Chat

Author Topic: Kalaan kuusamoon  (Read 15943 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lohiloordi

• Guest
Kalaan kuusamoon
« Reply #30 on: July 23, 2004, 21:53:06 »
Tuota, tuota... tuolta ylempää löytyvistä osoitteista löytyy varmuudella ajankohtaisin tieto Kuusamon joilta...

marabou

• Guest
Kalaan kuusamoon
« Reply #31 on: July 25, 2004, 15:25:33 »
Käytii kattoo paikka tossa pari päivää sitten tosin ei kalastettu, miten muuten se ennen sitä leiriytymis paikkaa oleva pätkä onko siinä kalaa ja siinä mun mielestä pärjää vitosen välineillä.

Antsu @

• View Profile
    • http://www.lohiloordit.com
Kalaan kuusamoon
« Reply #32 on: July 25, 2004, 21:02:05 »
Pätkä ennen leiriytymispaikkaa....??? Hmm... mitähän mahtanet tarkoittaa? Leiriytymispaikkoja on pitkin jokivartta... vai tarkoittanetko leirintäaluetta? Pätkä vois olla Putkonen... siis jokiosuus joka tulee ihan tien viereen.

Jos harria + siikaa kalastat niin varmasti riittää vitos luokan välineet, taimenen kalastukseen ehdottomasti luokkaa paria järeämmät vehkeet, mielellellään 7-8 ja siitä ylöspäin.

esa124

• Guest
juu
« Reply #33 on: July 26, 2004, 00:56:21 »
tuli la ja su välinen yö oltua tuolla joella ja huonoa oli otti ei muuta ku yx harri. taimenta kuulema on ku kysyin niiltä campingin pitäjiltä et on nousussa mut ei harahtanu perhoon.

marabou

• Guest
Kalaan kuusamoon
« Reply #34 on: July 26, 2004, 12:37:03 »
Just tota pätkää tarkoitin, välillä oli nii ohutta että on varmaan aika helppo kalastaa sitä pätkää vaikka ilman kahluita.

Antsu @

• View Profile
    • http://www.lohiloordit.com
Re: juu
« Reply #35 on: July 26, 2004, 20:53:08 »
Quote from: esa124
tuli la ja su välinen yö oltua tuolla joella ja huonoa oli otti ei muuta ku yx harri. taimenta kuulema on ku kysyin niiltä campingin pitäjiltä et on nousussa mut ei harahtanu perhoon.

Hmmm... jos yhden vuorokauden kalastaa Kuusingilla eikä saa taimenta, ei voi vielä syvällä kokemuksen rintaäänellä sanoa otin olevan huonoa.. Toisinaan se saattaa kalastuttaa pitkäänkin ennen kuin sattuu kohdalle, joskus jopa kesänkin. Ei Kuusingista kalaa oteta - se annetaan. Mutta on se sen arvoistakin  :)

Niin ja kalaa on kyllä liikenteessä, pitkin jokivartta.

esa124

• Guest
njaa
« Reply #36 on: July 27, 2004, 14:15:36 »
Joo no ei olekkaan pitkää kokemusta ekaa kertaa olin joella mutta omalla kohdalla syönti oli silti huonoa ja niin oli muidenkin joella olleiden kyseisenä yönä että silleen. Eihän sitä tietenkään aina saa eihän kalastamisessa mitään itua ois jos joka kerta sais jotain?  :roll:

Ville12

• View Profile
kuu
« Reply #37 on: July 27, 2004, 14:20:03 »
Onko kukaan käyny oulanka joella nyt vähän aikaan? Jos tuli niin mistä,millä ja millon??

esa124

• Guest
njaa
« Reply #38 on: August 01, 2004, 20:15:24 »
Oli käyny vahinko kuulema kuusingissa ku voimala oli kuivattanu vahingossa latva vesiä oli kuulema kuollu satoja kalan poikasia ja mätiä tuhoutunu. Fortumin äijjät vaan levitelly käsiä....  :evil:

Fiskala

• View Profile
Kalaan kuusamoon
« Reply #39 on: August 07, 2004, 13:17:01 »
Joo, kävin nyt sitten kalassa, Kitkalla Jyrävällä, ja Kuusingissa. Enpä saanu kun pari pientä, kkun viikon olin, mutta kattelin kylla kun muut nosteli komeita vonkaleita  :roll:  
Ikävä juttu se joen kuivuminen, luin lehdestä. Mutta silloin ois kyllä saanut monta vaaappua sieltä joesta, kun multakin jäi pari :cry: , mutta eihän sille voi mitää. Onkos nyt hiljattain tullu kalaa, kun olin noin kk sitten.

Ville12

• View Profile
joo
« Reply #40 on: August 09, 2004, 12:03:27 »
Kävin ite tossa viime vkon loppuna en kyllä jyrävällä vaan kiveskoskessa ei tullu muuta ku yx 10 centtinen harri  :D  tosin muutama sälli kehuskeli saaneensa ihan saanti kokosia sillan oikealta puolelta (kun mennään kuusamosta kemijärvelle) mutkan takaa.  :roll:

jooo

• Guest
Kalaan kuusamoon
« Reply #41 on: February 17, 2005, 20:17:47 »
ei oikee minkäänlaista juttua löytyny oulangan ylemmältä osalta (tai sitte en vaa tajunnu). sen luontokeskuksen könkään yläpuolisia osia meinaan. nouseeko taimen sen könkään yli? kerran olen kävellyt kkierroksen ja se yläosa näytti aika syötävän hyvältä

kyl nii

• Guest
Kalaan kuusamoon
« Reply #42 on: March 26, 2005, 14:10:52 »
sanoisin että turha sinne itä-kuusamon jokiille kuusinki, kitka ja muut joet on mennä jos meinaa kalaa saada. Suomalaiset rajavartiat puhuvat että ryssät ovat vetääneet omalle puolelleen joen tukkoon verkolla että ei sieltä mitään nouse vaikka kalaa olis tulossakin. Tosin harjusta ja tammukkaa tulee kovastikkin mutta kun tavotteena kunnon taimen niin se ei paljoa lohduta. Vielä viisi vuotta sitten kalaa tuli mutta nykyään se on melko heikkoa kasvaneen kalastaja määrän ja verkottamisen vuoksi. Kerrankin kuljimme kaverin kanssa monta kilometria kuusinkia alavirtaan minä ustellen ja hän perholla mutta ei mitään eikä kukaan muukaan saanut mitään vaikka oli siellä niitä pro tason perhon heittäjiä ja muita asiallisen näköisiä kalamiehiä. Itse menen mielluumín suomussalmelle hossaan hossanjoelle kirjoja narraamaan joita ainakin saa ja joskus isojakin jopa yli kahta kiloa.

Pyyntimies

• Guest
Hossanjoki
« Reply #43 on: May 17, 2005, 13:19:13 »
Liekö hossanjokeen istutettu kirjalohta vuosiin. En ole ainakaan itse  kuullut. Luulen että istutuksissa on siirrytty taimeneen. Istutuslammet hossassa asia erikseen.

center>