Chat

Author Topic: "Karkauspäivät"  (Read 6179 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lase

• View Profile
"Karkauspäivät"
« on: July 10, 2004, 20:43:01 »
Ajattelinpa ottaa aiheeksi kalojen karkuuttelun, mitä on itselläni ilmennyt viime aikoina laittoman paljon. Voin suoraan sanoa, ettei näissä tapauksissa ole ollut välineissä vika, eikä uistimissa (koukku), saati haavimiehessä. Kuulostanen nyt kyllä typerälle, mutta olkoot.

Olen kalastellut kotijoellani, Kajaaninjoella muutamia päiviä. Noh, olen onnellisesti karkuutellut 6 kirjolohta. Hossassakin kävin, ja 40cm harjus ja pienempi, (n.30cm) irtosivat lähellä haaviamisvaihetta. Elämäni isoin kuhakin karkasi mökillä joku aika sitten. Ja mitäköhän kaikkea lyhyen ajan sisään mahtuu, en edes jaksa muistella. Osaakin elämä välillä potkia päähän tälläkin tavalla.. Masentaa.

Kuuntelisinkin todella mielelläni, onko teille käynyt tämmöisiä karkuuttelujaksoja.   :cry:
Verkot, katiskat,iskukoukut=niille,ketkä eivät osaa kalastaa.

Royal Trude

• View Profile
"Karkauspäivät"
« Reply #1 on: July 11, 2004, 00:04:57 »
Karkauspäivä

päivä jolloin karkaat kalaan huolimatta vanhempiesi | vaimosi | muun dominan vastusteluista huolimatta.
    [/list:u]
    Fly fishermen have longer rods.

Lase

• View Profile
    "Karkauspäivät"
    « Reply #2 on: July 11, 2004, 19:02:18 »
    No kylläpä sinä olet tietäväinen  :o   :o. Huomaa otsikko lainausmerkeissä. Jos ei ole mitään asiaan liittyvää niin sitten ei mieluiten vastata.
    Verkot, katiskat,iskukoukut=niille,ketkä eivät osaa kalastaa.

k@rra@

• View Profile
    "Karkauspäivät"
    « Reply #3 on: July 11, 2004, 23:51:14 »
    Joo, mutta ei kyllä noin pahoja.
    Pääsee joskus iso ahven tai pari,mutta ei kummempaa
    Ha-Ve on hyve.... www.have.fi
    Sanokaa Lotto kun haluatte kirreä!!!!!
    www.trabucco.it   www.sensas.com
    www.seniorivaappu.fi

VK.

• Guest
    "Karkauspäivät"
    « Reply #4 on: July 12, 2004, 08:13:32 »
    Sukulaissieluja... Itellä aivan samanlaisia karkausjaksoja. Varsinkin kilpailuissa pääsee isot ihan haavilla, eilenkin n.6kg hauki :evil:

kaivo

• Guest
    "Karkauspäivät"
    « Reply #5 on: July 12, 2004, 13:10:37 »
    Joskus on tosiaan sellaisia reissuja ettei kalat meinaa vahingossakaan pysyä kiinni, huolimatta terävistä koukuista, joustamattomasta siimasta, vastaiskusta ja melko tiukalle säädetystä jarrustakaan. Etenkin pyydettäessä haukea tiheästä vesikasvustosta Minnow Spoonilla ja syönnin ollessa heikko kalat eivät joskus tahdo jäädä millään kiinni, jopa yli puolet tärpeistä jää pelkiksi tärpeiksi. Raivostuttavaa :/

willE_

• View Profile
    "Karkauspäivät"
    « Reply #6 on: July 12, 2004, 19:02:37 »
    vähän ajan sisällä päässyt liikaakin kuhia karkuteille. Mielestäni en ole virheitä tehnyt, mutta joskus ne vaan pääsee karkuun..

Taisipa päästä vähän aikaa sitten vielä ennätys kuha karkuteille prkl!

Ernesti

• "Näin on."
      • MSN Messenger - kysy@vaikka.minulta.fi
      • View Profile
    "Karkauspäivät"
    « Reply #7 on: July 12, 2004, 19:12:15 »
    Joo, Lasen kalakaveri kun olen, niin olen nähnyt ja kuullut monet karkuutukset.

