Lahnoja katiskalla

Started by UL_Tommi, May 25, 2002, 09:22:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

UL_Tommi

mites isoja lahnoja teillä on tullut katiskaan??...ítselläni on vain reilu kilonen tullut.

susirajantakanen

Katiskat on jo orrella odottamassa ensi kevään haukisesonkia. Tässä aiemmin, kun harrastettiin särkikannan kuritusta katiskapelissä, tuli jokunen lahnakin.
Pohjat 5,4 kg ;D

Salmo

En muuten ole ikinä saanut lahnoja katiskalla! Johtuu varmaan siitä, että en kalasta katiskalla kuin mökillä ja siellä järvessä ei hirveästi lahnoja ole...

Verkoilla kyllä mielin määrin, mutta en isoja! Suurimmassa osassa 35 millin silmäkoko, niin ei hirveitä lahnoja kiinni jää...

kalapoikapaavo

mulla on joku kilonen lahna. ;D

Ei oo katiskalla tullu mitään isoja, mutta verkolla on tullut ja paljon....!

;D

UL_Tommi

Yli 2 kiloisia on on tullut monia....
isoimmat siinä 2.5kg? ??? ;D

Jate

Eiköhän toi linee parin kilon nurkilla ole. Itse en pidä lahnaa kovin hyvänä ruokakalana. Tai itseasiassa sen perkaaminen jne. on aika työläs ja sen vuoksi ei tule lahnoja pyydettyä. Olisko kellään hyvää lahnaruokaohjetta?

Arde

Lahnahan on yksi parhaista savukaloista.

Salmo

QuoteLahnahan on yksi parhaista savukaloista.
Todellakin! :D
Lahnassa pätee melkein semmoinen ohje, että mitä isompi lahna, sen paremman makuinen! Ainakin minun mielestäni!

Jos joku ei ole vielä savustanut lahnaa, niin kannattaa ehdottomasti kokeilla!

susirajantakanen

Lahna kannattaa savustaa tai laittaa uunikalaksi.
Itse en ole kokeillut, mutta kaveri oli tehnyt purkitettua lahnaa ja se oli hyvää. Pikkuläpysköiden ruotoisuuskaan ei meinaa mitään, kun tikut pehmiävät autoklaavikäsittelyssä.  

UL_Tommi

uunissa ainakin on hyvää,tänä kesänä pitää koittaa savustaa.

Lahna on parhaimmillaan vasta yli kiloisena savustettuna? ;D

Salmo

Eilen tuli ensimmäinen "katiska-lahna". ;D Kuitenkin sen verta pieni, että pääsi jatkaan elämäänsä.

UL_Tommi

mun eka oli joku päälle kilonen.

Minnow_spoon

Ei ole koskaan valitettavasti omaan katiskaan tullut mutta kaverini sai katiskaan 2kg suutarin. Niin ja samassa katiskassa oli n.1 kilon lahna.
-=Minnow=-

Jaakko

Omassa katiskassa ei oo mullakaan ollut koskaan lahnaa, eikä katiskakaan oo nyt kovin paljon pyynniissä ollut.
Mutta serkkupoika kyllä nuita lahnoja katiskalla näyttää saavan, mutta vissiin ei puolta kiloa isompaa oo saanut.

Reaper

Edes mennyt ukkini oli kova katiskalla kalastamaan ja saihan se ihan isojakin lahnoja. Tosin olin pieni vielä ku se niitä pyydysteli.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

iygbt78gbv87

Katiskalla isoin on alle 0,5 kg. Mutta verkolla onkin jo 3,6 kg. :D
Kalastaakko vai eikö kalastaa? Tottakai kalastaa!

[Jyri]

Toissapäivänä 2kg iso körmy.

Sorva

Minnekkä katiska kannataa laittaa jos haluaa lahnoja ? Itse olen saanut lahnan katiskalla vain kerran metrin syvyydestä.

Reaper

Hmm... Kokeile kivikkoa tai jotain lumpeikkoa.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

lentokala

eilen tuli varmaan joku 3 kilonen lahna katiskalla :),mutta kun rupesin ottaan sitä pois niin se lipsahti käsistä ja pääs karkuun :(
kestä,olethan sentään kalamies

daiwa2

1,6 kiloa seinäjoesta viime kesänä

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

rusakko

En nyt tiedä kuuluuko tämä ihan tähän aiheeseen, mutta minulla on ollut kerran katiskassa 12 kpl kunnon kokosia suutareita niitä sitten savustettiin porukalla ja vaikka mitä  :D. Ensiksi luultiin että siellä on joku helkutin iso hauki, mutta siellä olikin katiska  puolillaan suutaria   >:(

Peze90

ei oo tullu katiskalla kun 600 grammanen.. kerran tuli kaheksassa tunnissä katiskaani 11 lahnaa.. jossa oli tuo 600grammanen.  muut oli 300-400grammasii!!! :wink: