Jääsaha

Started by shanghai, December 02, 2002, 10:21:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shanghai

Kertokaapa jos teillä on kokemuksia jääsahoista verkkoavantojen teossa.

- eemeli -

goa_1000

Mainio laite, reiän saa tehtyä nopeasti ilman turhaa tuskailua.

Jaakko

Alkutalvesta -02-, oli Erä-lehdessä juttu nuista jääsahoista.:)

M-A-K-E

Itselläni on joku Honkkarin halvahko jääsaha, jonka terien purevuus jäähän on suoraan sanottuna todella surkea. Nyt olenkin etsimässä paremman laatuista jääsahaa. Jakakoot viisaammat tietojaan, mikäli tietävät hyviä malleja.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

Rambo-Jonne

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=1211
Tuossa on  varmasti hyvä malli! Jos vain budjetti antaa myöten ja saattaapa sen jostakin toisesta kaupasta saada halvemmallakin.

eräopas

Mulla on tuo Laxström metallivarrella ja toimii hyvin. Tänäänki tuli käytettyä ja aika nopeaa tulee avanto.

Hagge

Koikeilin joskus viime talvena prismasta ostettua jääsahaa ja hyvin pelitti vaikka oli muutaman vuoden vanha. Merkkiä en muista, mutta kyllä samanlaisia myydään vieläkin Kouvolan Prismassa.

Remhauler

Helou

Ostin Motonetista 10€ sahan ja luonnonystävänä toin sen ekalta reisulta takaisin, enkä upottanut paikalliseen järveen vaikka mieli teki. Hommasin Laxströmmin kunnollisen puuvartisen sahan ja voin sanoa, että on eto peli. Motonetin sahallakin pitää avantoa auki, kun pihdeillä lisäsi haritusta terän hampaisiin mutta sillä ei tehdä 0,5m jäähän aukkoa silloinkaan.

Roope-Ankka

Quote from: Kaazi8 on March 28, 2009, 21:38:26
Ei kannata missään tapauksessa ostaa tota Halpa-hallin 9,90 maksavaa jää sahaa :roll:
Ja miksei?

Murmeli

Quote from: Roope-Ankka on April 08, 2009, 21:20:04
Quote from: Kaazi8 on March 28, 2009, 21:38:26
Ei kannata missään tapauksessa ostaa tota Halpa-hallin 9,90 maksavaa jää sahaa :roll:
Ja miksei?
Siksi kun se on aivan susi. Ei pure jäähän laisinkaan. Käyppä katsomassa kirjastosta Erä -lehtiä viimeisen puolen vuoden ajalta. Siellä oli juttua tuosta, mutten muista numeroa.

hkd

Eli meillä on vanha tukevatekoinen jääsaha, teroitettiin se hyvinkin teräväksi, mutta ei vaan pysty, eli varmaan haritukset yms. väärin. Miten jääsahan ''hampaiden'' eli piikkejen tulee harittaa mihinkin suuntaan?? Kiitos!

kuha kalle

Tuossa se ongelma onkin kun itse teroititte. Eli teroittamoon vaan.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Piikkilä

Laxström ehdottomasti, maksaa hieman mutta kestää isältä pojalle. Eikä tule hiki sahatessa.

jasu

Onko kellään kokemusta pisto jääsahasta,edullisiahan nuo on mut tekeekö sillä mitään, vai sijoittaako suoraan laxströmiin

eräopas

Kokemusta on yheltä reissulta. Ei hyvä. Osta laxström.