Vastaatko kännykkään kalalla?

Started by kaivo, July 28, 2004, 12:19:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

puolisukeltaja6

Minulla on pahoja kokemuksia puhelimesta kalalla:

Olin kaverini kanssa heittelemässä. Heitin uistimen ja kännykkä alkoi piristä. Vastasin siihen ja en tajunnut, että uistin saattaisi vaikka jäädä pohjaan. Äidin puhelun jälkeen jatkoin kelausta, mutta uistin oli jäänyt pohjaan. Riuhdoimme kaverini kanssa emmekä saaneet sitä irti. Oli niin pimeä, ettemme nähneet, kuka meitä kohti tuli. Hän lähestyi, ja me säikähdimme sen olevan "känniläinen" eli humalainen. Sitten mies rupesi juttelemaan meidän kanssamme, ja kertoi, että joessa on paljon metalliroskaa ja uppotukkeja. Sitten miehelle tuli toinenkin about 65v. mies. Miehet rupattelivat keskenään ja me lähdimme.

Kotona sovimme, että koska äiti oli syyllinen tämän lusikkauistimen pohjaan jäämiseen, hän rahoitti minulle uuden uistimen.

Seuraavan kerran kun olin kalalla, niin kännykkä piippasi tekstiviestiä. Onneksi silloin ei ollut uistin vedessä. Siinä luki:

Soita, kun olet kelannut uistimen vedestä.

Pidän juuri äitiä varten kännykän äänellisellä kalalla, mutta jos joku "ärsyttävä" soittaa, niin en vastaa.

Jooseppi

Quote"Kaunis kesäilta. Kalat tuikkivat tyynellä järvellä, kuikka huutaa jossain kaukana. Soutelet verkalleen rantoja kierrellen, veneen perässä lepattaa vanha tuttu ottiuistin. Kiinni iskee kala, vesi roiskuu ja jännitys pistää pumpun hakkaamaan. Kalastusta parhaimmillaan... Kesken kaiken TASKUSSA ALKAA SOIDA SÄKKIJÄRVEN POLKKA!".

Tämänlaisessa tilanteessa ei tekisi mieli vastata. Tosin puhelimestani ei kuulu säkkijärven polkkaa; pidän puhelintani lähes aina äänettömällä(värinät päällä). Itsellenikin tulee kesäisin n. 70% soitoista juuri kun olen kalalla :evil:  Viime kesänä olin kalassa rauhallisella pikkupurolla ja en saanut yhtään kalaa, kaiken kruunasi se kun onnistuin katkaisemaan perhovapani... Lähdin kävelemään pois ja kaverini soitti. Voitte kuvitella ettei ollut mitkään hyvät fiilikset ja kaiken lisäksi kaverini asia oli tyyliin "Ootko tulos käymää?!" Enpä taida tänään... :D

Pakko pitää puhelinta mukana koska soitan aina kyydin koskelta kotiin tai muuta vastaavaa :)

Monni

Mää pidän kännykän aina mukana kalassa. On se hyvä olla ainakin jos järvellä kalastalee veneestä. Saa ainakin yhteyden jos hätä tulee...
Poltinkoski

tero.ojala

En koskaan vastaa kännyyn onkiessani, jos kahlaa kosken niskalla ja tane
on siiman päässä ei silloin kyllä kiinnosta kuka soittaa! Sama on talvella
pilkitessä sit kun mennään tauolle katsotaan kuka on soittanut( oli sitten
vaimo,pomo tai kalakaveri) yleensä lähden kalaan että saan olla rauhassa
kaikelta kiireeltä!

TERPPA

Salmo

Kyllä käynnykkä mukana kulkee lähes joka reissulla, mutta yleensä repun sivutaskussa värinä (+ toisinaan piippaus) päällä. Itsekään en juuri diggaa soittoäänistä, varsinkaan kalareissulla. Mutta lähinnä "turvavälineenä" se mukana kulkee.

suspi

kännykkä on mukana, mutta se tahtoo jäädä aina autoon. Vastailen sitten kun kerkiän.

