Chat

Author Topic: Rakkain kalapaikkasi?  (Read 93694 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AnttiL

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« on: February 09, 2005, 17:59:11 »
Ajattelin aloittaa tällaisen aiheen kun tätä itsekseni tänään mietiskelin..
Minulle rakkain paikka on Pylkönmäellä virtaava Karajoki.. ensimmäisen "kunnon" perhokalani (lurjus 32cm) sain tuolta ja paikka on muutenkin puitteiltaan kuin pala paratiisia.. olisi mukava kuulla muiden mietteitä paikoista joille jäi pala sydämestä.. :wink:

Jooseppi

• Guest
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #1 on: February 09, 2005, 19:16:46 »
Hammonjoki! Pieni puro josta olen saanut elämäni ensimmäisen lohikalan perholla! Mukava ja rauhallinen ympäristö.. :wink:

Niin ja saunajärvi pohjois-karjalassa, ensimmäinen virvelikala!

tero.ojala

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #2 on: February 09, 2005, 19:22:08 »
Minulle tuli tutuksi eka perhoreissusta Kalmukoski 1986 jolloin aloitin
tän homman. Tuli käytyä monta kertaa kesäisin vaikka Taimenet
oli aika pieniä.Muutkin Saarijärven reitin kosket on koluttu mut
kai se Kalmu on se Eka!

T:TERPPA

Kalaboi

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #3 on: February 09, 2005, 19:30:16 »
Quote from: Jooseppi
Hammonjoki! Pieni puro josta olen saanut elämäni ensimmäisen lohikalan perholla!

öh.. mikäs kala ja minkä kokonen ? Itekki käyn hammolla perhokalassa, eipä oo tullut vielä kun niitä pieniä puronierijöitä.

Jooseppi

• Guest
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #4 on: February 09, 2005, 20:18:24 »
Quote from: Timo_
Hammonjoki! Pieni puro josta olen saanut elämäni ensimmäisen lohikalan perholla!

öh.. mikäs kala ja minkä kokonen ? Itekki käyn hammolla perhokalassa, eipä oo tullut vielä kun niitä pieniä puronierijöitä.

Joo oli se eka kala myös semmonen pieni puronieriä goddard caddiksellä... Oon sieltä kuitenki saanu harjusta ja kirjolohta, tosin niitä puronieriöitähän(pieniä) sieltä nousee eniten.

peltzi

• View Profile
    • Email
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #5 on: February 09, 2005, 20:27:05 »
itseasiassa 2 paikkaa...

latokartanonkoski, pienehkö virta missä meritaimenta istutettuna ja joskus jopa merestä nousseena

lohirengas, sopivan kokoiset 2 lampea missä kirjolohta sekä taimenta....

Kalaboi

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #6 on: February 09, 2005, 21:38:56 »
Quote from: Timo_

Joo oli se eka kala myös semmonen pieni puronieriä goddard caddiksellä... Oon sieltä kuitenki saanu harjusta ja kirjolohta, tosin niitä puronieriöitähän(pieniä) sieltä nousee eniten.

Njoo, oon minäki kaikki muut kalalajit sieltä saanu paitsi taimenta. En kuitenkaa mitään kotiin vietävää. On haastava paikka!

Elikäs itse pidän:

Nokistenkoski
Hammonjoki
Virtaankoski

KalaKaapo

• View Profile
    • Email
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #7 on: February 10, 2005, 16:59:14 »
Minulle rakkain paikka taitaa olla Liedon Harjalankoski, ei lohikaloja, eikä kalasto muutenkaan ole kovin suurikokoista, vain parikymmentä metriä pitkä koskipaikka. Silti jokin saa aina palaamaan kiusaamaan reilun kilon painoisia turpia. Ehkä se, että olen käynyt siellä polven korkuisesta asti onkimassa.... voi niitä aikoja... :D
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Jooseppi

• Guest
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #8 on: February 10, 2005, 17:33:23 »
Njoo, oon minäki kaikki muut kalalajit sieltä saanu paitsi taimenta. En kuitenkaa mitään kotiin vietävää. On haastava paikka!

Jep, haastava paikka. Itsekkään en ole muuta kotiin vietävää sieltä saanut kun 2,5 kg kirjolohen, yksi mitan täyttävä harjus ja niitä puronieriöitä saa valillä jokusen ottaa sieltä :wink:

Listaanhan voisi vielä laittaa vesijärven.

