Pitkäkoski, Ruutinkoski ja niskalankoski???

Started by Anonymous, October 10, 2002, 12:52:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Kokemuksia näiltä kyseisiltä koskilta???

Taimenia? Kirrejä? Ottiperhoja...

sen sellasta.

Ite en oo saanut jallitettua kun lukuisia taimenia
kokoluokkaa 25-35cm.

Taimenhan on rauhoitettu mutta kaikki ovatkin hyvin nätisti ja onnistuneesti palautettu koskeen potkimaan.

Acksonn

No henk.koht en oo paljoa Vantskilla kerinnyt kalastelemaan, mutta vähän kuitenkin.
Toi Pitkäkoski on noista niinkuin saalisvarmin, suuresti juuri noiden kirjolohien ansiosta. Vaikka itse en ookkaan mitään saanut, niin kaverit jotka ennen kalasteli Vantskilla harvasen päivä, kertoi saaneensa ihan hyvin just noita kirjolohia ja erityisesti Pitkäkoskesta. Ja onhan se tollalailla pituudeltaankin aika omaa luokkaa. Turpia ja kirrejä on mm. siinä niskalla kuulemma aika hyvin.
Niskalankoskella oon ollut kerran ja silloinkin mulla tärppäs 10minuutin jälkeen sellanen n1,5-2kg taimen, joka tosin ois voinu kirrekin olla. Ylös se ei sitten kuitenkaan suostunut tulemaan. Mutta noin muuten juuri Niskalankoski on mun mielestä ottavimman näkönen. Ihan jees itse koski ja se loppuliuku on herkkua!
Ruutinkoskessa on vissiin aika huonosti paikallista kalaa, mutta niitä kirrejä aina ilmaantuu. Yläpuolella haukea ja särkikalaa, kuten kai allakin. Se Ruutinkosken loppuvirta on aika hyvä paikka nousukaloille, sieltä on aika moni yhyttänyt niitä. Noin muuten se on aika salettia toutain ja kirre mestaa, niitä siellä polskii aika paljon ja käy pinnassa. Siitä en tiedä kuinka hyvin ovat saaneet.
Nää nyt oli enemmän tälläsiä veikkauksia huhupuheiden pohjalta, eipä nää varmaan paljoa auttaneet.

Anonymous

vantaankoski on parempi paikka sielt tulee kirjoo ja harii ja pienii taimenii mut pitkäkoskelt on tullu lohiaki. mee vantaankosken padon kohalle siit tulee kalaa

Anonymous

mä en noist perhoist paljoo tiedä mut sellane joku heinäsirkannäkönen upoova perho on hiton hyvä kirrelle joku äijjä sai sil joka päivä ainaki yhen kirjon.harjukselle siel on hyvä punamusta ihan pieni perho num16-18 taimenelle toimii vähän vihertävä perho tai koko musta

Anonymous

Kesäisin käyn melkein joka ikinen päivä vantaanjoella. Satun asumaan siinä ihan lähellä kilometrin pyörämatkan päässä. Kalasto on lähinnä evärikko kirrejä. En ole muualla nähnyt semmisia evärikkoja kuin ruutinkoskella viimekesänä. Ne tosin taistelee hyvin mutta maistuu mudalta. Pienet taimenet ovat yleisiä ainakin pitkäkoskella. Isot taimenet olisi syytä laskea mielestäni takaisin, niin päästäisiin nauttimaan niiden väsytyksestä jatkossakin.

Anonymous

Mä en ole saanut pitkäkoskelta kun pieniä taimenia ja parit kirret... Kirretkin on tullut jollain koneongella... :( En tiedä, mutta ehkä se johtuu siitä että jurotan aina vaan siellä yläpadolla... Ja käytän suurin piirtein aina pelkkiä liitsejä... Mutta ensi kesänä aion jättää leechit ja ns. kirjolohiperhot himaan ja alan käyttää pintaperhoja, pupii ja uppoperhoja... Onko muuten antaa mitään hyvää vinkkiä perhoista, jotka olisi noita edellä mainittuja? Käytättekö muuten painotusta ja kuinka paljon? Mistä päin koskee ne kalat tulee? Tuleeko ne aina jostain pohjamudista saakka? Haluisin saada vähän parempia tuloksia tuolta koskelta ja joitakin muitakin kaloja kun vaan haukia ja ahvenia...  KIITOS!!

edit. korjauksia

Anonymous

Merellinen: Ootko sitten sitä mieltä että pienempiä saa ottaaa?!?!?!

Viime kesänäkin taimen oli koko vantaanjoessa RAUHOITETTU...

Noh... joka tapauksessa, niitä kyllä on paljon pitkiksellä,
kokoluokkaa 30-40cm. Silti säilyi omatunto koko viime kesän,
yhtään ei tarvinut pussiin laittaa vaikka kuin kauniita oli.

Tästä syystä ne tosin saattaa tuoda kirrejen ohella tapahtumia
myös ensi kesänä kun siel tulee taas lähes joka päivä rampattua.

T: Fly-Fisher

Anonymous

Jos kirre maistuu mutaselta niin pistä se viikoks tai pariks pakastimee niin eiköhän mudan maku lähde, koska eihän kalat pakkasessa pilalle mee.

Flyman87

Vantaankosken aluella olen kalastellut 3 -vuoden ajan.
Hyviä paikkoja on ainakin niska, suvanto ja mustakoski suvannon alapuolella.
Perhoista paras ollut #14 musta kuulapää leech.

Muita hyviä Vantaanjoen paikkoja on Pitkäkoski, Ruutinkoski ja Vanhankaupunginkoski.Myös kaikki kivien huopeet kannattaa ronkkia!

Joka syksy Vantaankosken niskalta narrataan muutama meritaimen. Enemmän niitä nousee Pitkäkosken ala-osan saaren reunoilta. Perhoina tälle kalalle toimii musta/puna putkiperhot, tinselit, ja muut kalajäljitelmjä streamerit...

Kirjolohelle käytän veden ollessa korkealla ja sameaa fluori kirkkaita leechejä (#4-8) ja muita värikkäitä streamereita. Veden ollessa normaali korkeudella ja suht selkeää niin larvoja, pieniä streamereita (kuulapää leechit) ja larvoja. Hämärässä pintureita ja pupia rupeen käyttämään jos kalat rupee tuikkimaan.

Ruutinkosken alo-osa (loppuliuku) on koko kosken paras paikka. Syksyllä lohet ja meritaimenet pysähtyy Ruutinkosken niskalle lepäämän, josta sellasen saaminen koukkuun on tosi harvinaista, mutta kyllä siitäkin saadaan lähes joka syksy 10kg lohi...