Kuvia omista perhoista

Started by Ernesti, May 25, 2004, 14:10:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vikke

Quote from: El'ToroRosso on January 07, 2009, 21:25:03
Mihin reikään sie meinasit siiman/lukon törkätä? :-D
Niin kuin edellisessä viestissä jo kerroin, se jäi sinne aika syvälle.
Tuli tehtyä liian matala.  :-D Ei se tuosta kuvasta vain erotu...
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Tonnimiäs

Viime kesän ottiperho harjukselle tänä iltana sidottuna. Pitihän niitä vähän rasiassa lisää olla, jos sattuis vaikka olemaan ensi kesänäkin samanlaisessa asemassa. Yksinkertaista.

Karski

Tässäpä pari Syksyn tuotosta:

tollanen perus pinturi.(varmaankin ensimmäinen hyvin onnistunut :D)

Tommonen taimenelle

lissää taimenelle :-D.
''eise oo niin justiinsa''

Murmeli

Vähän pienempi Royal Coachman:

Hemulisoturi

Murmeli

Progamer

Mikä koukku on tuossa Coachmanissa? Jotkut, esim. muutamat tiemcon #20 koukut ovat melkoisia jöötejä verrattuna vaikka johonkin kamasanin malleihin.

Torro

Quote from: Progamer on January 13, 2009, 11:25:14
Mikä koukku on tuossa Coachmanissa? Jotkut, esim. muutamat tiemcon #20 koukut ovat melkoisia jöötejä verrattuna vaikka johonkin kamasanin malleihin.
Joo sama huomattu ...mulla on kamasanin #16 ja samankokoisilta, ellei pienemmiltä kuin tuo
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Murmeli

Mikä koukku on tuossa Coachmanissa?
Mustadin koukku. Sai kärkkäiseltä 1€/pkt, joten pitihän niitä ostaa. Mitähän tuo sitten kestää.

Morripoika

Quote from: Murmeli on January 13, 2009, 19:38:40
Mikä koukku on tuossa Coachmanissa?
Mustadin koukku. Sai kärkkäiseltä 1€/pkt, joten pitihän niitä ostaa. Mitähän tuo sitten kestää.
Ainakin ne salakat, jotka imaisevat tuon suuhunsa jo ennen kuin muut kerkee edes tuota nähdä. :-D
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Tonnimiäs

Muutama koulun jälkeen sitaistu larva. Nämä pääsevät Kymönkoskeen uimaan sitten kun on sen aika. Ja tottakai kommenttia saa antaa.

Tonnimiäs

Tunti sitten tuotettua... Eturuumiin (silkkidubbingpallon) väriä vaihtelemalla saa aikaan kaiken näköisiä viritelmiä. Ja kommenttia saa antaa, ei ole vahvin laji nämä siivelliset, mutta jospa tuolla vaikka kalan sais. :roll:

Juseli

Joo, varmasti kelpaa harrille. Tuon tyylisillä sidoksilla oon ittekki saanu paljon harria. Nuo larvat on varmasti ottikoineita.
Ja hienosti on sidottukki. Alkaa olla ottavan näkösiä!

Säkkimies

Siialle laskuvarjohäkiläinen ,siipi jäniksen karvaa .

Joni

Joo, pitihän se minunki käydä tommonen "aloittelijan" perhonsidontasetti hakemassa ja alkaa kokeilemaan josko tästä lisää harrastuksia tylsiin päiviin sais. Ja tämän näköinen oli ensimmäinen perhoni minkä elämäni aikana olen sitonut.

Zonker toi kovasti koittaapi olla... :roll:

En tiedä onko aihetta olla tyytyväinen esikoiseeni, mutta ainakin itse olen! Mielipiteitä, ideoita kuinka kehittyä paremmaksi sitojaksi (esim. virheitä, joita parannella sitten jatkossa) yms...
Haukut, kehut, kaikki tervetulleita. (Toi hopealankahan tossa ensimmäisenä tulee, mutta sen olen jo huomannutkin.)

Dodi ja eiku kommentoimaan.

