Chat

Author Topic: Hauelle paras UL-vaappu  (Read 16520 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikke.l

• View Profile
    • Kalapäiväkirja
Hauelle paras UL-vaappu
« on: November 27, 2004, 17:47:42 »
merelle tarttis tätä vappua

Incipit

• View Profile
Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #1 on: November 27, 2004, 19:20:24 »
Itse suosittelelisin Rapalan Shad Rappiä. Ahvenen värisenä on kova haukipeli.

Kannattaa myös kokeilla Nils Masterin Invinciblen pieniä malleja.

Näissä vaapuissa olen huomannut sen hyvän puolen ettei peruke haittaa kauheasti uintia, joten ei tarvitse kirota kun luupää vie uistimen mukanaan.

Niin ja Rapalan Team Eskosta olen myös kuullut paljon hyvää.

Toivottavasti on Ahti suotuisalla päällä  :)

kaivo

• Guest
Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #2 on: November 27, 2004, 20:06:04 »
Jaa-a... Jos mietin kymmenen vuoden UL-kalastukseni tuloksia, niin ylivoimaisesti eniten haukia on antanut Rapala Jointed 7 ja 9 cm, tosin uittoaikaakin on kertynyt niille eniten. Eivät ole mitoiltaan ehkä ihan UL-luokkaa, mutta kelluvina riittävän kevyitä heitettäviä hennollakin vavalla. Käyttökelpoisia vaappuja noin 0,5 – 1 metrin syvyisiin paikkoihin.

Hieman Jointedin käyttöaluetta syvemmille paikoille toinen hyvä UL-haukivaappu on Nils Master Invincible 8 cm, normaalilla pienellä uintilistalla siis.

-- Kaivo
« Last Edit: June 10, 2008, 09:26:27 by Kaivo »

Petri

• View Profile
Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #3 on: November 27, 2004, 20:28:23 »
Itse suosin myös rapalan jointedia 7 tai 9 cm pitkinä ja 7cm shallow shadrap on myös yksi suosikeistani. Väreistä nyt ainakin hopea ja gfr eli ambulanssi ovat aika perusvarmoja kuten myös p eli ahven.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

kalastaja86

• Catch&Release
    • MSN Messenger - janlahti86@luukku.com
    • View Profile
    • Email
Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #4 on: December 01, 2004, 08:57:38 »
Itse olen saanut haukia rapalan countdownin uppoavalla versiolla jolla on sininen selkä ja vaalea maha ja vielä kiiltävä pinnoite. Vaappu on 3-4cm pitkä. Suurin hauki tosin sillä on ehkä 1,5kg.
Just a Fishing Man....

hesep

• Guest
Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #5 on: January 13, 2005, 20:43:53 »
Kyllä se on Stormin Wartit (Sub wart, mid wart, wiggle wart-> eri syvyyksille). Takuu varmoja ottipelejä pienille hauille (0,5-2,0kg).

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger - juha_moisio7@msn.com
    • View Profile
    • Email
Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #6 on: January 17, 2005, 10:33:06 »
En muista enään mallia... Mut sellanen rapalan pallovaappu ihan pieni ja helkutin painava kokosekseen. Sellasella tuli värissä kun värissä kalaa yheltä mettälammelta. Veljellä oli joku originaali 5 cm... Mää heittelin tolla "pallukalla" affenia. Kävi joku hauki kiinni ja pomppas ilmaan kiskas siiman poikki kun ei ollut peruketta... Kelasin mielessäni kaikki mahdolliset kirosanat läpi... Ja laitoin toisen pallukan mikä pakista löytyi, nyt perukkeen kera... Sillä tuli siin puolestunnis 3 jotain vajaata 2 kilosta haukee... Saatto tosin olla vaan hyvä paikka mut veljeni ei saanut mitään siit sillä originaalilla.
Poltinkoski

Killegrabb

• Guest
Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #7 on: January 25, 2005, 18:09:15 »
Striker Pro Giant tai Wästins jätte.....