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger - juha_moisio7@msn.com
    • View Profile
    • Email
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #9 on: February 15, 2005, 21:27:50 »
Ehdottomasti Poltinkoski! Sieltä sain ensimmäisen kalani perholla sekä virvevelillä....
Poltinkoski

Kalaboi

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #10 on: February 15, 2005, 23:20:34 »

sieltä saanut kun 2,5 kg kirjolohen.

Siltarummustako otti? mihin perhoon?

[email protected]

• Pervokalastaja
    • View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #11 on: February 16, 2005, 00:35:58 »
No ehdottomasti "mun oma salainen" rautujärvi P-Ruotsissa..  :D
Never argue with idiots...
....First they drag you down to their level,then beat you with experience!

Tms

• Guest
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #12 on: February 16, 2005, 10:02:41 »
Lapväärtin joki! Perusteluina: Mamma haukia,tammukkaa,harjusta ja isoja meritaimenia ja saa rauhas kalastella eräillä paikoilla :!:  :wink:

Tubi

• MSN Messenger - tuohe@hotmail.com
    • View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #13 on: February 16, 2005, 16:21:57 »
Kaippa se on tuo Kyrösjärvi. En oo oikeen muualla kalastanukkaan.
Da end

Jooseppi

• Guest
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #14 on: February 16, 2005, 18:54:30 »
Siltarummustako otti? mihin perhoon?

Joo o, siitä rummun "alemmalta" puolelta, oli vielä aika ehjäeväinenkin.. Viime kesänä siellä tuntui olevan niitä isompia kirrejä enemmänkin, karannut kalankasvattamolta..? Perho oli semmonen oma sätös. Oranssia ja hopeaa ja punaista #12-20 uppoperhokoukussa :D

ipo

• MSN Messenger - issakka@hotmail.com
    • View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #15 on: February 18, 2005, 08:50:46 »
Ollaan AnttiL:n kanssa samalla suunnalla.

Pylkönmäen Heijosten koskelle mieli palaa. Tilaa,  kauniita nivoja, joen päälle kaareutuvia puita jne.  "Entisöinnin" yhteydessä  kaivuri paranteli  jokireitin yläosaa, alaosa säilyikin entisellään.
Perhokalastus on ihanaa... kaikki voivat olla oikeassa!

matiaz

• MSN Messenger - matiaz_69@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #16 on: February 21, 2005, 18:17:58 »
Quote from: ipo
Ollaan AnttiL:n kanssa samalla suunnalla.

Pylkönmäen Heijosten koskelle mieli palaa. Tilaa,  kauniita nivoja, joen päälle kaareutuvia puita jne.  "Entisöinnin" yhteydessä  kaivuri paranteli  jokireitin yläosaa, alaosa säilyikin entisellään.

Siinähän se! Heijostenkoski, pitkä kalastusalue, joka sisältää monenlaisia koskia, nivoja, suvantoja, sivu-uomia. Ja mikä parasta, sellaisia maisemia saa kyllä hakemalla hakea. Tai no, kiivetkääpäs Rakinkosken "vastarannan" penkalle ja katsokaa ympärillenne! Ja niitä kaloja. Täälläkin on käyty melkoista tappelua noista luonnonkaloista, mutta voinen melko varmasti väittää, että täältä sellaisen saaminen on hyvinkin mahdollista. Vuosituhannen alussa tehtyjen tutkimuksien mukaan alueella on Keski-Suomen vahvin poikastuotanto. Ja minkä kokoisia ne kalat ovatkaan!

Ja ipo, Heijostenkoski on kyllä Karstulassa... :lol:
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

ipo

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #17 on: February 21, 2005, 20:22:28 »
heheh...jaa ne on siirtänny sen sinne. .:lol:   joo.. totta.. Karstulaanhan se taitaa kuulua.

On se vaan niin hieno paikka. Siellä ovat uskaltaneet säilyttää vielä puskatkin rannalla. Naarakoskella, joka on tuossa lähin koski, tekivät semmoisen tempun, että parturoivat rannat.  "parempi heittää"....

Ja sumariaikaan se Heijosten niska-alue..njam, njam.

kalastaja86

• Catch&Release
    • MSN Messenger - janlahti86@luukku.com
    • View Profile
    • Email
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #18 on: February 23, 2005, 12:27:51 »
palojoki. Olen saanut sieltä ensimmäiset jalokalani perholla...
Just a Fishing Man....

