Millä pilkeillä kuhaa?

Started by Anonymous, January 19, 2003, 17:23:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Millä pilkeillä saa kuhaa? Minä kalastan Espoon pitkäjärvellä enkä ole saanu yhtään kuhaa talvella. Olen kalastanut samoista paikoista joista olen kesällä saanu kuhaa. Olen kokeillut jigejä,pieniä tasapainoja,lusikoita,syöttikalaa, kertokaa millä te ootte saanu kuhaa?

Edit: Otsikkoa muutettu ja  lisätty kysymysmerkkejä yms.

Anonymous

en ole ite vielä päässyt kokeilemaan, mutta sanovat että isolla pystypilkillä missä on perässä ketju jonka päässä on värikäs kolmihaara koukku. ;)

jouskari

pystypilkki jossa ketjun päässä värikoukku. kerran sain vihdin kirkkojärvellä 4 kuhaa 30min.
voihan vessan oven kahva.

riinu

:D Olen saanut kuhaa pystypilkillä, jossa on silmäsyötti ja ja tasurilla joka on varustettu pitkällä värikoukulla. Ei oikeastaan ole eroa, kummallakin samanlailla tulee.
Kalaa kalaa kalaa kalaa.....

willow

Mä olen pääsääntöisesti kalastanut kuhaa pilkillä näin "kevään korvalla".. Parhaita paikkoja järvellä jossa kalastan ovat syvän päällä sekä yksi pakka josta usein tulee hyvin myös isoja ahvenia..

Niihin pilkkeihin.. Yleensä uitan joko isokokoista Nautilusta värikkäällä kolmihaarakoukulla, isoa Hopeasiipeä värikoukulla tai sitten Nils Masterin tasapainolla..

Kalastus se on mikä kannattaa
Oli miten oli, mutta kyllä näin on

Anonymous

En mikään pilkkimisen ammatilainen ole, mutta tänä talvena on tullut käytyä lähes viikottain pilkillä. Turun saaristosta, Taivassalossta, tarkemmin hakkeenpäästä on tullut elämäni ensimmäiset 5 kuhaa. Suurin huimat 670g  :) Aseena on lähes poikkeuksetta ollut sellanen vihreä noin 5cm tasapaino, jonka keskikoukkuun liitetään tietysti vastapilkityn ahvenen tuore silmä. Pieniä on kuhat olleet, mutta onnex sieltä saa hyvän kokoisia ahveniakin  :)

Eräjorma

On Kouvolan lähellä mitään hyviä kuhanpilkintä paikkoja.

Mepps

Ite kalastelisin jollakin 5-8cm, kupari/hopea-värisellä pystypilkillä, johon laittasin "papukaija"-värisen kokoa 10-12 olevan värikoukun. Tarkotatko muuten Lähdenrannassa vai Nuuksiossa sijaitsevaa Pitkäjärveä? Ite asustelen ainaski ihan ensiksi mainitun järven lähistössä. Muista muuten uittaa pilkkejäsi tiheällä, paikallaan värisevällää nypytyksellä. Toki jonkun korkeammankin noston voit aina väliin heittää.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Anonymous

eilen tuli eka pilkki kuha nilsun tasapainolla

kalastara

;)Vanhassa vara parempi, joten isoin Nautilus kup/hop ja iso kotkankynsikoukku väripallukalla ja silmällä lisättynä on ollut ainakin Espoo merialueella usein hyvä valinta koska myös jos isoja ahvenia on paikalla niin saat niitä sitten samalla syvänteiden reunoilta.