Chat

Author Topic: Valinnan vaikeus seteissä  (Read 4577 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teroa

• View Profile
    • Email
Valinnan vaikeus seteissä
« on: June 16, 2004, 11:09:00 »
Olen kiertänyt kajaanin kaikki mahdolliset paikat missä on perhokalastussettejä myynnissä ja olen saanut tälläisen otoksen. Eli vaihtoehtoina olisivat seuraavat:

- Vision intro - setti - 139€
- Vision 3zone - Setti - 169€
- Vangen - setti - 130€

Mikähän näistä olisi nyt se kannattavin ostos eka setiksi?
Sen verta oli pitkä että piti ottaa kaksi kuvaa kun ei yhteen mahtunut..

marabou

• Guest
Re:Valinnan vaikeus seteissä
« Reply #1 on: June 16, 2004, 11:13:40 »
Vision 3zonen pitäis olla aika hyvä. Noista muista en tiedä. Yks hyvä aloitus setti on myös loop adventure hintaa sillä taitaa olla tuo 160€ jos en väärin muista.

Teroa

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: June 16, 2004, 11:19:34 »
Kajaanista ei tota looppia löydy..Enkä aio tilata mistään kun haluan pelit ja vehkeet nyt ja heti  ;)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #3 on: June 16, 2004, 11:20:55 »
Jos tuolla hintaa saa 3zone-setin, niin Looppia ei mielestäni kannata ottaa mukaan vertailuun. Siinä on se kela selkeästi heikompi lenkki kuin 3zonessa.  Intro-setin kela on myös heikompi kuin 3zonessa, mutta ihan käypä. Mutta vain 30€ väliä näillä seteillä? Siispä intro tiputetaan pois. Vangenista en sano mitään, koska en ole sitä hypistellyt. Eka setiksi nuo KAIKKI on parempia kuin minun ekasetti. Nykyinen on tokasetti ja se on 3zone. Seuraava setti saakin olla sitten sellainen juppi-kalusto, jonka ostelen kunhan vain sopivia tulee ajan kanssa vastaan. Viimeistään 50-vuotislahjaksi se pitää kuitenkin saada... ;D
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Teroa

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: June 16, 2004, 11:29:30 »
Itsekkin ihmettelin tuota hintatasoa kun muualla nähnyt ton 3zone setin ja se maksaa yli 200€..Et taidanpa noutaa sen ja lähteä kokeilee kirjoja tosta kajaanijoesta..Virvelillä niitä on jo mukavasti tullut ja 3taimentakin siitä sunnuntaina nousi mutta pistin kaikki takaisin.

Teroa

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: June 16, 2004, 11:41:35 »
Mitäs perhoa muuten kannattaisi kirjolohelle tarjota tähän aikaan vuodesta?? Itse en osaa niitä vielä tehä mutta kaveri tekkee niitä minulle pientä korvausta vastaan :)

marabou

• Guest
« Reply #6 on: June 16, 2004, 11:45:46 »
LIITSIT pirun kova sana. Joskus olin vanhalla kirjo altaalla näin keväällä ja monttaanakin toimi värissä oranssi. ;)

Teroa

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: June 16, 2004, 14:12:35 »
Ei täällä sattus olee ketään kajaanilaista pro-perhoilijaa jolla olisi aikaa käydä näyttää vaikka tossa kajaanin joella miten se oikeaoppinen heitto lähtee ja opastas vähän noissa solmuhommissa??? Kyllä mie jotenkuten noi perusteet osaan mutta kaiken olen ite oppinut eikä kukn ole ikinä neuvonut  :(

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #8 on: June 16, 2004, 14:15:48 »
Moderaattori-Aleksi ainakin... muitakin Kajaanilaisia perhomiehiä täällä foorumilla pörrää pilvin pimein. Suosittelen myös ottamaan yhteyttä Kajaanin perhokerhoon!
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

siima_simo

• View Profile
« Reply #9 on: June 16, 2004, 21:02:04 »
jep!! suosittelen liittymistä kajaanin perhokerhoon. Mukavaa porukkaa ja opettavat kyllä varmasti kaikki perusheitot ym..  ;)

Teroa

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: June 17, 2004, 11:44:06 »
Pitääpä kattoa jos sinne päin yhteyttä ottas. Sitä ku on näin vanaha niin nolottaa lähtee oppiin =)

kalalinko

• View Profile
« Reply #11 on: June 17, 2004, 13:54:33 »
Miten jos ostais ton Vision 3zone setin 9 jalkasella ja #5 vavalla niin voisko sillä kalastaa hyvin kainuussa kirjolohta, taimenta ja harjusta?

Lase

• View Profile
« Reply #12 on: June 17, 2004, 14:20:22 »
Hm. On se Adventure setti minulla pari vuotta ihan mallikkaasti toiminut, vapa on aikalailla keskitoiminen. Kela on se Loopin Graphite, joka on hyvä äänettömyytensä ansiosta, yleensähän kelat nirisee.. Hyvä tilanteissa, joissa pitäisi olla hiljaa, esim. kalan pintominen lähellä tms.. Vaihda vain heittosiima tuohon, se oli onneton. Ostin itse Visionin Presentationin, ja siihen olen ihan tyytyväinen ollut.. Ja eikös tuo Vangen ole joku uudehko norjalainen merkki? En osaa mitään sanoa siitä, olen nähnyt tuota vain kauppojen hyllyllä.