Itelläni on "ehkä" saman verran noita karkuutuksia kuin lasella.

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
      • MSN Messenger - StaaLou@hotmail.com
      • View Profile
      • Email
    "Karkauspäivät"
    « Reply #8 on: July 13, 2004, 10:23:11 »
    Quote from: _visa_
    Sukulaissieluja... Itellä aivan samanlaisia karkausjaksoja. Varsinkin kilpailuissa pääsee isot ihan haavilla, eilenkin n.6kg hauki :evil:

Sama juttu... Yleensä on semmosia karkuutusjaksoja. Ykskin kevät pääsi semmosia iissoooja haukia ainakin kymmenkunta, ku ne vaan ei jääny kii tai rikko lipan. Kerrankin oli ainakin yli kuus kilonen haukimamma kiinni ja siinä rannassa se oli aivan väsyneenä. Sitten kun ruvettiin sitä haaviamaan niin huomattiin et otettiin semmonen pienenpi haavi mukaan ja ei mahtunu edes sen pää sinne. :(  Kyllä otti pattiin. :evil:
    Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

k@rra@

• View Profile
    "Karkauspäivät"
    « Reply #9 on: July 13, 2004, 11:12:11 »
    Joskus kala on kieltämättä aralla syönnillä eikä ''ahmaise'' uistunta kunnolla...
    Ha-Ve on hyve.... www.have.fi
    Sanokaa Lotto kun haluatte kirreä!!!!!
    www.trabucco.it   www.sensas.com
    www.seniorivaappu.fi

Anonymous

• Guest
    "Karkauspäivät"
    « Reply #10 on: July 16, 2004, 23:17:54 »
    Mistä kalastat ja millä vieheillä kun saat noin kookkaita (tai sitten et saa  :o )

jaba88

• Guest
    "Karkauspäivät"
    « Reply #11 on: July 18, 2004, 19:01:54 »
    No ei juuri virvelillä ole ainakaan enää tuollaisia "jaksoja" ehkä pienenpänä ja kokemattomampana oli,mutta onkivavalla kalastaessa kyllä karkaa joskus kunnioitettaviakin kalasaaliita :shock: .

VK.

• Guest
    "Karkauspäivät"
    « Reply #12 on: July 18, 2004, 19:20:12 »
    Quote from: Anonymous
    Mistä kalastat ja millä vieheillä kun saat noin kookkaita (tai sitten et saa  :o )

Uistelemalla pääasiassa olen karkuuttanut isoja, myös heittämällä niitä on päässy liikaa :( Kulovedestä ja Kokemäenjoesta olen karkuuttanu kaikki suurimmat kalani. Kilpailuissa lähteny ainakin mitä muistan niin joku 3kg toutain, toi iso hauki ja hyviä kuhia :evil:

Ei vaan voi mitään kun ovat niin vähän kiinni. "vastoinkäymiset kulkevat yleensä laumoissa..."

Timky

• View Profile
    "Karkauspäivät"
    « Reply #13 on: July 18, 2004, 19:53:04 »
    Juu tuleehan noita RAIVOSTUTTAVIA:evil: karkuutuksia silloin tällöin. Pahin oli kun vetelin veljen ja ukin kanssa yhdellä pikku järvellä. (joka on täynnä haukea.) Siiman ja pitkän perukkeen päässä oli 8cm nilsu siinä hetki vedeltiin ja sitten PAM!!! Arviolta 5kg (äkäinen) hauki kävi kimppuun kuin sika limppuun. Hetken ehdin väsytellä kun hauki hyppäsi jo toisen kerran komeasti ilmaan kun se lätsähti veteen ja aloin taas kelaamaan niin ei ollutkaan mitään siiman päässä. Hauki oli vienyt uistimen kumma kyllä ei peruketta. (Oli kai vääntänyt lukon auki tai olin itse unohtanut sen auki.) Mutta kyllä otti päähän:evil: VOI PRKL

Ei tää ehkä nyt niin paha ollu mut pahin mitä mulle on tapahtunu :cry:

center>