RedTag

Started by Mildwater, April 22, 2004, 14:27:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mildwater

Olen pyytänyt useaa perhonsitojaa tekemään tavallisen redtagin ja samalla huomannut, että moni tekee redtagista pinturin, toiset taas uppoperhon. Onko alkuperäinen redtag tehty uppoperhoksi vai pinturiksi?

Deathis

Kyllä se alkuperänen on uppoperhoks tehty! 100% varma olen siitä...

Jermoni

Minun tietääkseni red tag on perinteisesti uppoperho. Ja ajatellen kaikkia vanhoja perhoja, suurin osa on uppomalleja, johtuen varmaan osaksi kukkojen laadusta. Ei se genetic hackle niin vanha keksintö kuitenkaan ole, kuin red tag.  ;)
Vapa taipuu aivan kaarelle, liitokset natisee, kelan räikkä huutaa! Alkaa hurja vääntö. 10 minuutin väännön jälkeen luovutan. Perho ei lähde millään irti puusta.           :D

jani vaan

Uppoperhohan se on. "Perinteinen" malli taitaa koostua pyrstöstä, rungosta ja häkilästä.
Peruskoulu loppu ja jätkä sen kun kalastaa!

Anonymous

Uppoperho. Mallin keksijäksi mainitaan muuan Mr. Flynn, joka väsäsi ilmeisesti ensimmäisen Red Taginsa 1800-luvun alkupuolella - olisiko ollut 1830-luvulla? Alkuperäiseltä nimeltään perho oli muuten "Yorkshire Gem", tämä nykyinen nimi tuli käyttöön vasta 1800-luvun loppupuolella.

Aikoinaan sidottin kaikki perhot uppoperhoiksi siitä yksinkertaisesta syystä, että pintaperhot ja pinturikalastus keksittiin 1800-luvun puolivälissä ja se alkoi saada suurempaa suosiota oikeastaan vasta vuosisadan viimeisten kahden vuosikymmenen aikana. Häkilähöyhenten laadulla ei ollut asian kanssa tekemistä.

Red Tagin pintaperhoversiokin löytyy kyllä muistaakseni jo 1880-luvulla julkaistuista kirjoista.

durra

Uppoperhohan se  :) ja tappavan tehokas harriperho!

Ernesti

Miten painotatte sen?

flyfisher14

Quote from: Ernesti on June 16, 2004, 13:12:37
Miten painotatte sen?
En painota Red Tageja ollenkaan.

marabou

Pistän joskus ehkä kuula pään.