia ja kaivettii niitä repusta... ku luvat oli kunnossa se vaa pisti kämpiks siihe ja alko kalastaa... selitti et sil oli lahnakii ku vastaisku näytti silt ku ampuisit haulikol yhel kädel :-o     samana päivänä nähtii eräs toine kalastaja ja se sano et nautelast ei saa kalaa ku vesi o nii alhaal. Sit se sano et jos aikoo mennä vieruu kalaa nii tarttee kaikilt viidelt omistajalt luva :-o Tuikei ei näkyny joten koitettii lähelt pohjaa, mut ei syöny :-( Toutain oli kii n.4sekuntii mut pääs... satunnaisii tärppeiki tuli :roll: kaveri sai salaka ja särje jota himoitsi noin 5kg hauki just ennen kalan nostoo :-D 

Cmon Catch and releace

Turpa, tuskin see toutain oli. Aurajoen kalalajeihin ei toutain kuulu. Joten veikkaan että se oli turpa. Hyvä että oli kalapoliisi niitä saisi olla paljon enemmänkin.
Kireitä!

reviirimestari

Quote from: kalle124 on August 09, 2010, 18:11:12
Olin tänää heittämäs perhoo nautelas kaveri kaa ku puskast hyppäs "kalapoliisi"... Siinä sitte se kysys lupia ja kaivettii niitä repusta... ku luvat oli kunnossa se vaa pisti kämpiks siihe ja alko kalastaa... selitti et sil oli lahnakii ku vastaisku näytti silt ku ampuisit haulikol yhel kädel :-o     samana päivänä nähtii eräs toine kalastaja ja se sano et nautelast ei saa kalaa ku vesi o nii alhaal. Sit se sano et jos aikoo mennä vieruu kalaa nii tarttee kaikilt viidelt omistajalt luva :-o Tuikei ei näkyny joten koitettii lähelt pohjaa, mut ei syöny :-( Toutain oli kii n.4sekuntii mut pääs... satunnaisii tärppeiki tuli :roll: kaveri sai salaka ja särje jota himoitsi noin 5kg hauki just ennen kalan nostoo :-D 

kun kerran noinkin pitkän viestin viitsit kirjottaa, nii olis hyvä myös saada siitä selvää :-D

Eris

Myös toutainta on tavattu aurajoesta, mutta tuskin enää 2000-luvun puolella on kyseistä lajia tullut aurajoesta kellekkään vastaan.

kalle124

kiitos palauteesta :-D tosin kun kirjoittelin tuota pitkää viestiä niin kiire oli ku olin lähös kauppaa hakee perhoi :roll:

Cmon Catch and releace

Quote from: Eris on August 09, 2010, 20:47:35
Myös toutainta on tavattu aurajoesta, mutta tuskin enää 2000-luvun puolella on kyseistä lajia tullut aurajoesta kellekkään vastaan.

Juu varmasti on vieläkin satunnaisia. Mutta tuskin enään pahemmin halistenkosken padon yläpuolella.
Kireitä!

Cmon Catch and releace

Quote from: kalle124 on August 09, 2010, 22:01:56
kiitos palauteesta :-D tosin kun kirjoittelin tuota pitkää viestiä niin kiire oli ku olin lähös kauppaa hakee perhoi :roll:

Kuitenkin kannattaisi sitoa enemmän perhoja itse, se käy 10kertaa halvemmaksi ja ostettuja perhoja ei ole painotettu mitenkään. Ja kun halisissa ei pahemmin perhoja heitellä jossa ei painotusta ole ellei ole uppokärkeä mutta kala budjettia sekin vähentää.
Kireitä!

Mikke96

Miten on onko nautelassa nytten tulva aika että pystyykö kalastaan. Ja mitkä perhot toimii tähän aikaan.