Cordon -Mikko T-

• View Profile
    • http://www.mebb.net/~lounaissaariston.urheilukalastajat
    • Email
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #19 on: February 23, 2005, 14:37:25 »
Eiköhän se ole Lohjan Hormajärvi. Siellä tuli aloitettua heittokalastus joskus 5-vuotiaana ja paikka vetää edelleen keväisen hauenpyynnin merkeissä.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

matiaz

• MSN Messenger - matiaz_69@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #20 on: February 23, 2005, 14:44:16 »
Quote from: ipo
heheh...jaa ne on siirtänny sen sinne. .:lol:   joo.. totta.. Karstulaanhan se taitaa kuulua.
Ja sumariaikaan se Heijosten niska-alue..njam, njam.

ipo prkl, salakalassakos sinä siellä vierailet :evil: ?!? :lol: Nimittäin sumariaikaan ompi koski vielä kiinni... :roll:
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

ipo

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #21 on: February 23, 2005, 15:43:38 »
jassoo... no olikohan kalastuskielto 5-10v sitten??? ei tainnu olla. Sen aikaa taitaa olla edellisestä sumarikalastuksesta...yleensä missään. Vai ovat kieltäneet kevätkalastuksen, harmi, oli muutamia hienoja hetkiä siinä niskalla.

Salakalassa en ole Heijosilla ollut ;-) Teillä on komeet sivut tuon Saarijärven alueen koskista. Istutuskalenterin mukaan eivät ole laittaneet ongintakokoisia viime vuosina?

AnttiL

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #22 on: February 24, 2005, 13:19:37 »
On sinne onkikokoista laitettu.. ajattelin pyytää kalastuskunnalta aiempien vuosien rekisterit. Laitan ne kyll näkyviin jos satun ne käsiini saamaan. Syy minkätakia Heijosilta ei ole puskia raivattu on varmaankin se ettei kosken rantaan mene kesäaikaan kuin umpihullu niiden hyttyslaivueiden takia :wink:
Hyvä niin.. vaikka kyllä niitä rantoja välillä tulee manattuakin.. kalastakoon hienohelmat puistoissaan kirjolohiaan, tosimies ja tositaimen kohtaavat Heijosilla :wink:

Antti

p.s. Toi hammonjoki vaikuttaa kivalta paikalta.. täytyy itsekin ruveta harjoittelemaan tuota puro-onginnan jaloa taitoa.. on jo kohdekin valmiiina, mutta ehkä poikkean myös Hammolle kun sinnepäin satun.

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
    • MSN Messenger - StaaLou@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #23 on: February 24, 2005, 15:51:35 »
Mun rakkain paikka on punkalaitumenjoki... Siellä on muutama ihan hemmetin nätti paikka! Ihan kuin paratiisissa olisi!Ei sen vesi ole kristallin kirkasta, mutta rakas paikka se minulle on! Kalojakin sieltä tulee välillä liiankin kanssa..:d Mutta ei tässä nyt hempeilemään aleta..:D
Totean että se on minulle kaikaista rakkain kalapaikka!
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #24 on: March 10, 2005, 21:23:46 »
Kyllähän se on tuolla Enontekiön puolella, Kyrön kylän vieressä oleva Vuontisjärvi... Siikaa ja ahventa on aivan mahtava uistatella kyseisellä järvellä, koska harvoin siellä näkee muita ihmisiä... Toinen ihannejärvi on Pallasjärvi. Siellä on järvilohta, taimenta ja nieriää mitä uistattaa rakseilla... Ja jos ei tuu punalihaista, niin sitten pyydetään siikaa...

JuQ

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #25 on: March 11, 2005, 11:19:06 »
joensuun koskella kimmelin edessä 8)
-juQ-!
<º)))))))<

Anonymous

• Guest
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #26 on: March 13, 2005, 20:45:04 »
Nurmijoki Perustelut: koska sieltä saa kalaa ja on luonnon kantaa ja vaihtelua erämaata ja ei liian kaukana jossain perseessä

Iiro

• View Profile
    • Email
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #27 on: April 08, 2005, 18:47:34 »
:twisted:heinolan matiaislahden lämminallas koska sielt saa toutaimii :twisted:

Valmet 412

• View Profile
Rakkain kalapaikkasi?
« Reply #28 on: April 08, 2005, 22:01:27 »
Kyllä se on pakosti Sysmän Joutsjärvi!
Sieltä sain ensimmäisen haukeni (750g)!!
Ja viime kesänä MELKEIN ekan kuhani mutta se pääsi karkuun. :cry:

Anonymous

• Guest
rakkain kala paikkani
« Reply #29 on: April 19, 2005, 12:32:27 »
yks hauki poukama josta sin vrvelillä eka kalan seltä tuli 3.9 kilon hauki ja olen pitäny koko ikäni siellä katiskaa ja tälläkin hetkellä siellä on kloja :lol:

center>