Kiitoksin.
-Joni

Kipster

No on toi moninverroin hienompi kun mun ensiväkerrelmä viime kesältä (kuva oli aiemmin tässä threadissa jo)

Tonnimiäs

Äsken sidottuja. Ei tuosta paljon muuta löydy, kuin parannettavaa. :roll:

UppoPerho

Tässä tänään sidottu perho ilman sidontavälineitä. Ihan sormin vääntämällä.
Aion lähi aikoina ostaa sidontasetin.

Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

Tonnimiäs

"Setä Pitkäsääri"

Ensimmäinen laatuaan minun tekemänä. Eli kaikki neuvot tervetulleita. Kait tuolla nyt jotain voi saada? Jalat sojottaa mihin sattuu, mutta se kai tässä on ideakin?

Torro

Just oli Perhokalastus -lehdessä resepti ja siinä ainakin jalat sojotti minne sattui joten kai se on sitten tarkoitus. Hyvin olet kyllä onnistunut!

Tonnimiäs

Quote from: El'ToroRosso on January 26, 2009, 19:18:38
Just oli Perhokalastus -lehdessä resepti ja siinä ainakin jalat sojotti minne sattui joten kai se on sitten tarkoitus. Hyvin olet kyllä onnistunut!

Siitä minäkin tuon mallin nappasin. Ennen sitä reseptiä en ikinä ollut edes kuullut koko Pitkäsäärestä, mutta nytpähän tietää senkin.

Murmeli

Torro

Onko sulla noin hyvä laatuinen kukonsatula vai onko tuohon kiedottu useampi häkilähöyhen? On meinaan aika muhkea häkilä, varmasti kelluu ihan siltänään kovassakin virrassa ...varsinkin kun on vielä peuraa jeesaamassa

Murmeli

Quote from: El'ToroRosso on January 26, 2009, 21:39:39
Onko sulla noin hyvä laatuinen kukonsatula vai onko tuohon kiedottu useampi häkilähöyhen? On meinaan aika muhkea häkilä, varmasti kelluu ihan siltänään kovassakin virrassa ...varsinkin kun on vielä peuraa jeesaamassa
Punanuttuinen ukko toi mulle jouluaattona isoveljeni kaapista löytämänsä mistpoolista ostetun kukon satulan.

Tuossa linkki: http://mistpool.com/product_info.php?products_id=186

Torro

Jaa se höyhen on ihan jäätävän mittanen. prkl, pitäis itekin investoida kunnon satulaan ni säästyis paljolta nypläämiseltä

Murmeli

Minäkin haaveilin tuosta ja tein mustista satulasulista häkilät, kun tuli niin hyviä. Ruskeaakin kukonniskaa oli, mutta siitä oli vaikea löytää sopivaa. Onneksi sain tuon, niin ei tarvinut ostaa. Tuo on halvimmasta päästä, mitä Mistpoolissa on tarjolla.

Progamer

Veikkaisin että tuossa perhossa ei oo käytetty tuota Woolly Bugger-satulaa. Se kun on tarkoitettu uppoperhoihin pehmeitten siikasten takia.

Murmeli

Quote from: Progamer on January 27, 2009, 11:36:12
Veikkaisin että tuossa perhossa ei oo käytetty tuota Woolly Bugger-satulaa. Se kun on tarkoitettu uppoperhoihin pehmeitten siikasten takia.
Osuit oikeaan. Isoveli on ostanut mistpoolista kaksi ruskeaa kukonsatulaa. Whiting Herbert Pro Grade Dry Fly Saddle Brown ja Woolly Bugger Saddles Brown. Oli siis mennyt satulat vääriin pusseihin. Sain siis Hebertin pintaperhosatulan, Wooly Bugger Satulan pussissa.

Tuossa oikea linkki: http://mistpool.com/product_info.php?products_id=238

Tonnimiäs

Näitä on kolme kipaletta ja on hyvin toiminut. Menee ihan tuhraamiseks muuten niiden 5 senttisten höyhenten kanssa. Eikä nämä ole tosissaan edes kalliita, jossain olen 60€ hintaisiakin nähnyt. Sellaiseen en hevillä rahojani upottaisi.

http://mistpool.com/product_info.php?products_id=491

Murmeli

Quote from: Kalamies1000 on January 27, 2009, 16:56:53
...jossain olen 60€ hintaisiakin nähnyt...
Tiurauistimessa maksoi muistaakseni 140 € yksi kukon satula...