lohia lapista vai kotiseuduilta?

Started by slash, May 11, 2004, 22:17:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

slash

Niin siis kannattaako lähteä lappiin hakemaan lohta siis LOHTA ei taimenia.
Lohivedet ovat kotikonnuillani ihan kohtuulliset, mutta lohi on tiukassa.
Onko siis vaivan arvoista lähteä lappiin lohen pyyntiin? ;)
are you ready?

M1kko

Jos nyt olet lähdössä HAKEMAAN lohta, niin kannattaa suunnistaa lähimmälle kalatiskille.

"Onko siis vaivan arvoista lähteä lappiin lohen pyyntiin?"

Itse ainakin lähtisin, jos olisi aikaa (ja rahaa). Lohen kalastus varsinkin perholla on hienoa ja haastavaa hommaa. Se nyt täytyy kuitenkin todeta, että tiukassa se lohi on Lapissakin. Muutamaan loheen esim. viikon reissulla voi olla jo todella tyytyväinen. Helposti jää ilmankin. Lapin jylhä luonto, hienot ja haasteelliset joet tarjoavat kuitenkin elämyksiä, vaikka kalaa ei pahemmin tulisikaan.

Omat kokemukseni liittyvät lähinnä Inarinjokeen ja Tenoon. Itse ainakin suosittelen lohestusreissua Lappiin, jos sellaiseen mahdollisuus on.

Ebi

Kyllä kannattaa!

Vanha käsittämätön sananlasku: Lohta kannattaa pyytää vaikkei sitä saiskaan...

Toinen yhtä älytön: ei sen väliä saanko tai olen saamatta. (jopa kirjan nimi...)

Lohenkalastus on jo juttu sinäänsä ja jos saat vielä kotiinviemistä niin avot!
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!

-escorvet-

jos oot menossa "hakeen lohta" nii osta jäykkä vapa kuitusiimaa ja kamasanin kemiallisesti terotettuja koukkuja 4koon ja törkeesti syytöön oulujoen alakanavaan,se on lohen hakemista,ei kalastamista >:(

slash

en siis ole lähdössä hakemaan lohia vaan ihan virkistyskalastus muodossa :) Kysymys oli siis, että mikä olisi paikka johon kannattaisi mennä, joka olisi hieno ja siellä olisi "hyvät" mahikset saada lohi. Kiiti vastauksista :D
are you ready?

kaivo

Ahvenanmaa! ..rrkele!
Tarkoitus olisi antaa vinkkejä kalastamisen arvoisista lohipaikoista Lapissa. "Ahvenanmaa! ..rrkele!" ei mielestäni anna aiheeseen hirveästi vinkkejä.

miserable

Njuuh, yks varteen otettava paikka on mielestäni Kalix-joki ruottin puolella. Itse kävin Tärendössä telttailemassa yhden 3 päivän luvan. Lupa maksoi 300 kruunua, ei paha. Sain peräti yhden 3,5 kiloisen lohen. Säät oli armottoman lämpimät sekä aurinkoisen kylläkin. Hauskaa siellä oli, hakkasi mennen tullen tenolle tekemäni reissun :) Tärendöstä saa veneet ja oppaat vuokrattua jne.
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get. There's the same thing for Fishing ;)