Chat

Author Topic: kalakelit??  (Read 1786 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
kalakelit??
« on: June 05, 2004, 20:12:51 »
Kävinpä tuossa eilen illalla kalassa ja oli melko kolea sää. Olin liikkeellä n. klo 21-24. Pienellä koskella siinä heittelin ja kalaa ei tullu tai edes näkynyt. Lämmintä oli lähdettäessä reilu kymmenen ja palatessa viitisen astetta. Kysyn siis: minkälaisia kelejä pitää olla että taimen ja harjus alkaa syömään näin keväällä? Entä mitä perhoja siiman päähän ja mihin aikaan vuorokaudesta?

Petri

• View Profile
Re:kalakelit??
« Reply #1 on: June 05, 2004, 21:03:21 »
Itse olen saanut viimeisen viikon aikana 6 taimenta ( 30-40cm) ja kaikki ovat ottaneet aamulla tai iltapäivällä. En ole ihan varma kuinka lämmintä tänään oli aamulla 6.00-11.30 pääkaupunkiseudulla mutta kala söi hyvin klo 6.00-9.00 jolloin kalat pintoivat lähes jatkuvasti jonka jälkeen "syönti" heikkeni. Pinturilla yksi kala kiinni (nalle puh) uppoperholla yksi  kiinni (red tag) ja leechillä (valkonen ja musta) tuli 2 taimenta 35 ja 40cm. Leechillä myös noin 15 tärppiä ja 5 karkuutusta. Torstaina iltapäivällä keskellä kirkkainta päivää taimenille kelpasi hyvin puna-kultainen 10 kokoinen zonker (30 ja 35cm ja tanet ja yksi noin 45cm tanen karkuutus).
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Anonymous

• Guest
« Reply #2 on: June 05, 2004, 21:27:26 »
Unohdin tosiaan sanoa että itse olin kalassa melko pohjoisessa, Levin korkeudella. Täällä ei siis vielä ole joen rannassa näkynyt juurikaan eloa. Sääskiä oli, mutta en nähnyt muita hyönteisiä.

Tonke

• View Profile
« Reply #3 on: June 06, 2004, 17:51:30 »
ei oo oikein sodankylän korkeudellakaan mutta sain viikko takaperin taimenen pintaperholla aika ihmejuttu sinänsä streamerillä ollaan saatu kyl muutamia taimenia ja kirjoja. nyt kyllä alkaa jo näyttään ihan hyvältä odottaa viel vähän aikaa et vesi lämpenee :)

jani vaan

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: June 07, 2004, 12:54:32 »
Kyllä se mielellään saa olla aika lämmin keli jos vesi on kylmää. Sillon ne kalat ottaa. Lämpimällä säällä myös hyönteisten kuoriutuminen on todennäköisempää.

Ps. Tonke, opettele käyttämään välimerkkejä ja isoja alkukirjaimia, silloin tekstisi on selvempää ja helpommin luettavaa. Kiitos.
Peruskoulu loppu ja jätkä sen kun kalastaa!

center>