Chat

Author Topic: talvipilkkisiima?!  (Read 19789 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalakunkku

• View Profile
talvipilkkisiima?!
« on: December 25, 2004, 17:57:15 »
pilkillä ei voi aina välttyä siimasotkuilta ja siitä syystä siiimojakin joutuu aina välillä vaihtamaan. Itse olen vasta tänä vuonna havahtunut kalastusosastolla "talvisiimoihin". esim rapalan talvisiima mainostetaan että se on lähes näkymätön jään alla ja ei kovin sotkuherkkää, 50 metrin pula maksaa n. 5-7 e. tavallista rapalan finesse siimaa saa 330m  hintaan 12e , eli "talvisiima" moninkerroin kalliimpaa.
Onko mitään järkeä ostaa tuota talvisiimaa? ja eniten ihmetyttää se että  siima ei muka mene yhtä helposti sotkuun kun kesäsiima???
itellä on nyt sitten vähän halvempaa unyl winter leine siimaa (pun vär.) täytyy kokeilla, vai onko kokemuksia kyseisestä siimasta tai muista talvipillkisiimoista.
kalaa ei oteta, sitä saadaan:)

puolisukeltaja6

• MSN Messenger - nokkaposti@hotmail.com
    • View Profile
    • HeQ:n kalastussivu
    • Email
talvipilkkisiima?!
« Reply #1 on: December 26, 2004, 14:22:38 »
no kokeilemallahan se selviää. minulla ei ole kokemuksia ko. siimasta, mutta onko samanpaksuisissa siimoissa, siis finessessä ja siinä "pilkkisiimassa" sama lujuus, siis se painokestävyys? (ei nyt tule mieleen..)

Hautsi

• View Profile
    • Email
talvipilkkisiima?!
« Reply #2 on: December 27, 2004, 17:50:30 »
En viitsinyt aloittaa uutta ketjua.

Onko porukalla kokemusta firelinen talvi siimasta?

Onko hyvää morri pilkintään???

Saisi vetolujuuden puolesta nostaa reippaasti isotkin ahvenet reiästä pelkäämättä että siima katkeaa...
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

Anonymous

• Guest
talvipilkkisiima?!
« Reply #3 on: December 27, 2004, 23:18:45 »
Firelinea ei kannata käyttää ainakaan morripilkinnässä. Liian jäykkää morreille. Tasaripilkinnässä alle 0.17 katkeilee miten sattuu ja paksumpi turhan paksua. Hauen pilkinnässä vois toimia.

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
talvipilkkisiima?!
« Reply #4 on: December 28, 2004, 12:30:56 »
itselläni käytössä pysty pilkeissä  stroft gtm ja morreille suosi n hieman pehmeämpää siimaa esim "Damilyn  tektania"(oikein kirjoituststa nyt en ihan hallitse )

ja muihin en sorru

Anonymous

• Guest
talvipilkkisiima?!
« Reply #5 on: December 28, 2004, 14:52:30 »
Tosta unylista sen verran että on mielestäni kerrassaan surkeaa siimaa. Paksuus ilmoitettu reilusti alakanttiin ja kestävyyskin huono.

Hautsi

• View Profile
    • Email
talvipilkkisiima?!
« Reply #6 on: December 28, 2004, 14:56:51 »
Kiitosta vinkeistä, enpä vaihda sitten nykyisestä merkistä "stroft gtm" mihinkään.
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

Lati

• Guest
Pilkkisiima
« Reply #7 on: December 31, 2004, 18:41:28 »
Kyllä pilkkisiimojen eliittiin on noussut Trabucco T-Force sarjan Super Soft(kullankeltainen) ja Tournament Tough(kirkas). Molemmat siimat ovat notkeita ja pehmeitä ja omaavat parhaat vetolujuudet markkinoilla olevista monofil-siimoista. Suosittelen kokeilemaan.

Anonymous

• Guest
talvipilkkisiima?!
« Reply #8 on: January 20, 2005, 21:55:04 »
Tornio ja Hautsi puhuu vähän, mutta asiaa 8)

Jake-zxc

• View Profile
Vs: talvipilkkisiima?!
« Reply #9 on: October 11, 2008, 17:05:23 »
Kestääkö muka Unylin 0.16mm 2,4kg tapsi/pysty pilkinnässä? Se tuntuu vähä turhan heikolta.  :|

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #10 on: October 17, 2008, 17:19:00 »
kuulostais kyllä aika heikoilta.tapsin kannaattaa kuiteski olla vähän paksumpi.jos isompi tarttuu ni on varmaan jo menoa.
tä...?