Ihan off topiccia, mutta etkös saanutkin kalat valkoisella jigillä, Teroa?  :D Minä olen myös kajaanista. Käyn silloin tällöin siellä kalassa.. (minulla on hiukan kammo vain sitä paikkaa kohtaan.. kalastusta lähes ydinkeskustassa!) Minä voisin jeesata perussolmuissa, kyllä minä osaan noin 4-5 solmua perhokalastukseen liittyen.

Ja mainioita kirjoperhoja ovat em. liitsit+streamerit väreissä valkoinen, vihreä, punainen, oranssi, keltainen. Tosin kaksi viimeisintä väriä toimii parhaiten vastaistutetulle.. Menen muuten tänään kalaan, aattelin olla 17.00-00.00. Kohdekaloina alajuoksun kuhat, ja voimalojen välistä taimen ja kirjo  ;)
Verkot, katiskat,iskukoukut=niille,ketkä eivät osaa kalastaa.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #13 on: June 17, 2004, 14:35:10 »
Äänistä: ei se ilmasta tuleva ääni kovin helpolla sinne veteen päädy. Eli kelan räikän ansiosta kala ei ainakaan säikähdä (minä sain entisellä Shakespearen rullalla kalaa, niin silloin saa kaikilla rullilla). Suuremmat syyt kalojen säikähtelyyn ovat ainakin:

-Töminä kävelyssä. Askeleet johtuvat maasta helpommin veteen kuin ääni ilmasta veteen. Maa tömisyttää vettä enempi kuin ilma (ainakin pienemmissä tapauksissa). Olen kyllä nähnyt, että pikkukalat saa hepulin kovasta ukkosen jyrähdyksestä...

-Kalastajan liikkeet. Äkkinäiset liikkeet näkyvät helposti kalalle, niitä on syytä jopa säikähtää.

-Kalastajan vaatteet. Kalat erottavat poikkeavat värit ja ne myös paljastavat liikkeet helpommin. Vielä pahempi, jos töminää mukana.

-Äkkinäiset äänet, kuten oksan katkeaminen. Ääni on nopea, eikä tasainen kuten vaikkapa räikän ääni.

-Huono heitto, väärä viehe... jne..

Eli loppujen lopuksi kelan räikän merkitys kalan saamiselle on olematon. Sen vuoksi ei kannata sitä Looppia ottaa. Looppi on hyvä "siimavarasto", mutta siihen se sitten jääkin. Mielestäni se, että kelalla on sama vastus ulos- ja sisäänpäin, on huono asia. Ja onhan Loopissakin räikkä, tosin sen saa kytkettyä pois päältä. Räikän voi säätää myös muistakin keloista pois päältä (ei kuitenkaan kaikista). Ittelläni oli tuo entinen kela sellainen "klassinen" malli, jossa räikkänä oli sellaiset "nokat", jotka osuivat hammasrattaaseen. Eli siinä oli "pakkoräikkä" ja suunnilleen sama vastus sisään- ja ulospäin. Kyllä tuo nykyinen jarrullinen versio voittaa tuon ratkaisun mennen tullen.

Loopin kelan suurin plussa on keveys... mutta kokeileppas käsissäsi Loopin keloja alkaen hinnasta 450€, niin näkee mitä voi olla HYVÄ kela.. ei nuo graphitet ole kuin leluja niihin nähden.

Vangen on pitkän perinteen merkki Norjassa. Uusi Suomessa, koska maahantuonti aloitettu vastikään.

Teroa

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: June 17, 2004, 14:42:22 »
Itseasiassa kaikki kalat on ottanut 50/11 kokoseen räsäseen- Värit todella lämpimät. Itse käyn hakemassa sen setin tänään kun en eilen ehtinyt ja tänäänkin on töitä klo20 joten ei usko että jaksan joelle sen jälkeen. Mutta lauantaina varmaankin illasta perhoa paiskomaan :) Tietääkö kukaan tosta siimasta mikä tulee setin mukana? Sopiiko se rullaukseen kun niillä on kuulema merkitystä? paikat missä käyn kalalla sopii harvemmin takaheittolle..

Teroa

• View Profile
    • Email
« Reply #15 on: June 17, 2004, 16:20:47 »
Tässä kun kerran paljon kajaanilaisia perhostajia pyörii niin oisko vinkkejä hyvälle otti perholle juuri tuohon kajaanin jokeen? Kohta tili tyhjenee kun eksyn tonne kauppaan :( Mutta eihän harrastukseen kuluvia rahoja pidä laskea!  :D

Teroa

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: June 18, 2004, 11:53:41 »
Nyt olen onnellinen 3zóne setin omistaja. Oisko kellään joitain hyviä sivustoja liittymen perhokalastukseen kuten heitot ja solmujen teot? Näistä infoista olisin kiitollinen!

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #17 on: June 18, 2004, 11:56:50 »
http://www.kalassa.net/perhokalastus/index.shtml

Tsekkaa tuolta linkkilistaa, sieltä viimeistään pääsee pitkälle.

Teroa

• View Profile
    • Email
« Reply #18 on: June 18, 2004, 12:10:54 »
Että eipä kande mennä merta edemmäs kalaa kun tiedot olivat jo nokan edessä  :D Vois lopettaa googlettelun..Kiitti!

center>