Ihan alkuun tuo kommentti minkä heitin edellisellä sivulla, niin se oli allekirjoittaneen puolelta ihan puhdasta huumoria

Eihän mulla ole välineitäkään narrata mitään 500g ahvenia. Hauskahan näitä tarinoita täältä on lueskella!
Yrittänyt tahkota pyhäselkää niittylahden päästä, muttei mitään tulosta tasureilla. Lähen myös tänä vuonna liikkeelle jigillä, kattotaa tuleeko mitään. Mut nyt ois tarkoituksena perkata Hopealahtea ja niitä matalikkoja ja reunoja jossa tipahtaa 15 metrin kieppeille. Alkaa jo olemaan Prisman kalatiski liian tuttu paikka
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa jättää pyhäselkä rauhaan näin "syvätalven" aikana. Itselle ei pyhäselkä ole antanut kuin vasta keväällä jotain... Toki oikeat ammattilaiset saavat lähes mistä vaan ja milloin vaan. Kirkkaimpiin vesiin vaan vehkeitä uitteleen näinä hetkinä.
Pyhäselkä on vähän sellainen paikka, että riippuu minkä näkee hyväksi kalansaaliiksi. Muistan jonkun 7h reissun ja kun viimein nousi se yksi ahvenentirri, niin olo oli mitä mahtavin!
Itse menen aina Koivuniemestä Pyhäselän jäälle. Pari kertaa olen kävellyt Napaluodolle asti, mutta ei se syönti siellä sen kummempaa ole ollut. Mikäli tavoitteena on joku 20kg säkki turhapa Pyhäselälle on suunnata. Tänä talvena on lunta ollut suhteellisen vähän jäällä, niin ihan mahdotonta kalansaanti ei tuolta ole. Tavallinen saalis on 1-15 kalaa. Enemmän olen MP ottanut kirkkaista vesistä verrattuna Pyhäselkään. Lisäksi kala mikä nousee on lähestulkoon aina ahven. Särkiä en ole saanut miesmuistiin. Kiiskiä nousee myös hyvänä päivänä.
Paikan ongelmahan on se, että parven löytäminen on melkeimpä tivolin narunvetoa. Aluetta piisaa vaikka muille jakaa ja hyviä paikkojakin on lähes joka ilmansuunnassa. On jo muutama vuosi aikaa, kun paluumatkalla tein vielä yhden hupireijän, kun ei ihan 5km jaksanut tarpoa yhtä mittaa ja nousi ko. avannosta pyöreästi 110 ahventa. Okei kalajutut on kalajuttuja, mutta kirkkaissa vesissä kaloja voi luultavasti houkutella paremmin niin ei välttämättä tarvitse osua siihen parveen kairaamalla. Oma kantapaikkani on ihan tuossa edustalla oleva Ahvenluoto/Heinäsaari. Siinäpä istuivat eilenkin, vissiin oli kisat?