Miten sitä kalaa saa?

Started by DJ-Kalastaja, November 20, 2004, 15:46:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DJ-Kalastaja

Miten saa haukea ja ahventä karikon läheltä?
Mettästys

Pete

Kairaa reiän jäähän ja pudottaa siiman varassa, esimerkiksi tasapainopilkin alas lähelle pohjaa. Pienillä nykäyksillä saa tasapainopilkin liikkumaan ja toisinaan siihen iskee kala kiinni. Siitä mikä kala siihen iskee, ei oikein voi luvata mitään.

Onnea matkaan.

DJ-Kalastaja

kiitti neuvosta Mut auttaakohan se?
Mettästys

Pete

Kokeile. Niin mä olen kaloja saanut.
Muista kairata reikä ensin, menee tuo pilkki syvemmälle ja lähemmäs kaloja.

DJ-Kalastaja

hee he hee hee hywä winkki
Mettästys

Risto87

no tähänhän on monta vastausta täytyy suunnitella pilkkivälineistö sään ja vuodenajan mukaan myös paikan syvyys vaikuttaa kalan saantiin ja käytettävään välineistöön!!riippuu myös siitä että minkä värinen vesi tässä vesistössä jossa karikko sijaitsee on! tummalle säälle on hyvä käyttää violetti oranssia,kirkkaalle porkkananoranssia morria.. ja tapsia on pidennettävä/ lyhennettävä syönnin mukaan!! hyvällä syönnillä tapsi mahdollisimman lyhyeksi kun taas huonolla syönnillä pidemmäksi! erittäin hyvällä syönnillä voi käyttää hyvin leijaavaa pilkkiä ja kolmihaara värikoukkua!!oma suosittelemani pilkki tässä tapauksessa on viima!! :)

Risto87

ja haukea pilkittäessä tasapaino ja värillinen kolmihaara koukku,sen lisäksi olen todennut hyväksi isokokoisen hyvin leijaavan pilkin ja värillisen kolmihaarakoukun.. hauen hampaat tietäen kannattaa käyttää haukiperuke siimaa!! :)

DJ-Kalastaja

Niin missä päin on Heinola onko se jossain Urjalan lähellä?
Mettästys

Anonymous

Lähdet sieltä Loimaan suurkaupungista kohti Lahtea ja siitä pohjoiseen niin tulet liki Heinolaa. Pitkä matka pyöräillä kuitenkin....

DJ-Kalastaja

ok seelevä ;) aattelin meinaan et oliskos kala kamuu mut jos on kaukana en sit tie
Mettästys