Chat

Author Topic: Kireät verkot ????  (Read 4486 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
Kireät verkot ????
« on: September 02, 2004, 10:55:47 »
Onko kellään kokemusta että lasketut verkot olis jäänyt liian kireälle ja kalat eivät ui siihen? Eli minulla on 4 kpl verkkoa solmittu yhteen jotka ovat saavissa, ja lasken verkot peruttaamalla venettä ja verkot juoksee suoraan saavista veteen. Tämä on erittäin kätevää kun yksin laittaa verkkoja veteen. Verkkojen lasku kestää vain pari minuuttia ja ylösototssa otan sekä ylä- että alapaulan ja vedän suoraan saaviin. Eli onko kellään kokemusta tästä

vvvvvvvvvvvvvvvvvvv

• Guest
Kireät verkot ????
« Reply #1 on: September 02, 2004, 15:05:33 »
Mitä enemmän verkkoja pidät samassa jatassa niin sitä kireämpi jata on. Laske verkot hieman nopeammin kuin mitä vene etenee, niin jäävät löysälle. Löysä verkko pyytää sata kertaa paremmin kuin kireä. Itse pidän vain 2 verkkoa/jata.

Veljmies

• View Profile
    • Email
Kireät verkot ????
« Reply #2 on: September 02, 2004, 20:52:57 »
Käytän tasan samanlaista tapaa laskea verkot yksinäni. Todella kätevää, mutta minäkin epäilen verkkojen kireyden pienentävän saalista. Muikkuja kyllä tulee, mutta suuret kalat eivät verkkoihini tartu.  Ratkaisuksi olen ajatellut riimuttaa verkkoni, jolloin ne pysyvät ainakin pystysuunnassa löysänä.

MRI

• View Profile
Kireät verkot ????
« Reply #3 on: September 07, 2004, 10:23:21 »
Ainahan ne verkot jää kireälle,  kun laskee yksin saavista tuulen mukana. En usko sen vaikuttavan paljoa pohjassa kulkevan kuhan ja ahvenen kalantuloon, sillä pitempi alapaula tekee verkon alaosaan joka tapauksessa löysää. Asiaa voi tietenkin auttaa paulottamalla alapaulan ylipitkäksi. Pintaverkot olisi tietysti hyvä saada löysälle taimenelle, siialle ja lohelle, mutta useimmiten tuuli ja virtaukset kuitenkin ne kiristää, varsinkin, jos ei ole mahdollista jättää toista päätä ankkuroimatta.

center>