Niin rupesin tässä semmoista miettimään, kun yleensä 2 vavalla soutu-uistelua harrastan yksinäni, että mitäs tehdä jos siellä sattuu vaikkapa kumpaankin vapaan kala yhtäaikaa.
Miten yleensä toimitte, eli keskityttekö näppituntumalla suurempaan rauhanhäiritsijään ja otatte ensin sen veneeseen, jonka jälkeen toista rintamaa rauhoittamaan, vaiko miten ? Tapahtuuko paljon karkuutuksia näissä härdelleissä ja entä tilanne, jossa kala tulee ainoastaan toiseen vapaan. Itse olen aina keskittynyt siihen kalavapaan ja antanut toisen uistimen mennä sillä aikaa tyhjänä omia menojaan. Jotkut myös ottavat äkkiä sen tyhjän pois ja vasta sen jälkeen kalan kimppuun.
Itse en ole joutunut kuin yhden rintaman sotaan johtuen lähinnä hauen yrityksestä, mutta nyt kun olisi tarkoitus tosissaan ruveta pikkuvaappuja hinaamaan tavoitteena siika ja ahven, niin voisin kuvitella tällaisenkin tilanteen uhriksi joutuvani.
Mitenkäs te "ammattimiehet" olette tilanteet hoitaneet ? Kaikki muutkin vinkit uistelusta otetaan kiitollisuudella vastaan(toki olen lukenut hienot artikkelit siian uistelusta sekä mökkiuistelusta myös). Käytössä on myös pieni perämoottori, mutta sitä olen käyttänyt lähinnä paikkojen vaihtelussa, kun ei ole vapaa-vaihdetta ja kamat on tosi kaukana lohivermeistä.