Chat

Author Topic: ookko laskenu monta haukea oot saanu tänä vuonna virvelillä  (Read 9832 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tome

• Guest
mää oon saanu 108

TIIMU

• MSN Messenger - teemu_alho@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
ookko laskenu monta haukea oot saanu tänä vuonna virvelillä
« Reply #1 on: September 19, 2004, 15:18:38 »
En oo laskenu mutta aikapaljon :)

K0lkkaaja

• View Profile
« Reply #2 on: September 19, 2004, 21:03:09 »
Kolme.

Koko kesänä en kalassa kerinnyt käydä. Jos nyt syksyllä kerkeis muutaman kerran.

jaba88

• Guest
« Reply #3 on: September 20, 2004, 07:22:07 »
No jäi hauen kalastus vähemmälle tänä kesänä muiden kalojen kuten ahvenen,taimenen ja kirjolohen takia,
mutta yksikään hauki mitä sain ei ollut sattumahauki,tai miten sen nyt ottaa kun 1meppsiin iskee 2,5kg hauki 8) ,mutta haukia tuli n. 15kpl joka on melko hyvä määrä kun jäi valikoivaan hauen kalastukseen niinkin vähän aikaa.

VK.

• Guest
« Reply #4 on: September 20, 2004, 14:54:19 »
Tähän mennessä ainakin 175. Ois varmaan tullu tuplamäärä jos ois pelkästään haukeen keskittyny, mutta lohikalat vei toooodella suuren osan kalastusajasta.

Reaper

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: September 20, 2004, 15:35:39 »
Oma tulokseni on kaikkein huonoin ikinä, varmasti jäi nyt alle 40, vähäisen kalastuksen takia... Taisin käydä koko kesän aikaan 5 kertaa uistelemassa. Viime vuonna tulos taisi olla tuo 5 kertaisena...
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

VI

• Guest
« Reply #6 on: September 20, 2004, 15:50:12 »
Huonosti tullut haukee tänä vuonna, ehkä joku 50-70kpl.
Kalassa tuli käytyä kuitenkin aika usein.
Ja perholla tullut ainakin  puolet.  :lol:

--PROFESSOR--i

• MSN Messenger - Zamppa_10@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #7 on: September 20, 2004, 18:53:46 »
Kesä on mennyt todella huonosti kalojen suhteen, koska sain virvelillä VAIN 5 haukea, sillä ahvenia ja tammukoita ongiessa meni suurin osa ajasta heh, heh :wink: .
MADE in Finland...

matiaz

• MSN Messenger - matiaz_69@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: September 21, 2004, 20:36:29 »
Kaks kertaa viskoin haukea tänä vuonna virvelillä: Kummallakin kerralla koskessa harvennus mielessä :lol: !

Niitä oli Heijostenkoskien suvannot ja Riekonkosken loppuliuku aivan täynnä, oiskohan tullu jotain 35-45 LimaTubea noilla kahdella reissulla! Ja kaks niistä oli noin 5kg... :lol:! Toinen isomus, joka tuli Riekolta, päästettiin takas, mutta vietiin se eka kilometrin päähän sinne järvelle.

Kyllä pappa tykkäs ku sille aina kalaa kuskasin...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

l0hi

• View Profile
« Reply #9 on: September 21, 2004, 21:37:42 »
no luulen että ainakin 900haukea on tullut tänä vuona ylös, mutta paha vielä sanoa, koska parhaat ajat vielä edessä.

kaivo

• Guest
« Reply #10 on: September 22, 2004, 12:27:00 »
Omalla kohdallani kulunut kausi on ollut hauen suhteen varmaan kehnoin kymmeneen vuoteen. Kalapäiväkirjaa ei ole tässä juuri käsillä, mutta muistaakseni haukisaalis on jäänyt n. 30 kappaleeseen, suurin 2,16 kg. Osittain heikkoa saaliskertymää voi selittää mm. kalapaikkojen puutteella, esim. Oulujoen vesi on ollut jo pitkään niin korkealla ettei rannalta kalastavalla ole käytännössä mahdollisuuksia tulvan ja rajun virtaaman takia. Järvipaikat taas ovat osittain rehevöityneet kesän edetessä tukkoon. Myös syönti tuntuu olleen ainakin Oulun seudulla tänä kesänä tavallista heikompaa, sateisten säiden vika?

mike2

• Guest
« Reply #11 on: September 22, 2004, 12:38:55 »
Quote from: l0hi
no luulen että ainakin 900haukea on tullut tänä vuona ylös, mutta paha vielä sanoa, koska parhaat ajat vielä edessä.