Kalaboi

• View Profile
Re: G
« Reply #8 on: January 25, 2005, 22:33:47 »
Quote from: G
2CM HOTTA

Ite en ainakaan suosittelis. Hotta on liian heikko vaappu hauen suuhun, tokkopa sitä mikään iso purisikaan.

Stimppa

• MSN Messenger - timohirvik@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #9 on: February 22, 2005, 00:09:06 »
No tota Salmon Hornettia on ainakin kehuttu.
Itseltäkin se pakista löytyy, mutta en ole sillä saanut muuta kun pari hassua ahventa.  :?
Uskomatonta, että kaikki kalat ovat mätiä ennen syntymistään.

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
    • MSN Messenger - StaaLou@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #10 on: February 22, 2005, 10:36:21 »
Quote from: Stimppa
No tota Salmon Hornettia on ainakin kehuttu.

En tie, onko toi hornetti ihan paras hauelle, mutta taimenille ja kirreille on kuulemma kehuttu viehe. Voin olla väärässä, mutta kestääköhän se niiotä hauen tällejä yms...

Itse olen käyttänyt rapalan jointedia värissä fire tiger. Sitten jotain muitakin rapalan pieniä vaappuja, kuten orginal ja countdown...
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

joel17

• View Profile
Vs: Hauelle paras UL-vaappu
« Reply #11 on: July 28, 2007, 13:34:01 »
Kuusamon Puukala on paras  :-)
www.kalastusta.urli.net
www.kalastusta.munpalsta.com (rekisteröidy ihmeessä, että saadaan kunnon keskustelut)

kaivo

• Guest
« Reply #12 on: July 28, 2007, 13:41:12 »
Kuusamon Puukala on paras  :-)

Puukala painaa 20 grammaa... Jos vapa kestää sen heittämisen, kyse ei ole enää UL-kalastuksesta.

joel17

• View Profile
« Reply #13 on: July 28, 2007, 13:42:38 »
niin no juu itselläni ei ole ul vapaa !  :-P
www.kalastusta.urli.net
www.kalastusta.munpalsta.com (rekisteröidy ihmeessä, että saadaan kunnon keskustelut)

« Reply #14 on: July 28, 2007, 20:33:26 »
Semmone 8cm nils master invincible vois toimia. Hyvä väri merelle on siniselkä-raita-keltavatsa(oiskoha värikoodi ollu 66 jos oikein muistan).
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

DERI

• MSN Messenger - derinaattori@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #15 on: July 29, 2007, 23:03:19 »
Jesse joka on pinkki ja valkonen ja mustii raitoi.Se o kova hauelle.

allu_

• View Profile
« Reply #16 on: July 29, 2007, 23:06:32 »
Salmo hornet 3,5 tai 4cm, sillä on tullut aivan tolkuttomasti haukia ahvenen kalastuksen yhteydessä. Ja värinä firetiger.

kalle

• View Profile
« Reply #17 on: July 29, 2007, 23:16:41 »
Salmo hornet 3,5 tai 4cm, sillä on tullut aivan tolkuttomasti haukia ahvenen kalastuksen yhteydessä. Ja värinä firetiger.

No nyt aletaan puhumaan asiaa!!! Hetken aloin jo epäillä omia juttujani, kun olen yrittänyt kehua Salmoja, ja juurikin tuo sama väri!!! Aina ei tartte vieheen maksaa maltaita :wink: Mutta asiastakin: Viimeksi kävin ahvenia jahtaamassa tuolla kyseisellä kuvalla, niin eiköstä vaan kolme haukea riesana tunnin sisällä..

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #18 on: July 30, 2007, 12:04:48 »
Muilla UL-vaapuilla en ole haukia saanut kun Seniorilla ja Pinkiellä. Kaikki ahvenen uistelun sivussa. Luulen kyllä, että parempiakin UL-vaappuja hauelle on.

josepoika94

• Guest
« Reply #19 on: February 24, 2008, 10:31:50 »
En muista enään mallia... Mut sellanen rapalan pallovaappu ihan pieni ja helkutin painava kokosekseen. Sellasella tuli värissä kun värissä kalaa yheltä mettälammelta. Veljellä oli joku originaali 5 cm... Mää heittelin tolla "pallukalla" affenia. Kävi joku hauki kiinni ja pomppas ilmaan kiskas siiman poikki kun ei ollut peruketta... Kelasin mielessäni kaikki mahdolliset kirosanat läpi... Ja laitoin toisen pallukan mikä pakista löytyi, nyt perukkeen kera... Sillä tuli siin puolestunnis 3 jotain vajaata 2 kilosta haukee... Saatto tosin olla vaan hyvä paikka mut veljeni ei saanut mitään siit sillä originaalilla.

olisko fat rap:in vanha malli? ite oon saanu sillä kans paljo haukia.