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #11 on: October 17, 2008, 17:26:27 »
Sanokaapa mulle paras pilkkisiima, jotta voin käydä hakeassa sen Prismasta talven varalle.

Juseli

• MSN Messenger - jusek@luukku.com
    • View Profile
« Reply #12 on: October 17, 2008, 18:00:21 »
Sanokaapa mulle paras pilkkisiima, jotta voin käydä hakeassa sen Prismasta talven varalle.
Äsken kävin Prismassa ja muutamia eri siimoja sieltä löytyi. Ostin yhen rullan Masterin ice fishing lineä.
Luulempa, että paras siima siellä oli Berkleyn Fireline Micro Ice... Hintaa taisi olla ~ 7e.

El Dorado

• MSN Messenger - futislude95@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Email
« Reply #13 on: October 17, 2008, 18:02:15 »
Joo-o, itsekkin kävin ostamassa tota Masterin ice fishing lineä.
Varmaan aika hyvää siimaa, ja kohtuu hintainen (1,50e).

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #14 on: October 17, 2008, 18:18:40 »
Tuo kuitu ei todellakaan ole parasta siimaa pilkkisiimaksi. Monoa mielummin!
Kuitu karahtaa niin upeesti jäähän että siinä ollaan 20 asteen pakkasilla ihmeissään.

Mulla on morrisiimana yhdessä vavassa mikrokuidut ja voin sanoo että ei tullu sitä vapaa paljon käytettyä muutaman reissun jälkeen.
Tuntuma kyllä morriin on hyvä, mutta solmut on paska tehdä kylmässä kun tuo siima suoltuu..

Tornio_River

• Kalapussikaljoittelija
    • View Profile
    • Email
« Reply #15 on: October 17, 2008, 18:24:32 »
Tuo kuitu ei todellakaan ole parasta siimaa pilkkisiimaksi. Monoa mielummin!
Kuitu karahtaa niin upeesti jäähän että siinä ollaan 20 asteen pakkasilla ihmeissään.

Mulla on morrisiimana yhdessä vavassa mikrokuidut ja voin sanoo että ei tullu sitä vapaa paljon käytettyä muutaman reissun jälkeen.
Tuntuma kyllä morriin on hyvä, mutta solmut on paska tehdä kylmässä kun tuo siima suoltuu..

No kukas hullu ny  tommosilla pakkasilla pilkille menee,itse ainakin väänään peiton korville tommosilla osteilla,tuo kuitu ohuimpina paksuuksian on toiminut hyvin morreilla ja eipä ole tarvinnu solmujenkaan suhteen mitenkään repältää,ohut kuitu+ sopivan kokonen volfram morri niin hyvä tulee

Hemulisoturi

• View Profile
« Reply #16 on: October 17, 2008, 18:39:48 »
Joo, siis totta. Kyllä Tornio riveri tietää.

Mut kuka tykkää mistäkin. Isoimpiin pilkkivapoihin tasuri- ja pystärisiimaks en kuitenkaan laittais. Samalla hinnalla saa tuplamäärän hyvälaatuista monofiiliäkin jolla kyllä pärjää hyvin pilkkihommissa.
Taitaa kuitenkin olla sen verta uus villitys pilkkihommissa nää punoskuidut yms. että suurimmalla osalla on monofiilit kiinni vavoissa.
Mut vaikka tasurisiimaks jos pistää niin eipähä tarvii ainakaan kymmenesosamilleillä ruveta häsläämään. 0.20mm kuidulla kärsii vetää vaikka auton sieltä avannosta. 0.20mm mono ei siihen pysty millään.

Kalamiesville

• Sieni ei ole kasvi.
    • MSN Messenger - ville_2005_94@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #17 on: October 21, 2008, 21:57:25 »
Strofting GTM siima on ollut itselläni yli-voimainen paksuuttakin monea eri kokoo :-)

center>