Chat

Author Topic: Onko Perhokalastuksen oppiminen vaikeaa  (Read 1793 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
Onko Perhokalastuksen oppiminen vaikeaa
« on: May 24, 2004, 15:11:23 »
Moi!Tekisi mieli oppia perhokalastamaan mutta haluisin hiukan tietää onko se helppoa vai vaikeaa oppia perhostamaan.Voisitteko kertoa oman mielipiteenne siitä?

Anonymous

• Guest
Re:Onko Perhokalastuksen oppiminen vaikeaa
« Reply #1 on: May 24, 2004, 16:02:38 »
Heh...

Eihän sitä opi koskaan :)
Noh. Perusteet oppii ihan helposti ja nopsasti, kuten heittäminen, tartutus ym. jos on aikaisempaa kalastustaustaa.

Mutta...

Kun sitä ei koskaan opi kokonaan. Aina tulee jotain uutta, tekniikkaa, tyylejä ym.

Mutta suosittelen lämpimästi kyseistä harrastusta, ja varoitan samalla että se viepi miehen ja naisen mukanaan ken sitä uskaltautuu kokeilemaan :)

Kireitä siimoja kaikille.

-AP

Petri

• View Profile
« Reply #2 on: May 24, 2004, 16:24:41 »
No itsekkin pohdin tätä viime keväänä ja olin siinä rajalla että aloitanko vai en mutta pakkohan sitä oli kokeilla, eikä se sitten ollutkaan nii vaikeaa kuin luulin (heittäminen) vaan itseasiassa aika helppoa (en kyllä vieläkään osaa täydellisesti, kuka osaisi ? ). No kalan saaminen onkin sitten vaikeampaa varsinkin kun en ole paljoa koskissa kalastellut ( vielä se eka mitta taimen tai kirre odottaa joessa, siimat oon kyllä parin somman kanssa katkonut). Mutta uskon että se onnistuu aika helposti jos on vähän enemmän tietoa/taitoa kuin minulla esim. osaa lukea koskea tai tietää jo entuudestaan kalojen ottipaikat mutta harjoitushan tekee mestarin. Mutta itse kyllä suosittelen kokeilemaan vaikak saatta vaikealta näyttääkin ( kauhea huiskiminen ja siimojen korjailut vedessä ym.), itse jäin heti koukkuun ja kuuluuhan perhokalastuksen kaikkea muutakin kuin pelkkä kalastus esim. perhon sidonta ja "hyönteisten tutkiminen".
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Mie1

• Guest
« Reply #3 on: May 24, 2004, 17:29:00 »
Mulle ainakin heittojen oppiminen oli helppoa.Koko ajan tässä uutta oppii.Kyllä uusien tekniikoiden oppimisessa vähän aikaa meni,mutta en sanoisi että se liian vaikeaa oli! :)

center>