Sidontavaha dubbaukseen....

Started by Kala_Jökke, July 21, 2004, 12:01:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kala_Jökke

Elikkä käytättekö dubbauksessa sidontavahaa? Kaikissa perhonsidontakirjoissa sanotaan että sitä pitää käyttää, ei muuten voi dubata...Itse en ole mistään sidontavahaa vielä löytänyt. Hyvin olen saaut dubattua sillai, että pieniä tukkoja kerrallaan vaan kierretään samaan suuntaan ja sitten koukun ympärille....Onko sitä pakko käyttää?Käytättekö te :?:
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

VK.

En käytä. Kostutan vaan sormia niin ei sudi sormet tyhjää materiaalin ympärillä sitä dupatessa :wink:  Mutta oon sitä vahaakin joskus kokeillu ja kyllä sillä se on vähän helpompaa.

Ernesti

Juu, ei siihen mitää vahaa tarvi, kostuttaa vähän vaan sormia.. Ei ne tietenkään liian märät saa olla.

Hota

Onnistuu ilman vahaa kunhan hiukan opettelee.
Vahojen kanssa tulee vain ongelmia.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

Kala_Jökke

juuh, Iso kiitos vastanneille... Siitä ei sitten ilmeisesti ole muutakuin haittaa...Hyvä niin... :D
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

pepe90

mä käytän faijan suksivoidetta..pitoa kai

Deathis

Mä käytän vahatua sidontalankaa.
siiheen saa kiinni dubbingia ilman mitään kostuttamista ym.

Silloin kun ei ole vahattua sidontalankaa,niin laitan sidontaneulalla
lakkaa lankaan.Se on myös tosi hyvä keino.

Exstreme22

En itse käytä vahaa, koska en tarvitse. otan sylkeä sormiin ja duppaan sen lankaan ja langasta runkoon...
:-D

Juho_

Itse teen samallalailla kuin Mycroft.
Eli Sidontaneulalla lakkaa vähän matkaa lankaan ja dubbingit kiinni..
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..