Peksim

Kyllä tuo kännykkä aina mukana on ja melko usein myös siihen vastailen, jollei juuri silloin ole jokin "tilanne" menossa, kuten kala tai siimat pohjassa tms.
Siitä on vain tullut tapa laittaa se puhelin taskuun kun kalaan on lähdössä. Eikä niitä puheluita nyt ihan häiriöksi asti ole koskaan kalareissulla tullut...
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

Valmet 412

Kyllä se aina reissussa mukana on mutta jos jotain hommaaja puhelin soi eikä kerkeä vastaamaan, niin soitan takaisin kun kerkeän.
Kyllähän se kauniina ja tyyninä iltoina on hiljaisella...

Kersantti

Mukana on aina, pitää vaan kattua kuka soittaa jos pirisee. Jos porukat soittaa niin toki silloin pitää vastata. mutta jos joku jolla ei tod. näk. ole tärkeää asiaa niin antaa sitten soida  :)

Walde

Jos olen mökillä ja kalastelen jossakin lähikaislikon tuntumassa kännykä saa mielellään jäädä mökille.
Jos taas lähen vähän kauemmas ni kännykkä on mukana silloinkin useinmiten repussa.

Ps. miten usenmiten kirjotetaan aika vaikee sana. :D

Korallikala

QuotePs. miten usenmiten kirjotetaan aika vaikee sana.

Eiköhän se kirjoteta useimmiten... Ainakin minä kirjoittaisin näin  :roll:

puolisukeltaja6

Quote from: fisutyttö-90
QuotePs. miten usenmiten kirjotetaan aika vaikee sana.

Eiköhän se kirjoteta useimmiten... Ainakin minä kirjoittaisin näin  :roll:

Joo, arvelisin.

daiwa2

Kännykkä on aina mukana olin sitten missä tahansa mutta yleensä äänettömällä.Kalassa se on aina mukana mutta "hands freen"kera ja automaattivastauksella.Sain joku vuosi sitten kun isseellä meni hermot kun ei saanut mua koskaan kiinni kun olin kalas ja en jaksanut vastata.

Pari vuosi sitten olin vetämäs uistinta siian toivossa lappajärvellä.Soutelin siinä hissukseni ja joku soitti numerottomalla.No ajattelin sitten vastata kun ei ollut mitään tärkeää menossa.Ja siellähän oli joku älypää VLP:stä joka rupes siinä kysylemään voiko ne pistää mun numeron puhelin luotteloon.Sanoin että mikäs siinä ja samalla hetkellä otti kala kiinni.Vapa ei ollut tietenkään missään telinees kiinni ja se meinas lähteä siian mukana.No mä kurotin sen verran että sain siitä vavasta kiinni ja samalla hetkellä multa tippu kännykkä veneen pohjalle jossa oli vähän vettä.Kännykän korjaus olis tullut maksamaan reilu 100 euroa.Ei ollu kun reilun kahdenviikon vanha kännykkä.Ja kaiken huippu oli että siikakin pääsi aivan veneen vierellä irti.Sillä reissulla ei sitten muita tärppejä tullutkaan.Ei muuten tullutkaan mun numeroa puhelinluotteloon kun soittivat joku viikko myöhemmin ja kysyivät että oonko 18 vuotias.Kerroin niille sitten että niitten takia mulla meni kännykkä vaihtoon.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Kala_Osku

Kyllä se mukana aina on ja äänet päällä, koska yleensä soittaja on äiti ja jos ei vastaa ni siltä mennee hermot.
XIITOMGLOL

Anonymous

Pidän juuri äitiä varten kännykän äänellisellä kalalla

Sepä hyvä

Masakeri

Yleensä laitan äänettömälle ja jätän autoon.soittelen sitten takasin päin kun lopetan kalastamisen.
Ken koskea kapsahtaa se lovelle lopsahtaa.;)

