Chat

Author Topic: Iskukoukuttalvella  (Read 4069 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

[email protected]

• View Profile
    • Email
Iskukoukuttalvella
« on: July 21, 2002, 10:07:29 »
Niin että oletteko kokeileet jos olette niin minkä laisin tuloksin ??? itse pistin viime talvena 4 kertaa koukut ja sain kolme haukea jotka painoivat 1,5, 1,4 ja 0,9 jousi vaa-alla ja yksi pureskeltukala.

Minnow_spoon

• View Profile
    • Email
Re: Iskukoukuttalvella
« Reply #1 on: October 19, 2002, 15:52:32 »
Mikäs tää tämmönen iskukoukku on?
-=Minnow=-

kalapoikapaavo

• Guest
« Reply #2 on: January 01, 2003, 21:05:20 »
Joo laitettiin tossa tänään 7 koukkua ei siis iskukoukkuja järveen. ja perjantai aamuna kattoo toivottavasti ois kalaa.

minnow spoonille: iskukoukku on semmonen koukku joka on vähän niiku pihdit jonka kärjet on taivutettu vastakkain ja teräviä ja takana on jousi. siihen alempaan koukkuun laitetaan täkykala ja iskukoukku viritetään ja laitetaan pyyntiin. sitten kun hauki tai joku muu petokala tulee ja syö täyn niin ylä koukku lyö kalan yläleuvasta läpi (mateella aivoihin). toivottavasti ymmärsit

Anonymous

• Guest
« Reply #3 on: January 26, 2003, 00:00:45 »
Itse en ole iskukoukuilla kalastanut, vaikka ne on hankittu. Mutta kaverin lähisukulaiset sai kympin hauen.

kalapoikapaavo

• Guest
« Reply #4 on: January 26, 2003, 21:35:19 »
me otettiin tai ainakin yritettin ottaa ne meiän koukut pois. kyllä me pari saatiin ihan kokonaan, ja 5 pelkkää koukkua. täytyy ottaa loputkin sitten keväämmällä. no tuli ainakin opittua että ei kannata laittaa koukkuja sillon kun on yli -20 pakkasta. reiät oli ihan jäässä. no vois sitä koittaa keväällä uudestaan. :)

shanghai

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: January 30, 2003, 15:26:24 »
Talviseen koukkupyyntiin liittyviä käytännön ohjeita löytyy vaikkapa Kalamiehen käsikirjasta (WSOY, Jahnukainen - Rinne, 2002) sivulta 401 alkaen.

- eemeli -

Jaakko

• Guest
« Reply #6 on: February 14, 2003, 22:33:40 »
Oon kuullut joskus sellasta juttua, että talvella saadaan paremmin yli 10 kg haukia iskukoukuilla, kuin kesällä.
Omasta mielestäni se on kyllä totta, ainaskin mitä oon tuttavien saaliista kuullut ja nuista kaikista lehdistä nähnyt kuin moni on saanut yli 10 kg hauen ja jotkut saanut jopa useamman.

simpo

• View Profile
    • Email
Vs: Iskukoukuttalvella
« Reply #7 on: April 04, 2009, 17:39:59 »
oon saanu 4 haukee 1,6  1,2  0,8  0,3 :-P

maba

• View Profile
Vs: Iskukoukuttalvella
« Reply #8 on: April 12, 2009, 14:25:01 »
mun isoin iskukoukku kala on hauki, 3,3 kg..... :mrgreen:

center>