Ihan hyvin päivää kohden eli noin 4. TUskin joka päivä olet ollut kalassa tai edes joka toinen tänä vuonna (talvi mukaanluettuna) eli joka reissu olisit saanut kymmenkunta haukea. Hyvät on kala(hauki)vedet sulla.. :roll:

l0hi

• View Profile
« Reply #12 on: September 27, 2004, 20:11:44 »
Quote from: mike2
Quote from: l0hi

Ihan hyvin päivää kohden eli noin 4. TUskin joka päivä olet ollut kalassa tai edes joka toinen tänä vuonna (talvi mukaanluettuna) eli joka reissu olisit saanut kymmenkunta haukea. Hyvät on kala(hauki)vedet sulla.. :roll:

No saaliini ei varmasti ole vielä kova verrattuna muihin täällä suunnalla kalastaviin esimerkiksi www.sillinkumahdus.net tyypit saivat 150haukea viikonlopussa..

Käyn noin joka toinen päivä kalassa, joten voit päätellä siitä ja kalastan virvelillä haukea myös talvet..

Onko vielä jotain epäselvää?

jaba88

• Guest
« Reply #13 on: September 28, 2004, 18:20:21 »
l0hi:niin varmaan jos vetää 20 vavalla ja plaanarilla ja muilla keinoilla kuten verkoilla ym. vehkeillä,millä olet itse kalasi saanut,kaikki heittäen?

Arza

• View Profile
    • perza-vaaput
    • Email
« Reply #14 on: September 28, 2004, 20:32:06 »
haukia  90kpl ja ahvenia oisko 150kpl  (N.200g pienimmät) mutta haukien lasku ei taida pitää paikkaansa ku alotin laskun vasta kesäkuun puolessavälissä että on niitä tullu reilusti yli sata. mutta siitä lähtien 90kpl ja suurin on ollu 4.5kg hauki

l0hi

• View Profile
« Reply #15 on: September 28, 2004, 22:48:45 »
Quote from: jaba88
l0hi:niin varmaan jos vetää 20 vavalla ja plaanarilla ja muilla keinoilla kuten verkoilla ym. vehkeillä,millä olet itse kalasi saanut,kaikki heittäen?

Olen saaanut kaikki joko vetämällä 2vavalla (pienen osan) ja loput virvelillä..

Jos olet sivujamme seurannut niin meillä on 300hauen tavoite ens kuusta uuteenvuoteen

Arza

• View Profile
    • perza-vaaput
    • Email
« Reply #16 on: September 29, 2004, 12:13:22 »
korjaus: olen saanu noi hauet ja ahvenet heittelemällä en ole laskenu tohon tilastoon uisteluhaukia ollenkaan.:)

marabou

• Guest
« Reply #17 on: September 29, 2004, 19:46:56 »
Nyt tuli kyllä enkat tänä vuonna jopa 1 hauki :wink:

Johtuen pelkästään siitä etten virvelöinyt just ollenkaan, ja sit kun virveloin olin kalalla korkeintaan 30 min :(

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #18 on: September 29, 2004, 20:18:08 »
Onko sillä merkitystä kuinka monta haukea on saanut ?

Onko se kovin kalamies joka on saanut eniten haukia ?

Pitäisikö kokonaan lopettaa muu kalastus ja kalastaa vain haukia ?

Saako harrastaa C&R-kalastusta niiden haukien kanssa ?

Lasketaanko kaikilla kalastusmenetelmillä saadut hauet ?

