Chat

Author Topic: Kutuahvenien katiskointi  (Read 5133 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
Kutuahvenien katiskointi
« on: April 15, 2002, 16:36:42 »
eikö ollu hieno otsikko...

Kertokaapas miten kalastatte kutupuuhissa olevia assuja ?  Teettekö katiskan päälle turon ?

Olen kyllä joskus kuullu jonkun rakentavan kutusalmeen pari "kotaa". Onko näistä kokemuksia ?

kalapoikapaavo

• Guest
Re: Kutuahvenien katiskointi
« Reply #1 on: April 16, 2002, 18:23:06 »
mulla on pieni turo siinä mihin mä aion laittaa yhen katiskoistani sitten kesemmällä. sinne sit napsitaan aborret ja täkykalat. 8)

Anonymous

• Guest
« Reply #2 on: April 16, 2002, 19:35:32 »
Meilläkin oli viime vuonna katiskan päällä sellanen kuusesta tehty turo. Kyllähän se aborreja houkutteli !  ;D

Täkykalojakin niillä tulee...nyt keväällä täytyy hankkii pari iskukoukkua...

kalapoikapaavo

• Guest
« Reply #3 on: April 16, 2002, 23:00:03 »
mä pidän toukokuun toka viikolla lomaa koulusta ja lähen kalaan. kyllä sit rysä ja katiskat tursuu kalaa. no vahingoittumattomat tietysti päästän menee. mut kyl mulla tulee oleen iskukoukkujaki siinä rannassa. ::)

goa_1000

• Guest
Vinkki kutuahvenen katiskoimisesta
« Reply #4 on: April 21, 2002, 14:08:30 »
;) Jos kalastatte kutuahventa, tiedättehän, että kalat etsivät hyvän ruovikkoisen/risuisen rannan. Otatte siis kirveen olalle, marssitte kuusimetsään ja otatte reilusti havuja. Sitten laitatte havut katiskaan niin, että osa niistä jää ulkopuolelle, ja osa sisään.

Sitten pudotatte katiskan haluttuun kohtaan, ja mietitte samalla, että näinköhän sen goa_1000-tyypin neuvo tepsii...? Annatte katiskan pyytää muutaman päivän ja ahventa tulee... Itselläni viime keväänä ennätys tällaisella menetelmällä: kolme kymmenen litran ämpäriä täynnä kalaa. Tänä keväänä samalla tavalla.

Anonymous

• Guest
« Reply #5 on: April 21, 2002, 18:20:55 »
Totahan vois koittaa. :P

Ainakin kuulostaa helpolta. Ja varmaan onkin.
Mutta eikö se riitä että havuja on vain katiskan päällä ?

Silläkin on tullu hyvin ahventa. Siis ihan riittävästi.

Mitä muuten teit noille kolmelle ämpärille ahvenia ???
Laskitko takas ?  ???

kalapoikapaavo

• Guest
« Reply #6 on: April 21, 2002, 19:13:34 »
vou hei vähän on tullu kalaa! :o :o :o

tuliks hyviä täkykaloja?

mä pistän semmosen kalastus
rumban sinne möksälle et huhhu.  ;D  

kyl  sit mun kamuja harmittaa ku mä saan semmosii kaloja et ei oo ennen nähnykkään. 8)

Salmo

• Guest
Re: Vinkki kutuahvenen katiskoimisesta
« Reply #7 on: April 21, 2002, 19:19:45 »
;) Jos kalastatte kutuahventa, tiedättehän, että kalat etsivät hyvän ruovikkoisen/risuisen rannan. Otatte siis kirveen olalle, marssitte kuusimetsään ja otatte reilusti havuja. Sitten laitatte havut katiskaan niin, että osa niistä jää ulkopuolelle, ja osa sisään.

Sitten pudotatte katiskan haluttuun kohtaan, ja mietitte samalla, että näinköhän sen goa_1000-tyypin neuvo tepsii...? Annatte katiskan pyytää muutaman päivän ja ahventa tulee... Itselläni viime keväänä ennätys tällaisella menetelmällä: kolme kymmenen litran ämpäriä täynnä kalaa. Tänä keväänä samalla tavalla.
Mielenkiintoista todellakin! Täytyy koittaa!

Olen muuten kuullut sellaisesta nimenomaan ahvenen katiskoinnissa, että jos nostaa katiskan välillä katsoakseen onko siellä kalaa ja laskee takaisin, niin ahvenet (jos siellä nyt yleensä on) osaisi pois katiskasta! Tuttavilleni on käynyt kai monesti noin!

goa_1000

• Guest
« Reply #8 on: April 21, 2002, 19:40:49 »
;D Hehee, vinkille tuli heti suosiota... Joo perkasin niistä kaloista ne suurimmat eli putsasin 2/3 koko saaliista. Pienet päästin takaisin ensi kevättä odottamaan.

Anonymous

• Guest
« Reply #9 on: April 22, 2002, 08:19:53 »
heh, tossa meidän takapihalla virtaa joki ja siinä on just sopiva kutulahti ahvenille (hauille ja sorville).  8)

Viime vuonna muuten saatii siitä varmaa puolikiloinen sorva ! ...oli pakko mainita   :D

Ja takas aiheeseen:

Noi ahvenet taitaa tosiaan pitää noista turoista !

Ei muuta kun kolme katiskaan tonne lahteen turojen saattelemana, niin eiköhän ala ahventa nousta !

...toivotaan  :P

kalapoikapaavo

• Guest
« Reply #10 on: September 27, 2002, 20:27:16 »
kyllä muuten toimii palaten kevääseen mäkin sain paljon ahvenia (aika pieniä) mutta sitten mä hölmönä menin laittamaan lähtö iltana muikku verkon kolmeks tunniks järveen lähelle turoa. ja arvatkaa sainko haukkuja!? kyllä sain ku verkko täynnä ei niikään ahvenia vaan salakoita särkiä(jotka oli kaikkein ärsyttävimpiä)kiiskejä, muikkuja silakoita...... ei muuta kun verkko kassiin ja kotimatkalle seuraavana päivänä oli siivous hommat eessä.

ens keväänä uusiks ILMAN muikkuverkkoa. ;D

Tomppa--

• Guest
Re:Kutuahvenien katiskointi
« Reply #11 on: June 04, 2003, 16:07:34 »
Tässä naapuri kertoi puutalkoissa kun oli epäillyt lankomiehensä kutupuuhissa olevien ahvenien saantia pelkällä katiskalla ei mitään turoja tai muita.. ihan vaan katiska. No sit olivat menneet käymään ja lankomiehensä oli sanonut että otat kaikki mitä tulee. No yhteensä oli ollu 435(emäntänsä laski kaikki) ahventa joista ns. pannuahvenia 13. Painoa noilla kaloilla oli ollut 11,3kg :)  Oli ollut neljä 10litran sankkoa täynnä kalaa.

center>