Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kuinka moni kalastaa Jerkeillä ?

Started by jetdirect, August 22, 2004, 08:44:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jetdirect

Kinka moni kalastaa jerkeillä ? Ja kuinka aloititte sen ? Ise katsoin hauen heittokalastus-videon ja innostuin tästä kalastus muodosta! :P

Anonymous

Noh.. kalastan jerkeillä kyllä mutta koskikalastan myös.
En muista kuinka aloitin mutta ennätys jerk saalis on vain 4,2 kg
Mitattu rapalan digitaali vaa`alla

jaba88

No mä olen tehnyt itse nyt viittä vaille valmiiksi pari jerkkiä,painoa     n.50g-100g ja haukea olisi tarkoitus pyytää,kunhan pääsisi mökille veden äärelle,sitten alkaa mun jerkkaus "ura" :D...

Taitaa olla vielä aika harvinaista tuo jerkkaus ja vähän kokeneemman kalamiehen hommaa...

Ps:sain myös kipinäni jerkkaus ohjelmasta (kireitä siimoja).

heikinheimoh

Minä en näe tai tunne siinä mitään haasteelista kaikki perus kikat opii suhtkoot nopeasti.

jaba88

heikinheimoh:ÄH!tarkoitin sitä että "oikea oppisesti" tuo jerkki kalastus tapahtuu hyrräkelalla ja aloittelijathan eivät yleensä heittele hyrrä kelalla joten tuo on hieman kokeneempien kalamiesten hommaa...VAI?

Enkä myös tiedä ketään joka olisi aloittanut kalastus harrastuksen jerkkaamalla...

Menipä taas jossain määrin perssiilleen tämä keskustelu mutta ei voi enää mitn. .

`Heikinheimo

minä en ollut käyttänyt hyrää oikeastaan koskaan ennen eika harakan-pesiä ole syntynyt kuin suunileen 5 eikä koskaan ole ollut selvitettämättämissä.

jaba88

`Heikinheimo:Joo,mutta oliko ensimmäinen kelasi muka hyrräkela?
siis se jolla opettelit heittämään?
Ja kun osasit heittaa niin kuinka kauan sulla meni kun heittelit eka kerran hyrrällä?veikkaan että et ihan samantien ottanut dööriä käteen ja alkanut jerkkaamaan,VAI?

Petri

Itse kokeilin jerkkausta ensimmäisen kerran n. 3 viikkoa sitten, tosin välineet eivät olleet ihan oikeat jerkkivälineet vaan tavalliset  2-luokan välineet ja vieheenä kuusamon puukala, joka taitaa olla kaikkien "jerkkien" äiti. Tehokkuus yllätti minut kyllä täysin kun kaikki muut viheet pyytivät tyhjää niin ainoat kalat ja kalakontaktit tulivat puukalaan. Joskus tulee varmaan ostettua ihan oikeat välineet.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

TIIMU

Siis kertokaa sen videon/ohjelman nimi mistä näitte jerkkausta ekan kerran. Mä en ole muutaku lukenu aiheesta enkä ainakaan silllon innostunut.

jaba88

Sanoin jo sen ohjelman nimen...
Kireitä siimoja joita tuli tänä vuonna uusintana.
Siinä ne jerkkasi jossakin rämeellä haukia etelä-ruotsissa.

Perkule kun olisi nuita kalastus ohjelmia enemmänkin ja yhtä laadukkaita kun tuo kireitä siimoja,nekin jaksot on muistaa kohta ulkoa...

Harri_83

Niin ne on Ruotsalaiset etevempiä tekemään noita kalastusohjelmiakin, suomalaisten ohjelmat on aivan hanurista!

jaba88

Ja vaikuttaa siltä että suomalaiset eivät uskalla satsata paljoa pa*kaakaan tehdessään kalastusohjelmaa toisin kun nuo ruottalaiset siinä kireitä siimoja ohjelmassa matkustelivat jossain kalliovuorilla perhostelemassa ja egyptissä heittelemässä niilinahventa 8) .

jimbo

[offtopic]
Hyvistä kalastusvideoista puhuttaessa on pakko mainita esim. Nu nappar det -dvd. Filmi on ruotsalaista laatua ja juontajina veljekset Ronny ja Robban. On oikeasti mielenkiintoista katseltavaa.
Jotenkin suomalaiset kalastus videot (mitä itse olen nähnyt ja niitä on kyllä monta) vaikuttaa niin köyhiltä ja teennäisiltä. Yleensä ohjelman juontajakin tuntuu unohtavan, että katsojaa voisi kiinnostaa itse kalastus, eikä pitkäpiimäinen teorian jankkaaminen. Toki teoriaa pitää olla myös rutkasti mukana, mutta tosimies voi selvittää teoriaa katsojille samalla kun siiman päässä on esim. 15kg:n hauki ja itse kalastus on täydessä vauhdissa.

Salmo

http://www.tampereenkalastusvaline.fi/

Tuossa etusivulla on lyhyt, mielestäni varsin mainion oloinen pätkä jerkkauksesta. "Coming up on DVD" viittaa siihen, että pojat olisivat tekemässä pidempääkin filmiä.

jaba88

Kannattaísi todellakin tehdä jerkkauksesta artikkeli,kun ei näyttänyt vieläkään sellaista olevan.

Anonymous

ON muute "Gäddfeber jerkbait fiske efter storgäddan" on aika helmi mutta ei siitä mitään oikein opi jos on harrastanut jerkkausta edes yhden kauden. Muute jerkkauksesta löytyy ihan mielettömästa www.muskyshop.com tai www.fiskesnack.com foorumeista löytyy ihan ällytömästi.