Juniori mukaan kalareissulle!

Started by Vellamo, January 14, 2005, 21:22:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vellamo

Gallupintapainen läjäys vanhemmalle kalastuspolvelle: Missä iässä ja millä tavalla olette raahanneet jälkikasvun kalaan? Pilkkireissulle repussa tai pulkassa? Hyttystensyötiksi tai haavinkantajaksi? Kertokaa kokemuksia ja kommelluksia ja hyviä vinkkejä.

Ensimmäinen reissu vielä odottaa.. Ei kiinnostanut junioria vielä edes jäiset ahvenet!
"Turvallista kuin katiskalla kalastaminen  -Extremeduudsonit-.

Monni

Mun ei mitenkää pyydetty mukaan mutta mitä itte mukulasta muistan. Niin kyllä mää aina mukaan lähdin joko tapellen porun kanssa. Tai sovinnossa!  :oops:
Poltinkoski

Anonymous

kyllä ne on olleet vielä vaunuissa ja siitä eteenpäin... ainakin kaksi vanhinta "kinuaa" joka reissulle mukaan ja homma rupeaa jo onnistumaan (7.5v ja 6 v). Ihan hupaisaa touhua olla muksujen kanssa ja kalastaa, paistaa makkaraa ja jutustella...

nakke

esikoinen 5v ja kuopus 1v10kk. reissu meni hienosti ja kukkoahvenet saatiin. pienempi otti torkut vällyjen välissä pulkassa. kyllä oli esikoinen muikean näköisenä kalan tärpätessä.kerrassaan hienoa tuo lasten kiinnostus erästelyyn...

Stimppa

Minä itse olen 14v. mutta odotan innolla, että saan ottaa siskon tytön mukaan kalareissulle.  :)
Uskomatonta, että kaikki kalat ovat mätiä ennen syntymistään.

Kersantti

heti ku vähänki oppi metässä käveleen kaatuilematta niin isäntä löi pikkuvirvelin kouraan ja eiku kalalle :wink:

Q

2 vanhana oli ensimmäisiä reissuja Lapissa mukana Tuntsajoella 2viikkoa, ja vallan mainiosti viihtyi lukuunottamatta muutaman päivän paskatautia.
samanikäisenä ensimmäiset pilkkireissut tehtiin poijaan kanssa yhdessä, ja aina mukaan jos ei yli -15 pakkasta(jos tahtoo)
3.5vuotiaana oli lastensarjan 2 pilkkikisoissa.
Ja nykyään on varkainkin vaikea lähteä kalaan ilman mutinoita. Tuossa alkutalvesta käytiin erään kirrelammen avajaisissa, no pojallahan oli kiintiö täynnä jo muutamassa tunnissa...piti siinä kesken pilkkimisen hakea lisää lupia kun ei pois olisi kirveelläkään saanut jäältä!
Poijaan tilastoja pakko laittaa myös:
Affen 394gr, hauki 2,7, harjus 22cm, kirjolohi 1,6kg+särkikalat.
Mutta siitä olen varma että vielä tulevaisuudessa olen helisemässä tuon pojan kanssa ;)
Lapin reissua tässä jo on suunniteltu, jos lähdettäisi tuonne Sirkankylään Köngäskoskelle ja Kapsalle kahdestaan kesällä pariksi viikoa.
Ai niin Akseli tässä kohta täyttää 5, ja synttärilahjalistalla on jo perhovehkeet....hehheh jos vielä odottelisi =)