En itse laske saamiani hauki, mutta on niitä tullut, riittävästi.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #19 on: September 29, 2004, 21:02:55 »
Mielenkiintoisempaa dataa tulisi sitten, kun suhteutettaisin tuo haukimäärä käytettyyn aikayksikköön. Itselläni se on tänä vuonna 1.22 haukea tunnissa. Tuokaan ei lopunperin kerro mitään kalastajan taidoista, vaan lähinnä haukitiheydestä siinä vesistössä, mistä kalastus pääasiassa tapahtuu. Ja JOS ilmoitat tässä threadissa vastaavan lukeman, sen pitää olla fakta eikä mikään "no kyllä minä ainakin 3 haukea sain tunnissa".
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #20 on: September 29, 2004, 21:17:22 »
Siksi kirjoitin henkilökohtaisen mielipiteeni että riittävästi. Mikä sitten kenelläkin on riittävästi on jokaisen omassa harkinnassa.
Enemmän satsaan laatuun kuin johonkin määrään.

Mutta onhan täällä kovempia kalamiehiä jotka saavat satamäärin haukia ym. muuta kalaa. Kalastuksen laadusta en sitten tiedä.

Anonymous

• Guest
« Reply #21 on: September 30, 2004, 11:59:06 »
Quote from: Pete
Siksi kirjoitin henkilökohtaisen mielipiteeni että riittävästi. Mikä sitten kenelläkin on riittävästi on jokaisen omassa harkinnassa.

Mutta onhan täällä kovempia kalamiehiä jotka saavat satamäärin haukia ym. muuta kalaa. Kalastuksen laadusta en sitten tiedä.

Toivottavasti et tarkoittanut minun vastaustani kyseiseen keskusteluun, tietysti voin olla väärässä, mutta miten ulkopuolinen kalastaja pystyy edes kyseenalaistamaan muiden kalastajien saaman laadukkuuden kalastuksesta..

Ja jos tuolla kommentillasi "onhan täällä kovempiakin kalastajia" tarkoitit minuun ja saamani haukimäärän, niin voisin sanoa sen verran, että en olisi kyseistä summaa maininnut, jos A. sitä ei olisi aiheessa kysytty ja
B. ajattelin, että aiheen tekijää kiinnostaa, koska hän sitä kysyi, joten en voinut olla vastaamatta..

Laadusta vielä sen verran, että tuli tuossa mieleen kalareissu Procyonin kanssa ja ei se tainnut kenenkään mielestä olla naama irvessä metsästystä?

Ja vielä korostan juuri tuota Procyonin mainitsemaa seikkaa montako haukea tunnissa..Itse olen ainakin yleensä vähintään 5tuntia kalassa, kun sinne satun lähtemään noin joka toinen päivä eli on aika turha kyseenalaistaa toisen saamia saalismääriä ilman perusteita, eikä päätelmä jossa itse kalastaa 5kertaa kesässä ja saa 10haukea välttämättä päde toisen kohdalla joka kalastaa lähes koko vuoden ja joka toinen päivä, vai?

Ja tuo haukien laskeminen on mulla aika suurpiirteistä, en todellakaan laskea kaikkia haukia, enkä mene kalaan laskemaan haukia, mutta mielestäni se on hauskaa muistella kuinka oli 20 pakkasta ja kädet kohmeessa ja silti tuli kuitenkin noin 14 haukea, vaikka ei eteensäö nähnyt..

l0hi

• View Profile
« Reply #22 on: September 30, 2004, 12:05:43 »
ps. tuo teksti on mun kirjoittama, mutta nettisekoilujen takia ei ole mun nimissä..

