Chat

Author Topic: Kalastus ja vaimot/ tyttöystävät  (Read 3666 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vesku

• View Profile
Kalastus ja vaimot/ tyttöystävät
« on: July 15, 2004, 13:33:17 »
Niin veljet:

Mitenkäs se naisväki on suhtautunut harrastukseenne, siitä aiheutuviin välttämättömiin kuluihin sekä siihen käytettyyn aikaan ?

Ovatko nämä tuttuja lausahduksia:
- ..ja taasko sä olet menossa ?
- Ei sieltä kuitenkaan mitään tule.
- ..meillä on sit sauna valmiina puolen tunnin päästä..
- 10e tuollaisesta pienestä puupalasesta, oletko hullu ?!
- siellähän sataa.
- ei  muka ollut rahaa lastenvaatteisiin, mutta uistimiin kyllä näyttää aina riittävän !
- meinasit sitten yksin grillata yöllä, vai ?
- jne, jne, jne.

Niin että minkäslainen tilanne muilla kala- ja saamamiehillä on ? Ovatko vaimot ja tyttöystävät innolla mukana kalassa vai ovatko vastahankaan.

Oma kultani tulee mielihyvin kanssani veneeseen, kun ollaan kahdestaan möökillä ja onkin ollut luottosoutajani uistellessani. Sitten kun ollaan koko perhe mökillä(2 lasta meidän lisäksemme), niin on silloin tällöin kuultu joitain valittuja kommentteja hiipiessäni venerantaa kohti...

Samaten jos olen illalla menossa jonnekin pääkaupunkiseudun rannoille  heittelemään, niin välillä on kannustusta puuttunut, heh.

Noh, itse olen kyllä melkoinen fanaatikko ja kalastaisin joka päivä jos se suinkin olisi mahdollista ja ymmärrän, että rouvalla silloin tällöin pinna meinaa katketa.

Minkälainen tilanne on muilla veljillä ja miksei sisarilla. Mahtaako joukosta löytyä hurjia kalanaisia ?
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

-escorvet-

• Guest
Re: Kalastus ja vaimot/ tyttöystävät
« Reply #1 on: July 15, 2004, 14:38:42 »
heh, tutun kuulosta :lol: vaa kyllä tuolla meikäläisen naisella alkaa viskelee jos ollaan uistelemassa ja ei heti kalahavaintoja :roll:
 no akka asuu nyrkin ja hellan välissä 8)

taos

• View Profile
« Reply #2 on: July 15, 2004, 18:49:45 »
Tosi mukava kalakaveri vaikka saakin enemmän kalaa
Kun hän on mukana. ovat myös eväät paremmat.

willE_

• View Profile
« Reply #3 on: July 15, 2004, 22:38:08 »
kyllähän sitä narinaa kuulee aina.

Venne

• View Profile
« Reply #4 on: July 16, 2004, 08:50:08 »
Kyllähän tuota hellasäröä joskus ennen oli, mutta ei nykyään.
Sen jälkeen kun avovaimoke osti itselleen hevosen, niin sillä ei ole ollut vara sanoa mitään mun kalastuksesta. Itse käy 4-6 iltana viikossa tallilla, jolloin minä toimin lapsenlikana. Jos vielä joskus tulee puhetta, että voisit joskus olla kotona, niin heppa lähtee atrialle samalla sekunnilla.
Aikuisemmin kuulin vielä marmatusta juuri noista kalastusvälineiden hinnasta, mutta yllättäen sekin loppui samalla kun emäntä hevosen laittoi.
Pelkästään tallimaksu tuolla kaakilla on 230e/kk + siihen kaikki nippelit ja nappelit, joita pitää ostaa lähes viikottain.
Meillä emännän harrastus tulee maksaan n.300e/kk = 3600e/vuosi.
Ei taida meikäläisen kalastus tulla ihan yhtä kalliiksi...! Jos tyttöystävänne/vaimonne josku puhuu hevosen laitosta, niin suosittelen tekemään kaiken mahdollisen, että sitä eläintä ei ostettaisi. Itsestä tuli ainakin "yksinhuoltaja" samalla sekunnilla kun heppa tuli perheeseen. =)