Tumzu

• View Profile
« Reply #20 on: February 24, 2008, 13:02:18 »
Itse ostin viime syksynä Rapalan DT 4cm pituisena ja on ollut aivan tykki peli hauelle. Uistelemassa ollessani isäni ja veljeni kanssa, niin he jäivät ilman ja itse sain DT:llä 4 haukea ja yhden kuhan. Suosittelen.

Ja tuosta Salmo Hornetista, niin itse olen saanut sillä paljon ahvenia ja muutamia haukia ja olen sillä saanut jopa pari kuhaa. Ehdottomasti paras vaappu hinta/laatu-suhteeltaan.

kalailma

• View Profile
    • Email
« Reply #21 on: February 26, 2008, 21:23:44 »
Olen saanut kohtalaisesti ´´savumuikku´´ värisellä 5cm rapala countdownilla ahvenen kalastuksen yhteydessä myös haukia.
keksin keksijä keksi keksin, keksin keksittyään keksin keksijä keksi keksin keksityksi.

Lönni

• View Profile
« Reply #22 on: June 09, 2008, 17:21:10 »
Paras on nils masters... Kun löytää sopivan värin ni haukee tulee riesaksi asti

Mässy

• On se mässy kalakaverii !!
    • View Profile
« Reply #23 on: June 09, 2008, 17:36:51 »
Pienin rapala jointed kirjolohen värisenä... Lammilta saa hyvin haukea (ahventakin). Isoin hauki on noin 2kg tuolla vieheellä.
Kuhan kalastus <3<3<333

mestari1

• View Profile
« Reply #24 on: October 17, 2009, 10:04:38 »
8 cm nils masterit ja mulla paras väri ollu punavalkonen. ja sitten toinen hyvä on rapala jointed 7 cm 9 cm ja 11 cm ja paras väri ollu firetiger.
kaikki paitsi elämä on turhaa

zima

• View Profile
« Reply #25 on: October 17, 2009, 11:29:11 »
kannattaa koittaa rapalan skitter pop se menee ihan pinnassa eli se sopii matalaan ja hauet tykkää. mutta kyllähän ne pienet nilsut on tappavia pelejä.

Hagge

• View Profile
« Reply #26 on: October 17, 2009, 12:08:26 »
8 cm nils masterit ja mulla paras väri ollu punavalkonen. ja sitten toinen hyvä on rapala jointed 7 cm 9 cm ja 11 cm ja paras väri ollu firetiger.

Eikös kyse ollut UL-vaapuista. Mulla on ainakin toiminut tähän saakka parhaiten itsetehdyt vaaput. Stormin pikkuvaaput tulee heti perässä.

mestari1

• View Profile
« Reply #27 on: October 18, 2009, 10:26:19 »
 kyllä noi minun mielestä ovat ul-vaappuja. nuo kaikki mainitsemani vaaput painaa alle 10g ja ne ovat isokokoisimpia vaappuja joita olen löytänyt alle 10 gramman painoluokasta kun yleensä ul vapojen maksimi viehepaino suositus on noin 10 gramman tietämillä.
kaikki paitsi elämä on turhaa

Pete

• Global Moderator
    • View Profile
    • http://www.stcroixrods.com/
« Reply #28 on: October 18, 2009, 13:16:16 »
Heitä jigiä niillä UL-kamoilla. Sellaisella 2,5" jigillä tämäkin tuli.

zima

• View Profile
« Reply #29 on: October 18, 2009, 16:26:12 »
nätti hauki! painoa?

center>