Demee

• MSN Messenger - DeemeeD@msn.com
    • View Profile
« Reply #23 on: September 30, 2004, 21:01:05 »
Pielisestä ei kyllä tullut kunnollisia haukia koko kesänä, mutta pieniä alle 1,5kg haukia jonkun verran. Aiempina vuosina on tullut paljon paremmin, mutta ei voi mitään kun ei tule : (
- Ei sitä mitään saa jos ei yritä mitään -

Anonymous

• Guest
« Reply #24 on: October 02, 2004, 19:52:31 »
On kyllä ollut surkein vuosi kalastuksen suhteen täälläkin,en kyllä muista että olis näin vähän kalaa tullut.Viime vuonna saalis määrä oli haukien suhteen suunnilleen 300kpl.ja siis kalasten mökillä viikonloppuisin mutta välillä täällä etelässäkin,tänä vuonna oli ihan samat uistimet/lipat/vaaput/sää/järvi jne jne jne  ja saldo jäi varmasti 10-20 kalaan,siis mukaanlukien heittelyt ja vetämiset.Oliskin kiva tietää syytä tuohon...

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #25 on: October 02, 2004, 22:40:08 »
Quote from: Anonymous
Quote from: Pete

Toivottavasti et tarkoittanut minun vastaustani kyseiseen keskusteluun, tietysti voin olla väärässä, mutta miten ulkopuolinen kalastaja pystyy edes kyseenalaistamaan muiden kalastajien saaman laadukkuuden kalastuksesta..

Ja jos tuolla kommentillasi "onhan täällä kovempiakin kalastajia" tarkoitit minuun ja saamani haukimäärän, niin voisin sanoa sen verran, että en olisi kyseistä summaa maininnut, jos A. sitä ei olisi aiheessa kysytty ja
B. ajattelin, että aiheen tekijää kiinnostaa, koska hän sitä kysyi, joten en voinut olla vastaamatta..

Laadusta vielä sen verran, että tuli tuossa mieleen kalareissu Procyonin kanssa ja ei se tainnut kenenkään mielestä olla naama irvessä metsästystä?

Ja vielä korostan juuri tuota Procyonin mainitsemaa seikkaa montako haukea tunnissa..Itse olen ainakin yleensä vähintään 5tuntia kalassa, kun sinne satun lähtemään noin joka toinen päivä eli on aika turha kyseenalaistaa toisen saamia saalismääriä ilman perusteita, eikä päätelmä jossa itse kalastaa 5kertaa kesässä ja saa 10haukea välttämättä päde toisen kohdalla joka kalastaa lähes koko vuoden ja joka toinen päivä, vai?

Ja tuo haukien laskeminen on mulla aika suurpiirteistä, en todellakaan laskea kaikkia haukia, enkä mene kalaan laskemaan haukia, mutta mielestäni se on hauskaa muistella kuinka oli 20 pakkasta ja kädet kohmeessa ja silti tuli kuitenkin noin 14 haukea, vaikka ei eteensäö nähnyt..

Ei henkilökohtaisesti edelleenkään kiinnosta !

kalastaja86

• Catch&Release
    • MSN Messenger - janlahti86@luukku.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #26 on: November 25, 2004, 12:15:51 »
Tää on aivan järjetön keskustelu. Ei mua kiinnosta kenekään hauen määrät mitä ne saa. Mutta lohi kyllä liiottelee 900 haukea vuodessa vois sanoa että täyttä kusetusta. Itse en kehu haukimäärilläni koska ne ovat tosi pienet johtuen vesistön pienuudesta missä kalastan. Eniten olen saanut vuodessa ehkä 50 haukea. Mutta pidän arvossa viime vuotta en tätä vuotta koska ollut tosi huono koska sain silloin suurimman haukeni voin senkin mainita se ei ole mikään suuri isomus 7kg. Tää on vaan mun mielipide
Just a Fishing Man....

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #27 on: November 25, 2004, 13:58:46 »
Mutta lohi kyllä liiottelee 900 haukea vuodessa vois sanoa että täyttä kusetusta

l0hen tuntien en yhtään epäile, etteikö tuo ilmoitettu haukimäärä olisi mahdollinen...
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

mikke.l

• View Profile
    • Kalapäiväkirja
« Reply #28 on: November 25, 2004, 16:13:37 »
Yli 50 haukee

Kalaboi

• View Profile
« Reply #29 on: November 26, 2004, 17:05:21 »
en oo pääsy kalaa mutta ehkä joku 11. olisi huomattavasti enemmän jos mullakin tulisi tilaisuus käydä kalassa useammin.

center>