...tietenkin on tuossa yksi hyväkin puoli, nykyään ei tarvi investointiehdotusta emännällä hyväksyttää, jos sattuu huomaamaan että tarvii jonkun "tarpeelisen" vekottimen. =)

teksi

• View Profile
« Reply #5 on: July 16, 2004, 23:15:45 »
No meillä on sen verran uusi tilanne, että olen asunut avokin kanssa vasta pari kuukautta yhdessä ja hän on käynyt kerran kanssani uistelemassa (oli kala kiinni) joten totutan pienin askelin kalastukseen (onneksi on 2 vapaa olemassa). Paitsi että on hän ollut muutaman kerran keväällä kanssani harripilikilla ja sai harrin kun annoin hänelle parhaan harrionkeni, sekä on hän ollut kanssani ahvenpilkillä jolloin annoin hänelle parhaan ahvenpilkkini ja sai kalaa, tyytyväisyys oli taattu. Yritän saada hänestä hyvän kalakaverin, koska minäkin kulen koiranäyttelyissä hänen kanssaan, ei siinä mukavaa siellä on, meillä on molemmilla pentukuume, tosin molemmilla omansa, mutta pikkuhiljaa veljet hyvää tulee. En suosittele kerralla mahottomia, sillä he kyllästyvät alta aikayksikön. Oletteko samaa mieltä?
kalastusvehkeitä ei ole koskaan tarpeeksi, on vain vajausta kalustossa

Virveli-veikko.

• View Profile
« Reply #6 on: July 17, 2004, 18:29:22 »
No kerran mulla kävi uistimeen reilu 2kg hauki-muori.
Ei se kalanainen oikeen innoissaaan ollut veneeseeni tulla kun piti airolla sitä päähän lyödä... :lol:
Teksti, jossa on 27 merkkiä.

Mah

• Guest
« Reply #7 on: July 17, 2004, 21:23:46 »
No siis mulla ittellähän ei vielä oo tota ongelmaa että pitää kuunnella eukkojen narinaa, mutta semmonen hauska tapaus näissä meiänkin kalastusporukoissa on ollut että yhdellä kalareissulla Särkisalossa oli kaikilla ukoilla eukot mukana - ''eikä kuulema toista kertaa tule''.

PS. Ja siis toi lausahdus ei kuulunu vaimojen vaan miesten suusta   :)

g-loomis4ever

• View Profile
« Reply #8 on: July 18, 2004, 21:10:19 »
Munkin avokki tykkää käydä kalassa koskella minun mukanani ja on ruvennut opettelemaan perhokalastusta jonkun verran. Ensimmäinen kalareissu sujui niin hyvin että 15min harjoittelun jälkeen avovaimoni sai puolentoista kilon taimenen, että semmosta... mutta ei se innostunut perhokalastuksesta toistasex sen enempää, se tykkää enemmän viskellä uistinta niskalla ja suvannoissa.
Varuste hankinnoista jaksaa kyllä vielä narista... ehdotin itselleni aurinkolaseja merkkiä vision, ja vastaus oli suuri EI.

Rapsutiini

• View Profile
« Reply #9 on: July 18, 2004, 22:24:40 »
No enimmäkseen uistelen yksin (vetouistelua) mutta tänään oli avokki mukana, laiton sille paraammat vieheet vapaan ja kalaa tuli niin että saa pelätä että se tunkee mukaan seuraavallekkin reissulle.(6 haukea ja 2tärppiä) .
nuo  2 karkas isoa kun paneudun avokin kokemusten saantiin ja yritin vain hänen kalat saada veneeseen, omaani nappas joku iso mutta kun haavitin aviokin haukea samaan aikaan , siima sai löysiä ja se karkas, hyvä reissu kaikin puolin, varsinkin avovaimo on hyvällä tuulella ja sai hyvän elämyksen hänkin(johan noita omia onkin tarpeeks)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #11 on: July 19, 2004, 10:18:38 »
Meillä se taitaa mennä niin, että jos ei päästäisi kalalle, niin olisin sen verran kiukkuinen ja levoton kotona, että "olisit menny sinne kalaan, niin ei tuotakaan olis tarttenu kahtoo". :)

Mutta käytännössä kalaan pääsee ilman mielenosoituksia lähes aina. Usein tilanne on se, että jos olen jonnekin tuttuun paikkaan menossa, niin mato-onki alkaa hivuttautua ovea kohden, eli lähtöä alkaa muutkin valmistelemaan. Tai jos kuhaa on menossa uistelemaan, niin kyllä siinä pitää saada vapaa pitää kourassa. Virvelillä heittely ei sen sijaan tunnu maistuvan...  (no johan nyt.. tuo kirjoitus on kuin puhuisi lemmikistään jollain koira-foorumilla. Huvittavan tyylistä tekstiä tuli kirjoitettua).  :roll:
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Palamu

• View Profile
« Reply #12 on: July 19, 2004, 20:47:53 »
Kylläpä se mieluusti mukaan lähtee, ja useimmiten onkin, kun mökkijärvellä kalastellaan. Joelle menen sitten yksin... :roll:
Minä mitää kalaa oo saanu....

center>