JuQ

minulla aina kännykkä sammuu joten en vast :twisted: aa
-juQ-!
<º)))))))<

Erä-Jorma

EN ku menee hermot aina ku on kala kiinni nii  puhelin soi!!!
Ville P

Kala-Harri

Ehdottomasti kannattaa vastata. Viime kesänä lohensoudussa soi kännykkä ja kesken puhelun otti lohi kiinni. Känny veneen lattialle ja kalaa väsyttelemään. Kaveri sai vielä viihdeohjelman siinä sivussa, kun ei sulkenut puhelinta. Muutama viikko tästä ja taas känny soi. Kesken puhelun jälleen lohi kiinni.
Pilkillä sama juttu. Useita kirjolohia tullut kun luuri on ollut korvalla. Matikkapilkillä puhuin kännyyn (nyt oli korvanappi) kun ravakampi made iski. Siinä juttelin ja kolmeen henkeen yritettiin saada made reikään. Niin se tuli ja puhelu jatkui.

Kun lähden kalaan, odotan oikein että joku soittaisi. Se ei toimi jos samalla jäällä oleva kaveri soittaa.  Sitäkin koetettiin kun matikat eivät liikkuneet. Kyllä se puhelu pitää tulla kauempaa ja soittajan oltava tietämätön että mies on pilkillä. Silloin tulee kalaa.

HalDi

Aika hauska sattuma! Samaan tapaan, kun mun kaveri aina soitti kesken vastatuuleensoutamisen... Siimat sotkuun... Enpä osannu ajatella positiivisesti tuota, olis saattanu tietysti käänttyä eduksiki. Usko vaan tuohon seikkaan edelleen, niin kalaa ainakin nousee!
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

TTNN

Ainahan vaihtoehtona pirinälle on jokin luontoon sopiva ääni, kuten lokin kirkuna tai muu linnunääni. Tosin välillä sattaa olla vaikeaa tietää soiko puhelin vai oikea lokkiko siellä huutelee...

taos

Kyllä. (useinmiten)

jättihaukimanniskan

mukana se on ja äänet pääl mut painan vain puhelun pois ja soitan kun aika on parempi
Hauki o kala,keso o raejuusto

Kersantti

Nykyään ku on kännykät niin siihen on sitte pakko vastata jos kotiväki soittaa, muuten huolestuvat. Toisin oli ennen  :cry:

Eräjormat

olin uistelemeassa yhessä aika kivikkoisessa paikassa mutta tiesin reitin siitä kivikon läpi(hyvin syö hauki siellä) sit puhelin rupessoimaan vastasin ja yht äkkiä rysähti!! No siinä oli vene karilla. soittaja oli äiti ja se kysy että otinko liivit mukaan :x
SaaMamiES!!! :wink:

käy reenistä ku vetää kalaa sen minkä jaksaa...

Rapalapa

pakkohan siihen on vastata..
jos ei vastaa ja soittajana on äiti joka kyselee miten on kalaa tullu ja olenhan varovainen, äitihän saa hirveen hätäkohtauksen jos oma lapsi onkin kaatunut virtaavaan veteen ja hukkunut :|

perza

Kyllä kännykkä on aina mukana, tosin en kovinkaan usein siihen vastaa(ei kerkeä vastaamaan!) Sitten kun olen saanut jonkin ison kalan ni voi vaikka kehua kaverille kuinka ison kalan sain.  :-D
Mutta tarkemmin kun ajattelee ni kyllä se kännykkä kannattaa ottaa mukaan, jos esim moottori leviää keskellä isoa selkää. Sillä voi sitten soittaa apua paikalle.
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

esal

Yleensä känny on mukana(ellei unohdu) mutta äänettömällä ja tärinällä vaikka sitä ei aina tunne. Koska kännykkä on repussa tai jossain muussa kassissa.

Pete

Kolme kännykkää koskeen pudottaneena pidän sitä nykyään äänettömällä. Kyllä sitten tauolla kerkee soittelemaan jos tarve on. Vapaa-aikaakin täytyy olla...

Himopilkkijä89

Harvoimpa mulle kukaan soittaa kun olen kalassa, joskus on ja olen tympääntyneenä vastannut, ja useimmiten siellä on kysytty missä oikein olet, no pilkillä tietenkin. Kisoissa kännykkä tietenkin on äänettömällä. :wink: